Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-08, 14:46   #21
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Mocca iskaffe

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 15:00   #22
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vanligvis All Bran eller Special K m/banan og lettmelk før jeg går på jobb. I 8-tida sper på med et par rugbrødskiver m/ost, skinke, laks, egg og/eller sild pluss tomat/agurk/paprika. Og gjerne en gulrot og en frukt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 15:02   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hele hurven her spiser havregrøt av lettkokte havregryn, vann, linfrø og kli. Må være skikkelig tykk. Jeg bruker sukker/syltetøy og melk på.

Gammel 22-10-08, 15:03   #24
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tre ryvita knekkebrød med hvitost, baconost, kavli skivet ost med jalapeno eller leverpostei. Drikker te til eller bare vann når jeg har det travelt.

Gammel 22-10-08, 15:18   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser brødskive. Hjemmelaget i brødbakemaskin, så det er varmt når vi spiser det. Pålegg varierer litt, men ikke veldig mye. Enten er det philadelfiaost med skinke på toppen eller så er det brunost.

Snuppa er inne i en knekkebrødperiode, så hun får knekkebrød til frokost.

Gammel 22-10-08, 15:18   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kakao.

Og så har en eller annen tulling sørget for at vi alltid har Safari Cookies på jobb, så det blir vel en og annen ...

Gammel 22-10-08, 15:19   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kraftig smoothie, eller knekkebrød med makrell i tomat eller muggost og eple.

Gammel 22-10-08, 15:48   #28
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

God dag frukostblanding med ei halv banan i, blanda med enten yoghurt naturell eller biola. Vatn og ein stor kopp Earl Grey med mjølk i. Eg må ha ein solid frukost, ellers går eg svolten heile dagen.

Gammel 22-10-08, 15:54   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis en skive grovt brød med makrell i tomat, eller cottage cheese med banan. Her om dagen tok jeg meg tid til å lage en ordentlig roastbeef-skive. Jeg må ha nok proteiner i meg til frokost, spiser jeg for eksempel knekkebrød med litt ost eller en diger bolle med weetabix eller havreringer er jeg hysterisk sulten etter en time. Et glass god appelsinjuice må også være med.

Gammel 22-10-08, 16:16   #30
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser ikke frokost. Klarer rett og slett ikke. Det hender jeg prøver å presse ned en yoghurt under morramøtet, men da blir jeg stortsett bare kvalm og uvel.

Gammel 22-10-08, 17:27   #31
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Stort sett et par brødskiver eller knekkebrød med et eller annet pålegg på...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 17:51   #32
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det varierer mellom:
- omelett og litt frukt
- to hardkokte egg og kiwi/eple/banan
- havregryn og melk
- to rugsprø med ost og paprika

Og en kopp espresso uten melk/sukker må til.

Gammel 22-10-08, 18:06   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en treiging når det gjelder frokost. Spiser to rugsprø med norvegia og paprika, og en kaffe latte. I helgene kan jeg av og til spise noe annet, men jeg er ikke spesielt glad i å hverken lage eller spise store frokoster, sånn til vanlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 18:10   #34
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Store havregryn, rosiner og ekstralettmelk.
Eller 2 brødskiver med ett eller annet og melk.

Gammel 22-10-08, 19:22   #35
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Skrubbsulten om morgenen.
Spiser enten brødskiver, egg&bacon, omelett eller salat. Drikker vann og kaffe eller te.

Gammel 22-10-08, 19:26   #36
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Knekkebrød med makrell i tomat, kaffe, viljestyrke, tålmodighet og 69 elever.

Gammel 22-10-08, 20:21   #37
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Akkurat nå for tiden: havreputer m/ skogsbær lett yoghurt, fått dilla på det, ellers 1-2 kopper kaffe, steeerk kaffe Er i Sverige nå og her er kaffen som grøt.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:28   #38
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Omelett eller frokostpannekaker.

Jeg dør omtrent hvis jeg ikke får mat med en gang jeg står opp

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:42   #39
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Yoghurt med havregryn i, appelsinjuice og kaffe.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:45   #40
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er også av de frokostavhengige. Vi spiser havregrøt, alle tre. Kokt på lettkokte havregryn og lettmelk, uten salt eller sukker, og tykk nok til at den egentlig kunne spises med kniv og gaffel. Jeg har et par skjeer cottage cheese i min, og kanel på; mannen bruker bare kanel, og Poden ingenting. Alle tre drikker godt uttynnet appelsinjuice til (vi voksne blander med Farris, Poden med vann).

Havregrøt uten salt, smør og sukker?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.