|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har barnehagen deres kristen formålsparagraf? | |||
Ja, og det synes jeg er flott. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 28,74% |
Ja, men vi ville helst den ikke hadde det. |
16 | 18,39% |
Nei, men jeg ville helst denne hadde det. |
6 | 6,90% |
Nei, og det synes jeg er flott. |
21 | 24,14% |
Vet ikke. |
7 | 8,05% |
Jeg gir blanke. |
12 | 13,79% |
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Finnes det barnehager uten kristen formålsparagraf? Jeg trodde ikke det, men det er mulig jeg tar feil. Sjøl er jeg human-etiker, og ungene går i "vanlig" barnehage med kristen formålsparagraf. Det er uproblematisk for meg så lenge de respekterer at det finnes andre livssyn også - og det gjør de. Derimot hadde jeg aldri kunnet ha ungene i barnehage med utvida kristen formålsparagraf.
![]() |
#22 |
Borte
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Ja, Vesla går i en kommunal barnehage med kristen formålsparagraf. Siden barnehagen er den mest flerkulturelle i byen, så er det kristne tonet ned til et minimum.
![]() |
#23 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?
Jo, det finnes, men barnehagen må søke om å få lov til å drive uten formålsparagrafen. Guttene mine gikk i en slik barnehage tidligere. Der ble ikke kristne/religiøse høytider markert, og det ble overlatt til foreldrene å drive trosopplæring på egen tid. De som drev barnehagen var JV, og de startet opp slik fordi de ønsket et livssynsnøytralt tilbud til egne unger. Jeg syntes det var greit, men savnet litt de festene som barnehagene ofte gjør litt ekstra ut av, f. eks. Lucia-feiringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?De har sikkert kristen formålsparagraf - for jula ble markert med Lucia feiring og snakk om Jesusbarnet. Mens de gav beskjed om at de droppet Jesus på korset ifbm påsken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
awesom
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Det er jeg jammen ikke sikker på. :forferdelig mor:
![]() |
#26 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Gidder ikke lese alt.
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#28 |
Borte
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Nedi dalen, oppi berget, nedi dalen, oppi berget, nedi dalen, oppi berget
![]() |
#29 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Da jeg gikk på folkehøyskole sang vi den fantastiske sangen (hver dag før frokost...):
![]() |
#30 |
Borte
|
Her var det vanskelig å avgjøre om man skulle le eller grine.
![]() |
#31 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Oj |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#33 |
...
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Barnehagen vi ønsker oss har kristen formålsparagraf. Det er helt ok selv om jeg ikke er kristen. De har tilbud til barna som kun denne barnehagen i vårt distrikt har. Så derfor blir det forhåpentligvis denne barnehagen jenta mi begynner i.
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
Sånn barnehage ønsker jeg meg også. Jeg innbiller meg at vår barnehage funker litt sånn, vi har ganske mange barn med forskjellig livssyn, og den store avdelingen tror jeg er innom både Id og hinduistiske feiringer.
![]() |
#35 |
På vei
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Barnehagen som mine barn går i har reservert seg mot den kristne formålsparagrafen. Når jeg leser her kan jeg ikke se at det utgjør noen stor forskjell fra de barnehagene som har en kristen formålsparagraf. Barnehagen markerer f.eks. jul og påske, og jeg har allerede begynt å glede meg til Luciafeiringen hvor alle ungene er kledd i hvitt, bærer lys og synger Luciasangen. Julemarkeringen handler om advenstkalender, litt ekstra kos, baking osv i adventstida. Ja, og så tenner de adventslys. Til påske lager de påskepynt, til faste lager de kanskje fastelavensris. Er det ikke dette som er jul og påske for de fleste her til lands da? Jeg kan ikke se for meg at andre barnehager gjør så veldig mye mer ut av det heller. Sist redigert av ElinM : 18-11-06 kl 23:26. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
Den fortsetter noe sånn som dette:
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Jeg har en venn som har gitt sitt liv |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
Ikke sant. Jeg har en tendens til bare å huske enkeltvers eller småstrofer fra sanger, og misforstår eller feiloppfatter stadig hva sangene handler om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Jenta mi går i kommunal barnehage, men siden det går barn fra alle verdenshjørner der tror jeg den kristne formålsparagrafen er stuet langt inn i ei hylle. I nabolaget har vi også en neo-humanistisk vegetarbarnehage drevet av ei indisk nonne på et yoga-senter (eksotisk nok
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-11-06 kl 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|