Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer?
Ja 128 90,14%
Nei 4 2,82%
Det burde holde med holdningskampanjer 10 7,04%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 09:39   #21
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Selv om en lov vil være vanskelig å håndheve, så er det ikke dermed sagt at det ikke prevantiv effekt. Det er ikke lov å slå barn, allikevel blir de slått uten at noen ser dem. Men det at folk får vite at det er uakseptabelt å slå barn, tror jeg gjør at vi f.eks har mye mindre akspetert barnemishandling i Norge enn i f.eks England hvor det er lov med avstraffing av barn (ikke grov vold, men disiplinering).

I Norge var det mye mindre akseptert med avstaffing av barn enn i England også før denne loven kom.

Opprinnelig lagt inn av LaBanga

Jeg tror også at det har en holdningsskapende effekt å si at det er ulovlig. Politiet har ikke ressurser til å stoppe alle som snakker i mobiltelefon, men de gjør det dersom det oppstår farlige situasjoner. De har forøvrig også myndighet til å straffe dersom røyking eller andre aktiviteter i bilen forstyrrer kjøreevnen.

Så vidt jeg vet fungerer bare lovverket som en holdningskapende effekt hvis det er en mulighet for at man blir straffet. Det kan også fungere slik at loven kommer som en naturlig forlengelse av folk sin moral. Mange ting er ikke akseptert og "ulovlig" uten lovforbud. For eksempel er utroskap ikke akseptert selv om det ikke eksisterer et lovforbud. Så vidt jeg vet har ikke loven om at det er forbudt å slå barn skapt en reell endring. Men det er mulig jeg tar feil på det punktet.

Gammel 21-11-06, 09:45   #22
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Det er selvsagt helt uakseptabelt å røyke i bilen med barn tilstede, men jeg er mer usikker på om det er noe poeng å forby det. Det vil jo ikke bli noen oppfølging av dette, så jeg tror ikke de som røyker i bilen i dag vil slutte, selv om det blir forbudt.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:47   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke politiets ressurssituasjon skal være avgjørende for hvilke lover som vedtas, men hvis man kun ser samfunnsøkonomisk på det så er det jo et tall i andre enden også. Hva koster samfunnet mest? Å håndheve en lov om barn og passiv røyking, eller å behandle mennesker som på et eller annet stadium i livet blir syke av røykeskader? Ikke det at jeg vet svaret, og som sagt så syns jeg ikke det er økonomi og ressurser som skal være lovbestemmende. Når vi vet at det er skadelig for barn å bli utsatt for røyking, og fagpersonell sammenligner det med overgrep, så er det nok til at jeg syns et forbud er på sin plass.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:52   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns ikke politiets ressurssituasjon skal være avgjørende for hvilke lover som vedtas, men hvis man kun ser samfunnsøkonomisk på det så er det jo et tall i andre enden også. Hva koster samfunnet mest? Å håndheve en lov om barn og passiv røyking, eller å behandle mennesker som på et eller annet stadium i livet blir syke av røykeskader? Ikke det at jeg vet svaret, og som sagt så syns jeg ikke det er økonomi og ressurser som skal være lovbestemmende. Når vi vet at det er skadelig for barn å bli utsatt for røyking, og fagpersonell sammenligner det med overgrep, så er det nok til at jeg syns et forbud er på sin plass.

Mja ... Det jeg tenker på er om det er noe poeng - overhode - å vedta lover som man ikke greier å følge opp. Jeg sammenligner dette med barneoppdragelse hvor forskjellen mellom en konsekvens og en trussel er om ting faktisk skjer. "Du får ikke se barneTV hvis du ikke slutter å grise med maten.", er da bare tull å si hvis man lar barnet få se barneTV hvis h*n bare fortsetter å grise?

Lovverket er ikke tenkt til å endre folks holdninger og moral. Det er tenkt å avspeile folks holdninger og moral og sette konsekvenser for de som ikke overholder reglene. Et rettsystem uten straff er ikke et rettsystem, men noe helt annet. (Det kan sikkert være OK det også, men det er altså ikke et rettsystem.)

Gammel 21-11-06, 09:54   #25
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Det er selvsagt helt uakseptabelt å røyke i bilen med barn tilstede, men jeg er mer usikker på om det er noe poeng å forby det. Det vil jo ikke bli noen oppfølging av dette, så jeg tror ikke de som røyker i bilen i dag vil slutte, selv om det blir forbudt.

Det er ikke sikkert folk slutter å røyke i bil med barn tilstede som følge av et forbud, men det setter i alle fall fokus på saken, viser at dette ikke er akseptabelt og kan over tid virke holdningsskapende.

Gammel 21-11-06, 10:00   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så nå nettopp på artikkelen at det er barneombudet som ønsker dette, og at han er opptatt av et forbud og ikke av sanksjoner.

Jeg er litt mer ekstrem enn barneombudet, så jeg mener selvsagt at det bør være straffbart å røyke i bil med barn, og i hus med barn. Hvordan det skal håndheves og hvilke ressurser det krever er ikke så nøye for meg. Jeg tenker mest på at ingen barn skal behøve å bli utsatt for skadelig, passiv røyking.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:07   #27
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mja ... Det jeg tenker på er om det er noe poeng - overhode - å vedta lover som man ikke greier å følge opp. Jeg sammenligner dette med barneoppdragelse hvor forskjellen mellom en konsekvens og en trussel er om ting faktisk skjer. "Du får ikke se barneTV hvis du ikke slutter å grise med maten.", er da bare tull å si hvis man lar barnet få se barneTV hvis h*n bare fortsetter å grise?

Lovverket er ikke tenkt til å endre folks holdninger og moral. Det er tenkt å avspeile folks holdninger og moral og sette konsekvenser for de som ikke overholder reglene. Et rettsystem uten straff er ikke et rettsystem, men noe helt annet. (Det kan sikkert være OK det også, men det er altså ikke et rettsystem.)

Helt enig. Folk får ikke respekt for lover som ikke får konsekvens når man bryter de. Har levd så lenge at jeg har sett denne diskusjonen mange ganger før. Noen politiske partier har vært mer ivrige på å vedta lover enn andre. Det ble litt voldsomt sist de sosialistiske regjerte. De har en tendens til å vedta lover for det meste. Bra det, men jeg tror det må mer til.

Det er som i et klasserom. Bedre med få og enkle regler. Heller jobbe med holdninger og verdier utenom. For mange regler uten konsekvens hjelper ikke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:11   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for et absolutt røykeforbud i enhver sammenheng hvor det er barn tilstede!

Gammel 21-11-06, 10:20   #29
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde være helt unødvendig med en slik lov. Ærlig talt. For en stund siden så jeg forresten en bil med påskriften "Trondheim kommune, hjemmetjenesten" på, og i den satt to damer med hvite uniformer på. Sjåføren røykte. Da lurer jeg virkelig på om det er lov. For det første skal vel bilen brukes av flere, for det andre så satt det jo på en annen pleier (som riktignok sikkert hadde sagt at det var greit at kollegaen tok seg en røyk, eller som gjordet selv for den saks skyld), og for det tredje synes jeg at jeg kjenner hvordan de to måtte stinke for den heldige pleietrengende som fikk dem i hus.

Hvordan jeg stiller meg til en eventuell lov er jeg usikker på, men røyking i bil med små barn er uansett helt forkastelig. Jeg kommer i allefall ikke til å gå i protestmarsj hvis de forbyr det. Det burde være en selvfølge, og til og med holdningskampanjer burde være overflødige, men er det ikke det kan det gjerne forbys. Hvis de har en fornuftig plan for hvordan de skal håndheve det.

Sist redigert av My : 21-11-06 kl 10:26.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:38   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

På tide. Det burde ikke være lov å røyke i et hjem der det bor barn heller. Ei heller i svangerskapet.

Enig!

(Jeg stemte ja)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:40   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt er jeg for det, enten det kontrolleres eller ikke. Om EN person slutter å røyke i bilen i frykt for kontroller eller at h*n blir mer opplyst pga. vedtaket og tenker seg mer om, så er iallefall h*ns barn reddet ut av faenskapet.

Jeg synes det burde bli forbudt for gravide å røyke også, de burde bli tvangsinnlagt til røykeavvenning eller noe. Det er få ting jeg blir så provosert av som gravide røykere, skyt meg. Samme med innerøykende foreldre, de må være svært lite intelligente, og de skulle fått en bot som sved i lange tider etterpå!

Gammel 21-11-06, 10:46   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg synes det er dumt at de må gå så langt som å lage en lov om det. Det burde vært en selvfølge at man ikke røyker i bil med barn i.

Det burde også være en selvfølge at man ikke slår barn, men dessverre må vi ha en lov om det også...

Gammel 21-11-06, 10:47   #33
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Er selvsagt for! Det burde være en selvfølge!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:53   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde jo holde med holdningskampanjer, men siden det ser ut som om det ikke hjelper er det kanskje på tide med forbud?

Jeg er veldig usikker på hva jeg mener altså, for jeg er ikke for lover i hytt og pine, samtidig er jeg enig med Iset i at "om EN person slutter å røyke i bilen i frykt for kontroller eller at h*n blir mer opplyst pga. vedtaket og tenker seg mer om, så er iallefall h*ns barn reddet ut av faenskapet."

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:53   #35
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg for. Selvfølgelig.

Men i forhold til håndhevelse: Kanskje er det like effektivt å bli den brysomme nabokjerringa som sier klart ifra når hun ser noen sitte og røyke i bilen?

Gammel 21-11-06, 11:20   #36
Cathrine
Ser meg litt rundt

Cathrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er for et absolutt røykeforbud i enhver sammenheng hvor det er barn tilstede!

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:31   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det burde være en selvfølge å ikke røyke i bil. Jeg synes at man har kommet langt på få år når det gjelder holdningsendring.
Men lovforbud...jeg synes politiet har andre oppgaver som er mer presserende og som de bør bruke sine knappe ressurser på. Det er ingen vits å ha et lovforbud dersom man ikke har tid til å håndheve det. Jeg er også litt imot lovregulering ned på et så personlig nivå.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:40   #38
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Men i forhold til håndhevelse: Kanskje er det like effektivt å bli den brysomme nabokjerringa som sier klart ifra når hun ser noen sitte og røyke i bilen?

Terskelen for å si i fra er kanskje lavere hvis det faktisk ikke er lov å røyke med barn i bilen?

Jeg tror absolutt et slikt forslag har noe for seg. Det sender et signal om at det faktisk er ganske alvorlig og skadelig for barna å røyke med dem tilstede i bilen. Jeg tror mange foreldre/andre som røyker med barn i bilen har en litt sånn holdning.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:42   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det er kanskje lettere å si i fra hvis det faktisk ikke er lov å røyke med barn i bilen?

Jeg tror absolutt et slikt forslag har noe for seg. Det sender et signal om at det faktisk er ganske alvorlig og skadelig for barna å røyke med dem tilstede i bilen. Jeg tror mange foreldre/andre som røyker med barn i bilen har en litt sånn holdning.

Nettopp. Om man sier fra og det fremdeles er lov, vil jo bare folk bli sure og påpeke at de faktisk har LOV til dette. Om det er forbudt, blir det jo litt annerledes. De færreste vil vel ringe politiet akkurat, men de kan iallefall ikke sitte der og snakke om "fritt land" osv.

Gammel 21-11-06, 12:08   #40
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nettopp. Om man sier fra og det fremdeles er lov, vil jo bare folk bli sure og påpeke at de faktisk har LOV til dette. Om det er forbudt, blir det jo litt annerledes. De færreste vil vel ringe politiet akkurat, men de kan iallefall ikke sitte der og snakke om "fritt land" osv.

Ja, vi ser jo hvor flinke folk er til å overholde forbudet mot å snakke i mobiltelefon når de kjører bil ...
Allikevel heller jeg visst mot at jeg er for et forbud mot røyking i bil (generelt egentlig -og iallfall når det er unger i bilen).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.