Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er det greit å ringe om morgenen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-08, 20:51   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det greit å ringe om morgenen

Perper ringer helst folk etter 2200 om kvelden.

Gammel 21-10-08, 21:33   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg synes kl.09.00 (10.00 i helger) er det tidligste man bør ringe folk, og kl 22.00 om kvelden. Såsant man ikke kjenner dem godt, og vet at de er morgenfugler eller natteravner.

Som om jeg skulle sagt det selv

Gammel 21-10-08, 21:46   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke ringt privat til noen før etter 9 på en hverdag og etter 10 i helgen. Det er både frekt, og lite normalt, å bli sur fordi andre ikke er begeistret for å få telefon klokken 07.30....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:06   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Med mindre det er meget viktig, så ringer jeg aldri før kl. 09. Og gjerne seinere hvis jeg vet at personen har fri og skal sove ut, eller er syk osv.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:07   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

En kollega ringte meg 0740 for ikke lenge siden. Siden jeg er i permisjon syntes jeg det var vel tidlig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:08   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringer gjerne moren min kl 07:30 om morgenen, men det er fordi hun er en morgenfugl som er oppe før kl. 6 og ikke har noe i mot å bli oppringt. Jeg ringer definitivt ikke noen andre før kl. 9. Jeg ringer helst ikke før 9 om jeg skal ringe folk på jobben en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:19   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presiserer: jobbrelaterte ting når som helst, offentlige kontorer når de åpner, håndverkere fra 7-8 og foreldre i bhg/skole fra tidlig.

For å skravle: etter normal arbeidstid.

Gammel 21-10-08, 20:23   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringer sjelden jobbtelefoner før 9 (hvis ikke det er f.eks. relatert til et møte som starter før det), og aldri privattelefoner før 10. Og jeg vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme. I hvert fall til meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:41   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri jeg har TID til å ringe folk på vanlige morgener, kom jeg frem til etter å ha tenkt meg litt om.

Ellers så tror jeg ikke jeg har noen bestemt regel, men tenker meg rett og slett om og vurderer om det kan hende at mottakeren sover, har det brenntravelt eller noe annet.

Mamma ringer jeg ikke før 12, for eksempel. Hun har store giktsmerter og de er verst om formiddagen. Litt utpå dagen er hun varmet opp og ser litt lysere på tilværelsen og omgivelsene.

Søstra mi ringer jeg ikke fredags kveld, for da er hun stupings, og generelt ikke etter 9 pm kvelden (de sender jeg i så fall sms først). Og så videre.

Og single barnløse unner jeg inderlig å sove frempå i helgene og ringer ikke før langt på dag.

Gammel 21-10-08, 22:04   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm for å jabbe ringer jeg folk mellom kl 10 og 22 hvis jeg ikke vet det er noen som er morgenfugler/skikkelige b-mennesker.... for å gi en beskjed som er rimelig viktig, kan jeg sikkert ringe 0730.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 22:45   #11
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ringer ikke til folk før 09.00 iallefall.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:34   #12
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det hender at jeg ringer jobbtelefoner mellom 8 og 9, men helst hvis det er relatert til et møte som starter tidlig eller jeg vet mottakeren er i møter resten av dagen. Ellers er det kun kommunen og eventuelle håndverkere som får telefon fra meg så tidlig. Det har skjedd at jeg har ringt søsteren min ca halv 9, men det er unntaksmessig og som oftest med en god grunn. Jeg tror ikke jeg hadde svart søsteren til Maz.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:47   #13
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg er syk ringer jeg til sjefen så tidlig som mulig (07 e.l.), slik at de kan skaffe vikar. Men det kunne ikke falle meg inn å skru på lyden på tlf før kl 09, så folk kan ringe så mye de vil

Eller, unntatt når jeg har meldt meg som vikar på enkelte skoler, hvor jeg vet det kan komme slike morgensoppdrag.

Gammel 21-10-08, 20:56   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringer ikke før etter ni med mindre det er noe spesielt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:59   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ringer ikke før etter ni med mindre det er noe spesielt.

Men du også har sikkert noen som du ikke ringer til før etter det igjen også?

Jeg bare kommer på pappa som gjerne ringte sånn i 11-tiden i helgene før. Og da sov vi jo gjerne, om vi hadde vært ute kvelden før. (Helt corny å tenke på, men ja, det gjorde vi. ). Og hvis vi svarte litt groggy at vi sov, så bare var han fornøyd med seg selv for å ha vekket oss. "Jaja, då var det på tide at dåke stod opp, då!". Ja, for HAN var jo våken. Så da bør andre være det også.

Gammel 21-10-08, 21:02   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å screene anropene, forresten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 21:04   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På hverdager, hvis det var en person som var i jobb, ville jeg kanskje ha ringt fra halv ni og utover. Det kommer helt an på hvem det gjelder. Er det noen som ikke er i jobb, ville jeg aldri ha ringt før kl. 10.

Gammel 21-10-08, 21:09   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble passe sur på sjefen min en morgen hun ringte meg før 08 om morran, og jeg var sykmeldt.

Jeg har ingen som ringer på upassende tider, heldigvis. Men det har hendt jeg har unnlatt å ta telefonen en gang i blant.

Selv kan jeg ringe til søstrene mine tidlig om morgenen, fordi vi har skoleunger. Det skjer ikke så ofte da.

Ringer noen mellom 23-07 er jeg sikker på at det har skjedd en ulykke, noen har dødd eller født.

Gammel 21-10-08, 21:11   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig en nemesis som elsker å ringe en vakttelefon jeg har, sånn typisk klokken 8 en søndag. Og 8.30. Og tre-fire ganger til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 21:15   #20
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg er temmelig sikker på at det hadde vært et stykke ut på formiddagen om jeg ringte bare for å skravle. Jeg synes 10 er tidlig også jeg, hvis det ikke er noe spesielt. Er det beskjeder eller viktigere ting endrer tidspunktene seg i takt med viktighet og kjennskap til den jeg ringer.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.