Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker du har lyst til å lese?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 21:34   #21
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker du har lyst lese?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Anna Gavalda.

Den er vel filmatisert og nå?

Vel verdt å se, filmen er flott.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 21:41   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du har lyst til å lese?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Navn og forfatter?

Jeg venter på at boka Tivolireise av Tove Myhre skal dumpe ned i postkassa:

Den skal jeg også lese.

Og denne:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:23   #23
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er hennes siste kommet på norsk? *skjelver av lykke og forventning* Har ventet SÅ lenge!

Ja, den kommer i Bokklubben Krim og spenning! Pleier å lese dem på engelsk, for orker ikke vente, men denne gangen har jeg klart det!

Kristensen er forresten spennende! (ikke ferdig ennå)

Sist redigert av Teflona : 01-10-08 kl 23:19. Årsak: det munnen er full av osv
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:29   #24
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har lest alle (tror jeg) - men det er litt kjekt å lese de i riktig rekkefølge synes jeg.

Helt enig! Måtte bare finne ut om Liza Marklunds bøker var noe for meg, så jeg leste bare den første boka av henne som jeg kom over. Har tenkt meg en tur innom biblioteket og låne første boka i nermeste framtid. Gleder meg til å lese mer av henne. Syns "livstid" var spennende helt fra første side.

Gammel 02-10-08, 00:38   #25
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg har lest alle (tror jeg) - men det er litt kjekt å lese de i riktig rekkefølge synes jeg.

Det er jeg helt enig i. Bøkene til Liza Marklund om Annika Bengtzon er mer enn kriminalhistorien. Det er også Annikas personlige historie. Bøkene er ikke skrevet i kronologisk rekkefølge, det er kjekt å vite.

Gammel 02-10-08, 11:21   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så har jeg lyst lese denne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 11:22   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne synes jeg også så bra ut?! Noen som har lest den?

En mørk og kald vinterkveld kommer Veronika, en ung forfatter, til et avsidesliggende hus i en liten by i Sverige. Hun er på jakt etter ensomheten og stillheten for å skrive ferdig en bok og for å komme over en stor sorg. Hennes ankomst registreres i stillhet fra nabohuset over veien. Der bor Astrid, en gammel kvinne som på folkemunne kalles Heksen. Astrid lever stort sett bak husets beskyttende vegger. Ingen vet at hun ruger på mørke familiehemmeligheter og en personlig tragedie der inne. I løpet av våren nærmer de to kvinnene seg hverandre. Et uventet og uvanlig vennskap vokser frem - et vennskap som kommer til å forandre de to kvinnenes liv. La meg synge deg stille sanger er en vakker bok som gjør et sterkt inntrykk på sine lesere. Boken er oversatt til en rekke språk, og er på kort tid blitt en internasjonal bestselger.

"Kanskje den vakreste boken jeg har lest. Noen gang." (Norra Västerbotten)

"En bok å elske!" (Dagens Nyheter)

"Dette er den mestselgende debutromanen i New Zealands historia og den er skrevet av en svensk forfatter. Derfor var det med stor nysgjerrighet jeg begynte å lese. Jeg sluttet ikke før etter midnatt, så oppslukt ble jeg." (Aftonbladet)

"Jeg tror Linda Olssons roman kommer til å nå et stort publikum. Den er velskrevet, lettlest, underholdende, trist og fengslende.” (Göteborgs-Posten)

Gammel 02-10-08, 17:09   #28
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. :noterer på listen:

En mørk og kald vinterkveld kommer Veronika, en ung forfatter, til et avsidesliggende hus i en liten by i Sverige. Hun er på jakt etter ensomheten og stillheten for å skrive ferdig en bok og for å komme over en stor sorg. Hennes ankomst registreres i stillhet fra nabohuset over veien. Der bor Astrid, en gammel kvinne som på folkemunne kalles Heksen. Astrid lever stort sett bak husets beskyttende vegger. Ingen vet at hun ruger på mørke familiehemmeligheter og en personlig tragedie der inne. I løpet av våren nærmer de to kvinnene seg hverandre. Et uventet og uvanlig vennskap vokser frem - et vennskap som kommer til å forandre de to kvinnenes liv. La meg synge deg stille sanger er en vakker bok som gjør et sterkt inntrykk på sine lesere. Boken er oversatt til en rekke språk, og er på kort tid blitt en internasjonal bestselger.

"Dette er den mestselgende debutromanen i New Zealands historia og den er skrevet av en svensk forfatter. Derfor var det med stor nysgjerrighet jeg begynte å lese. Jeg sluttet ikke før etter midnatt, så oppslukt ble jeg." (Aftonbladet)

"Jeg tror Linda Olssons roman kommer til å nå et stort publikum. Den er velskrevet, lettlest, underholdende, trist og fengslende.” (Göteborgs-Posten)

Jeg har ikke lest den, men ut fra det du har sitert her virker det som en bra bok.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:39   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Liven: om du kjøper den ene, og jeg den andre. Kan vi bytte.

Gammel 03-10-08, 01:29   #30
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Dragen var ganske spennende, men den tok ikke helt av og personskildringene er ganske sjablongmessige. Grei underholdning, selv om den ikke holder helt til mål. Ikke hans beste.

Gammel 03-10-08, 08:27   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Dragen var ganske spennende, men den tok ikke helt av og personskildringene er ganske sjablongmessige. Grei underholdning, selv om den ikke holder helt til mål. Ikke hans beste.

Åh, hm. Jaja, litt lyst lese den likvel.
Rop ut om du ønsker låne den bort da, så betaler jeg porto t/r.

Gammel 03-10-08, 17:01   #32
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Åh, hm. Jaja, litt lyst lese den likvel.
Rop ut om du ønsker låne den bort da, så betaler jeg porto t/r.

send meg en pm med adr, så kan jeg sende den i løpet av uka!

Gammel 19-10-08, 22:13   #33
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg gleder meg til å lese Ken Follett sin bok I all evighet. Må bare bli ferdig med Havets katedral først

Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 09:53   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Fikk låne den av Karamell, så nå er den lest.
Jeg liker virkelig disse bøkene.

Gammel 28-10-08, 20:01   #35
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

JAAAAAAAAAAA!!! Hentemelding fra biblioteket på den siste Elizabeth George-boka! I morgen skal jeg hente den!!!!!!!!!!! YOHO!

Gammel 15-11-08, 20:32   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nå har jeg bestilt denne!
Så da kan du få låne den når jeg er ferdig Karamell.

Gammel 15-11-08, 21:42   #37
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Disse venter på meg:

Alice B Toklas kokebok
Egalias Døtre
Lasso rundt fru Luna

Og en STOR HAUG med pensumlitteratur

Gammel 15-11-08, 21:43   #38
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hva med en bokbytteklubb? Ser en gryende trend her

Gammel 15-11-08, 22:32   #39
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke tall på hvor mange bøker jeg har lyst til å lese. Det er mange. Men de jeg venter på fra biblioteket nå er;

Vente, blinke av Gunnhild Øyehaug
La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson (ser flere nevner denne, har fått anbefalt den av en kollega)
Kobberhjerte av Leena Lehtolainen
Et øye rødt av Johan Hassen Khemiri

venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 18:56   #40
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå gleder jeg meg til å lese A Wild Sheep Chase av Haruki Murakami, What came before he shot her av Elisabeth George, A Thousand Splendid suns av Khaled Hosseini og Orheim-kompaniet av Tore Renberg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.