|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenHos oss er det ingen som spyler ungene, så regntøy og høstdress er fullt av sand og møkk. Spesielt når det er vått ute sitter sanda på tøyet. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg vasker yttertøy minst mulig, både for tøyets del, vaskemaskinen og den late mor som har mer enn nok annet å finne på.
|
|
|
#24 |
|
Tåler regn
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg tar det hjem nesten hver fredag og vasker. Iallefall nå på denne tiden av året. Blir det veldig møkkete tidligere i uken tar jeg det også med hjem og vasker. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg tar det med hjem når jeg ser det er behov. Litt tørket sand og møkk utvendig kan godt gå, de skal uansett møkkes til på nytt igjen.
|
|
|
#26 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenLurer på hvordan de gjør det i vår barnehage, for her er aldri regntøyet spesielt møkkete? Enten er vi heldige med været, eller så må de spyle det før de går inn.
|
|
|
#27 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenVi vasker ved behov. Det varierer veldig hvor ofte det er behov, kommer helt an på været. Tørkemuligheten i barnehagen er dårlige, så om yttertøyet er veldig vått tar jeg det hjem til tørk.. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
...med jordbær...
![]() |
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenHos oss putter barnehagen yttertøyet de ønsker at skal vaskes/rengjøres i en plastpose og henger på knaggene til barna. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenVi MÅ ta med alt av yttertøy på fredager.
|
|
|
#30 |
|
Fornøyd
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg vasker tøyet når det er mer enn bare litt møkkete. Enkelt og greit.
Jeg synes det er veldig hyggelig når foreldrene skjenker en tanke til oss voksne som hjelper barna deres med påkledningen. Det er hyggelig å slippe å selv bli skitten når vi kler på/assisterer mellom 12 og 20 unger opptil flere ganger om dagen.
|
|
|
#31 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenDet varierer veldig, avhengig av være og føre, for å si det slik. På snørike vintre kan det godt gå mange uker mellom hver gang dressen må vaskes. På høsten og våren er det gjerne en periode hvor vi bør vaske eller spyle dress/ regntøy daglig. I minsten sin barnehage spyler de av den verste søla og henger tøyet ute på en knaggrekke (under tak). |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg sjekker hver dag at regntøy og gummistøvler og utedressen henger der den skal og går igjennom skifteklærne.
|
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg tar med hjem og vasker når det trengs. Det er sjeldnere enn 1 gang per uke, men regntøyet er jevnlig med hjem for å bli ordentlig tørt og bli spylt. Jeg har dobbelt sett av både dress og regntøy, dog i ulike størrelser. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenEg tek med heim og vaskar når eg synest det begynner å bli pinleg skittent. Sjelden oftare enn ein gong i månaden, men sjølvsagt ved behov dersom han har funne det for godt å rulle seg i gjørme eller liknande. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Teacher.
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg tar med hjem og vasker/skyller ofte.
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg vasker når det er behov, og det er vær dag om så
|
|
|
#37 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagen
Jeg skjønner at det ikke er så veldig stas å kle på gørrskitne unger, altså. Og jeg vasker regntøyet før det står av seg sjøl, for all del. Men jeg gidder ikke å ta det med hjem etter hver gang det har vært i bruk, så møkkete blir det jo.
|
|
|
#38 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenNår de er sølete/skitne. Får beskjed om å ta med hvis det er mye vått der, for det tørker bedre hjemme. Ikke så trangt om plassen hjemme. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
nygift
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg vasker det når det trengs, men mange ganger blir det bare vasket i badekaret og tørket. Synes det er tullete å ta det med å vaske det pga litt søle her og der, på denne tiden er det sånn og det blir det etter 5 min ute uavhengig om regntøyet er nyvasket eller ikke.
|
|
|
|
#40 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenI barnehagen hos oss ønsker de at regntøyet vaskes(ikke nødvendigvis i vaskemaskin) en gang i uka fordi det setter seg endel sand og slikt i "knappehullene" og gkør det vanskelig å få kneppet igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|