Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte bruker dere renseri og hvor ofte håndvasker dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-08, 09:03   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvor ofte bruker dere renseri og hvor ofte håndvasker dere?

Bh-er med bøyler håndvaskes (motvillig). Ingenting renses. Dyner går i vaskemaskinen.

Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 09:08   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste jeg leverer på renseri er bunaden min, den tar jeg ikke sjansen på å vaske.
Ellers går alt i vaskemaskinen. Jeg har haugevis av klær som må håndvaskes eller renses, men på håndvaskprogram eller 30 graders ullvaskprogram går det helt greit å vaske i maskinen, bruker da alltid ullsåpe. Har aldri fått ødelagt noe som helst.
Å håndvaske noe i vasken gjør jeg aldri.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 09:18   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt at jeg har håndvasket BH-er, men det tilhører sjeldenhetene. Ellers har jeg aldri levert noe på renseri - hvis så skjer så blir det nok bunaden. Skjorter kunne jeg tenke meg å levere på renseri bare for å slippe strykejobben.

Gammel 22-09-08, 10:23   #24
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Dyner går i vaskemaskinen.

Får du plass til store vinterdyner i maskinen? Jeg har en 7,5 kg maskin, men klarer ikke å stappe dyna inn, altså.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:39   #25
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hatt et plagg til rens...Brudekjolen.

Ellers vasker jeg alt som skal håndvaskes på finvask eller ullprogrammet i vaskemaskin.

Gammel 22-09-08, 12:12   #26
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri levert et plagg til rensing.
Her vaskes alt i maskinen.
I går vasket jeg trekket til madrassene til de to minste, så etterpå at de ikke skulle i maskinen men det fungerte fint det.
(om jeg ikke husker helt feil vasket jeg de på 60 grader også...)

Gammel 22-09-08, 12:14   #27
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg stryker nesten aldri heller.

Gammel 22-09-08, 21:18   #28
storkmamma
Nybegynner

storkmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her vasker jeg til og med selskapskjoler og dresser som det står rens på og det har alltid gått bra faktisk. Da vaskes det som regel på 30 grader med milo.

Tror egentlig aldri jeg har levert noe på rens nei, siden jeg vasker alt. Tror mange produsenter som selger selskapstøy bare skriver rens for å helgradere seg mot reklamasjoner fordi folk gjør så mye rart når de skal vaske klær.

Ulltøyet til barna håndvaskes ofte men jeg kjører det i maskinen også i blant på eget ullprogram innimellom.

storkmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:21   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her renser vi kåper, skinnjakker og dresser. Ellers har jeg vasket endel ting som har vært merket med kun rens, og det har gått fint.
Jeg håndvasker noen veldig få ting, men det aller meste går i vaskemaskinen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:31   #30
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Har renset brudekjole, bunader og mannens dresser.
Alt annet går i vaskemaskinen! (Ikke stryker jeg heller ... :lat

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:34   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Bh-er med bøyler håndvaskes (motvillig).

De vasker jeg i vaskemaskinen, i vaskepose.

Gammel 22-09-08, 21:37   #32
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 22:08   #33
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Altså siden så mange nevner det.
Jeg stryker.
Alt av bukser, og skjorter så klart.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 22:14   #34
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg renser bunaden min og mannen sin dress. Ellers vasker jeg alt som er merket med rens (ikke mye) i vaskemaskin. Det har gått bra med meg. (OK, nå kom jeg på at jeg også har vært på vaskeri med en del ting som har vært for store til min egen vaskemaskin. Typisk trekket til overmadrassen på dobbeltsenga.)

Gammel 22-09-08, 22:31   #35
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri noensinne fått renset klær.

Håndvaske klær er noe jeg gjør hver sommer på hytta.
Det ble spesiellt mye i sommer da småen sluttet med bleie.
Hjemme håndvaskes det kun hvis ungene har fått plagg i gave som ikke går i maskinen.
(Kjøper selv aldri ting som må håndvaskes. Det er jo bare teit.)

Gammel 22-09-08, 22:45   #36
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Bruker kun renseriet når jeg skal leie juledukene . Hvite, rene og nypressede for et par hundre lapper!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 22:47   #37
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Bh-ene vaskes i maskin uten pose.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 23:07   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Mine også.

Gammel 22-09-08, 23:42   #39
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mannens dress og min bunad går til rens, men dte er lenge mellom hver gang.

Har noen få plagg som jegvasker for hånd. Er feks gensere med div påsydd pynt. Ellers så går alt i maskina, selv det som det står håndvask på.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 08:50   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det gjorde jeg for mange år siden, helt til vaskemaskinreparatøren måtte komme, og det viste seg at årsaken til feilen var en forvillet bh-spile.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.