|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har kjøre-skrekk
|
|
|
#22 |
|
Opp og ned
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkDu er ikke alene om det Iset. Sliter virkelig selv jeg og vinterstid har ikke venninder sett snurten av meg vist de ikke kommer hit.
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Jeg har kjøre-skrekkTakk.
|
|
|
#25 |
|
tankefull
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg har ikke lest alle svarene like nøye her, men det jeg tenkte på, var kanskje at det kunne vært lurt å investere i et par kjøretimer med kjørelærer? Da kan du få kjøre, uten at du sitter med hele ansvaret om du skjønner. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tankefull
|
Folk er galne utenfor ikea!
|
|
|
#27 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat slik er det hos oss også!!
|
|
|
|
#28 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg har hatt det på samme måte selv, spesielt etter at jeg etter en periode som student kjørte veldig lite bil. Det som har fått meg trygg igjen er mye bilkjøring, eller i hvert fall mer enn før
|
|
|
#29 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Jeg har kjøre-skrekkDet er da helt forståelige grunner til at du ikke kjører. Men vær oppmerksom på at dersom du er veldig bekymret sjåfør, så kan dette også føre til farer i trafikken. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har kjøre-skrekkDet virker som om du er innstilt på å hoppe i det, og det er nok det eneste fornuftige (men frykt er jo irrasjonelt, så jeg har full forståelse for at fornuften ikke alltid seirer i slike tilfeller).
|
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Jeg har kjøre-skrekkTakk for alle svarene, folkens. Jeg tror ikke jeg hopper på kjøretimer med det første, jeg har jo lappen, dessuten er det dyrt. Jeg prøver selv først. Jeg KAN jo kjøre, jeg er bare redd for alt som kan gå galt. Idiotisk.
|
|
|
#32 |
|
Hertuginne
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg kræsjet bilen vår for tre år siden, og den følelsen av metall som treffer metall satt i veldig lenge, og jeg var redd for å kjøre ut av kryss etc. ganske lenge, selv om mannen min tvang meg bak rattet samme dag som jeg kræsjet (vi har to biler, den som kræsjet var selvsagt ubrukelig). Det tok i hvert fall et år med regelmessig kjøring før den ekle følelsen i magen ved "usikre" situasjoner forsvant, og fortsatt er jeg mye mer forsiktig enn jeg var før uhellet. Og ulykken var jo bare min feil, med en årsak som jeg kan kontrollere, så jeg kan godt forstå at du synes det er ekkelt å oppleve tilsvarende episoder nå, når det var noen andre som forårsaket ulykken deres.
|
|
|
#33 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Jeg har kjøre-skrekkHuff.
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkDet høres virkelig guffent ut, Iset, og jeg ler absolutt ikke. Er det lettere å kjøre uten barna i bilen? Det er et tyngende ansvar for de fleste av oss. Og ellers, når du er oppe og går igjen, tror jeg det er kjempeviktig at du kjører innimellom når mannen din er med, at det ikke er en selvfølge å sette seg i pasasjersetet. Man er en mye bedre sjåfør når man har mange timer under beltet, og det får man bare av regelmessig kjøring.
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg er ikke mer nervøs når jeg har barna med, utrolig nok. Jeg er egentlig mer redd for å drite meg ut enn for ulykker, altså at bilen skal stoppe midt i veien, at jeg skal bli stående ved ei bensinpumpe og ikke fatte bæret (måtte ha hjelp av en mann på Uno-X en gang, piiiinlig), bakkestart osv. Helt fjernt, I know.
|
|
|
#36 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg tror ikke det er noe å le av egentlig, det er nok vanligere enn man tror. Har hørt om flere. Jeg vet ikke hva som kan komme til å hjelpe, men jeg har hørt at tankefeltterapi skal være effektivt
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg kunne ha skrevet innlegget til Iset selv, bortsett fra det med kjørt i og kondemnert. Jeg har hatt lappen siden juni 2001 og er fortsatt vettskremt bak rattet. Jeg går heller enn å kjøre, selv om det tar fire ganger så lang tid. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Jeg har kjøre-skrekkSå greit å vite at jeg ikke er alene om å ha det slik. Misforstå meg rett, jeg vil jo ikke at andre også skal slite, men det er en liten trøst å vite at det ikke BARE er jeg som er splitter pine gal.
|
|
|
#39 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har kjøre-skrekkUff nei, det er ikke noe kjekt å føle det sånn, uansett hva slags angst man har er det ikke lett å bare omstille seg fordi folk sier det. Men jeg tror også at det hjelpe deg mye å tenke scenarioer, omtrent som idrettsutøvere gjør når de tenker at de vinner. Jeg elsker å kjøre men hater å kjøre nye steder, særlig i Oslo, jeg får angst bare av å tenke på det! Men nå skal jeg gå på kurs i Oslo og må kjøre alene inne hver tirsdag, og jeg gruer meg som bare det*sukk* mannen syns jeg er teit men han kjøpte en gps til meg så da føles det mye tryggere, for problemet mitt er at jeg eier ikke retningssans og har aldri peiling på hvilken vei jeg kom fra eller skal til.
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Jeg har kjøre-skrekkRetningssans ja, hva er det?
|
![]() |
|
|