|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Unik
|
Sv: Er helgene bare topp?For meg er det ikkje noko forskjell på om det er helg eller kvardag. Ungane er heime uansett og mannen jobber. Ulempen med hans bransje er at det ikkje er helgefri heller.
|
|
|
#22 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er helgene bare topp?
Jeg tror nok dette føles ekstra "ille" fordi jeg er i permisjon og..
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Er helgene bare topp?Det føles HELT sikkert annerledes når du ikke er hjemme. Jeg får helt mark hvis jeg har vært hjemmeværende hele uka, sånn som jeg var i sommerferien. Bare nå i høstferien, hvor jeg bare var hjemme torsdag og fredag pga studier var det helt nødvendig for meg å farte ut lørdag. Men så er heller ikke jeg noen spesielt egnet permisjonsmamma sånn i lengden |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er helgene bare topp?Vi er veldig glad i helger, da kan vi bare slappe av og kose oss. Ingenting vi må rekke. Vi gjør akkurat det vi vil, og må absolutt ikke ha noen planer.
|
|
|
#25 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Eg synest i grunnen aldri det er stress å vere saman med lille A. Det er kanskje ein av dei store fordelane med å ha berre eitt barn. I helgene går vi på fjelltur, lagar mat, bakar, leikar med bilar m.m. Dessutan byttar eg og pappaen litt på å ha han åleine slik at den andre kan ha litt åleinetid. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
både her og der
|
Sv: Er helgene bare topp?Ungene mine er litt eldre enn dine, og det er mye lettere å finne på ting sammen i helgene nå. Sykkelturer, skogstur med grilling, biblioteket, vennebesøk, overnattingsbesøk, teater/kino for barn osv. Ungene leker også en del ute sammen med nabobarna.
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er helgene bare topp?Vi koser oss i helgene, men det er fordi vi nedprioriterer alt annet enn å kose oss. Det er bare unntaksvis vi gjør noe som ikke er "familieaktiviteter" i helgen (før ungenes leggetid). Vi helgen jobber vi ikke, vi handler ikke og drar ikke til byen, og vi pusser ikke opp. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg er veldig glad i helgen. Når mannen har fri, vel og merke. Syns det er ganske slitsomt å være "innesperret" med to små, uten mulighet til å komme seg ut på noe. Ikke butikken en gang. :har ikke lappen, og bor i hillbillyhelvete:
|
|
|
|
#29 |
|
Tankefull
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg merker det veldig nå for tiden. Eldste er en svært aktiv snart 4-åring, minste også en svært aktiv 8 mnd gammel baby. Eldste er svært full av fantasi og kan finne på de mest utrolige ting. Minste har sidste ukene blitt svært mobil, men har fremdeles endel på gå på når det gjelder vettet. Nå har jeg vert aleine med begge to i to uker hos min familie i Bergen, og det merker jeg.
|
|
|
#30 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Er helgene bare topp?Jeg kan forresten legge til at jeg nå synes det er rimelig slitsomt med begge alene, de krever mye begge to, og langt i fra det samme. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er helgene bare topp?Vi koser oss i helgene, og her jobber mannen stort sett annen hver lørdag så da er jeg alene med 2-3 barn
|
|
|
#32 |
|
Ferdiglada
Sv: Er helgene bare topp?Som dei andre seier her, har det mykje med kor dokke legge lista i forhold til hus/heim og firmaet. Sida dokke HAR bestemt dokke for å prioritere dei tinga, så trur eg nok helgene blir slik du skissere der du er aleine med ungane og prøve finne på noko. Eg veit at dei helgene dokke har lagt vekk "må"-tinga og gjort ting sammen som familie, så har det vore ein suksess. Prisen å betale for hus/heim-modellen kan vere høg, og når dette er såpass tungt for deg syns eg du skal ta en prat med F om dokke skal gjere ei anna prioritering. Spesielt no framover mot mørketid og møkkavær der det er enda meir slitsomt å sysselsette to barn aleine.
|
|
|
|
#33 |
|
Ferdiglada
Sv: Er helgene bare topp?Og en ting til; For å kjenne på godfølelsen må en nesten finne dei tinga som alle syns er ok, og som dokke trivast med sammen i. Å gjere ting sammen som berre en av dei voksne syns er ok, og den andre er gretten over, er IKKJE mykje gøy. :erfart:
|
|
|
|
#34 |
|
Ferdiglada
Sv: Er helgene bare topp?
Men da har en i alle fall voksenmisnøya sammen.
|
|
|
|
#35 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er helgene bare topp?Jeg skjønner deg litt, gunnis. Jeg følte det av og til slik for noen år siden. Hvis vi ikke hadde planer, (litt planer, orker ikke for mye) var en del helger litt "traurige". Spesielt hvis væreret var dårlig. (En gang regnet det 3 mnd i strekk her, forresten... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er helgene bare topp?Jeg tror også det blir bedre når du jobber igjen og dermed synes det er ok med en hjemmehelg. Jeg mener jeg startet en tråd om akkurat samme emnet da H og E var 1 og 4 år, sånn ca.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er helgene bare topp?Jeg har alltid elsket helgene. Da han var baby og liten var helgene gull verdt, fordi ukedagene var så hektiske med studentliv og alenemammarollen. I helgene kunne bi bare kose oss sammen med venner og familie, eller alene bare oss to. Noen ganger hadde vi planer, andre ganger ikke.
|
![]() |
|
|