Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket forhold har du til snittblomster?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilket forhold har du til snittblomster?
En nødvendighet for at jeg skal trives i stuen. Kjøper nye (nesten) hver helg 26 19,70%
En luksus jeg unner oss til høytider og når vi har besøk 71 53,79%
Slik ødsling på ting som ikke varer driver jeg ikke med 21 15,91%
Hva er snittblomster? 14 10,61%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 21:51   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til snittblomster?

Også Peoner da.. Jeg har peoner i hagen, men har liksom aldri giddet å ta dem inn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 21:57   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ekspert paa aa drepe groenne planter, men liker godt aa ha blomster eller planter i huset. Da er snittblomster et ypperlig og vakkert alternativ. Vi har stort sett alltid snittblomster i huset.

Gammel 08-08-08, 22:01   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Før jeg fikk barn (eller mer enn ett barn) kjøpte jeg det gjerne inn til helgen. Nå synes jeg helgen går så fort og at det ofte er så rotete på dagtid (ordner fra kaos til ganske shinet minst en gang for dag i helgene) at det gjerne ikke blir noe av.

Jeg synes det er stas å kjøpe en bukett hvite liljer som står og troner på spisebordet. Peoner er også nydelige!

Gammel 08-08-08, 22:07   #4
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er glad i å ha blomster i stua, men fikser ikke potteplanter, de dør. Så derfor kjøper jeg ofte snittblomster, særlig om vinteren. Jeg kunne godt signert Zöes innlegg.

Gammel 08-08-08, 22:11   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ofte blomster, ikke (nesten) hver helg, men ofte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 12:08   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

KJøper det stadig vekk jeg.
Forskjellige typer, tulipaner, roser,peoner etc.

Gammel 09-08-08, 13:07   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er pent, men det er noe jeg sjelden bruker penger på. Egentlig irriterer jeg meg ofte over at de visner fort og bare ser pene ut så kort tid. Bedre å få, enn å kjøpe.
Når jeg kjøper blomster er det stort sett tulipaner på senvinteren.
Krysset ikke av på pollen, fordi ingen alternativer passet.

Gammel 09-08-08, 15:44   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sjelden gang en bunt tulipaner, ellers ikke. Det er dyrt, jeg har andre ting å bruke penger på, og vinterstid når de flys inn i kjølerom etterlater de et økologisk fotavtrykk jeg ikke ønsker å bidra til. Sommerstid hender det jeg kjøper noen rimelige, eller gleder meg over noen jeg får i gave.

Sist redigert av Acsa : 10-08-08 kl 00:06.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:19   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er snittblomster?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:44   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker blomster men om sommeren blir det ikke så mye kjøp av snittblomster. Da blomstrer det for fullt på terrassen og i hagen

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 20:08   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper aldri snittblomster til meg selv. Det er koselig å få det i gave, men når sant skal sies blir jeg mye mer glad for en en plante med rot, spiselige gaver elle noe annet.

Unntaket er forresten sjølplukkede markblomster. Det er det koselig å få, det!

Gammel 27-09-08, 20:33   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

I vinterhalvåret har vi skårne blomster stort sett hver helg!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 20:41   #13
Solblomst
Passiv

Standard

Det kjøper jeg sjelden. Rett og slett fordi jeg ikke gidder å stoppe opp å kjøpe det. Men synes det er koselig å pynte opp med litt blomster i stuen.

Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 00:06   #14
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Kjøper i ny og ne, får aldri Han kunne vært flinkere der!!!
Liker veldig godt snittblomster, og da særlig liljer, roser, tulipaner og gerbera

Gammel 08-08-08, 22:15   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det mangler et alternativ: til bryllup og begravelser, men sjelden ellers. Vi kjøper ikke inn blomster hver gang vi har besøk, nei.

Gammel 08-08-08, 22:21   #16
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker godt å ha blomster i stua, kjøper ca. annenhver uke, gjerne gerbera.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 10:37   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg liker godt å ha blomster i stua, kjøper ca. annenhver uke, gjerne gerbera.

Gerbera er kjempefine.

Gammel 09-08-08, 12:06   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Blomster kjøper jeg ofte, spesielt roser. Får en bukett til under 50 lappen og de varer faktisk lengre en noe annet jeg har prøvd. Står gjerne i 14 dager eller mer.

Gammel 09-08-08, 20:08   #19
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sambo er flink til å ovveraske meg med sånt innimellom.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:23   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sagt til Frank at jeg forventer blomter ca annen hver mnd.
Hm. Tror han har glemt det litt egentlig...

Dette er litt årsavhengig til meg. Høst/vinter elsker jeg å ha roser eller one sånt, og utover våren må jeg ha tulipaner. Sommeren har jeg sjelden noe.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.