Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julekort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du ut julekort
Ja, med bilde av ungene 49 70,00%
Ja, med bilde av hele familien 5 7,14%
Ja, et ferdigprodusert med juletema 6 8,57%
Ja, et egetprodusert med juletema 11 15,71%
Ja, til alle jeg kjenner 5 7,14%
Ja, til et utvalg av kjente 38 54,29%
Ja, kun til familie 3 4,29%
Ja, kun til de jeg vet jeg får av i retur 2 2,86%
Nei, men tenkte jeg skulle gjøre det i år 1 1,43%
Nei, det gjør jeg generelt aldri 8 11,43%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 70. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 09:11   #21
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekort

Sender alltid - med bilde av jentene.
Vil ikke ødelegge julestemninga i de tusen hjem med bilder av meg

Gammel 14-11-06, 09:13   #22
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ja, jeg sender masse julekort hvert år. Får aldri like mange tilbake. Jeg innrømmer at jeg slutter å sende til de jeg ikke får tilbake fra 2 -3 år på rad.

Jeg sender i posten. Julekort på mail er kjeeeeeedelig!

Å få julekort i posten er veldig koselig.

Samme her!! Vi sender også julekort til et utvalg kjente. Får vi ikke julekort i retur, 2-3 år på rad, blir de slettet fra julekort listen.

Synes det er kjempekoselig med julekort! Og de må komme i posten.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:32   #23
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Svaggen er litt kul
Standard

Bestilte julekort med bilde av ungene på Eurofoto i går kveld. I år blir det et flott sommerbilde tatt på Bøsanden i Nordland i sommerferien. De siste årene har vi hatt litt "oppstilte" julekortbilder av ungene med julenisseluer på, så i år var det tid for en forandring.
Julekortene sendes til familie og venner.

Gammel 14-11-06, 10:33   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sender hjemmelaget julekort til noen ganske få venner i inn- og utland, og noen familiemedlemmer, og er gjerne såpass trege at kortene ikke blir sendt før i romjulen. Vi lager ikke noe med nisseluer eller stilt opp til julekortfotografering, men plukker bare ut et fint bilde. I fjor laget jeg en liten collage på baksiden av kortet, med små bilder fra hele året, med Lillegutt og oss og besteforeldrene, og så et stort bilde av isspisende Lillegutt på forsiden. Jeg aner ikke enda hva vi gjør i år. Men jeg skriver sikkert et lite, personlig brev til hver enkelt (det er uansett ikke så mye jobb når man sender så få kort som vi gjør).

Vi mottar vanligvis ganske få kort, sikkert under ti. Men det spiller ingen rolle for meg om vi ikke får kort tilbake, jeg sender likevel til dem jeg har lyst til å sende en hilsen til. Jeg synes det er hyggelig å få julekort, men egentlig bare hvis det er ett eller annet personlig med dem, enten bilder eller et lite brev (det kan godt være en masseprodusert tekst, men litt mer informativ enn at de ønsker oss god jul, for det regner jeg strengt tatt med at vennene våre gjør uansett ) eller helst begge deler.

Gammel 14-11-06, 10:34   #25
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Etter at knotten kom har vi begynt med julekort med bilde av han - ikke alltid så julete. Det blir nok bildejulekort i år også, med masseprodusert julebrev der vi forteller/skryter litt av oss selv og viktige hendelser for oss det siste året.

Kort med bilde sendes ut til familie og venner, først og fremst de vi selv får kort av. Brevet er forbeholdt nærmeste familie som skriver samme type "selvangivelse" selv om som kan ha interesse av å lese litt om hva vi gjør. Jeg synes det er koselig å lese oppdateringer fra tanter og onkler og søskenbarn, og synes det er greit å sende liknende tilbake til samme gjengen. Utsetter ikke vennene mine for dette altså. De nærmeste venninnene er en svært kvalitetsbevisst gjeng, så de får ofte håndskrevne personlige julebrev/-kort.

Har ikke begynt på produksjonen i år - lurer på om vi skal sende ut et bilde av hele familien. Kanskje noen har lyst til å se oss også?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:22   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elis, her.

Sender julekort med bilde av ungene til familien og venner.

Jeg satt akkurat og tenkte på at det var uhorvelig mange alternativer på den pollen, men ikke et eneste et med at man sendte bilder av andres barn.

Men det gjør Elis!

Gammel 14-11-06, 12:50   #27
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Tenkte jeg skulle gjøre det i år.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:04   #28
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi sender julekort til stort sett alle vi kjenner.

Mannen min er engelsk, og der er kort big business! Kjøper alltid julekort i England, her hjemme er det ikke mye fine kort å få kjøpt. I fjor kjøpte jeg kjempesøte julekort med motiv fra Snømannen på Marks & Spencer.

Vi får en haug med kort i desember, og det er kjempekoslig, eneste måneden det er gøy å hente posten.

Enig i at epost er kjedelig!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:33   #29
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg sender julekort til et utvalg familie og venner. Noen håndlagde og noen ferdige. Bilde til de jeg selv føler har interesse av å få det. I år tenker jeg på å lage et julebrev ved siden av.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:45   #30
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner et svaralternativ. Et enkelt og greit "Nei".

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:23   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte på den første, men jeg har ikke gjort det hvert år. Gjorde det ikke i fjor og ikke året før. Tenkte å gjøre det i år, men kun om vi klarer å få til et lekkert og stilig bilde. Syns det er så kjedelig med disse julekortbildene der ungene bare sitter rett opp ned uten noe "ekstra". Må prøve å få til noe artig.

Jeg skriver selvsagt en personlig tekst tekst bakpå kortet til de jeg sender til. Skulle bare mangle.

Gammel 14-11-06, 19:26   #32
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Veronal

Ellers sender vi julekort med barna, men skriver alle for hånd.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:52   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg savner et svaralternativ. Et enkelt og greit "Nei".

Da får du klage til admins. Det er nemlig ikke mulig med mer enn ti alternativer.

Gammel 16-11-06, 16:29   #34
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pådytter et utvalg venner og famile et bilde av Snuppa hvert år. Vi får ikke noe særlig i retur, men vi gir oss ikke.....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 17:08   #35
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg lager egne som jeg sender til familie og venner. Ca 25 stk i år.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 17:08   #36
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Jeg sender julekort til et utvalg familie og venner; noen med bilde av familien og noen ferdige. Skriver også for hånd noen korte julebrev.

Gammel 16-11-06, 17:53   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da får du klage til admins. Det er nemlig ikke mulig med mer enn ti alternativer.

Jeg tror det går an for moderatorene å legge til flere alternativer i etterkant. Men det er kanskje litt liten vits i å gjøre det akkurat her.

Gammel 16-11-06, 18:04   #38
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klager heller på dine dårlige alternativer.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 18:09   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg klager heller på dine dårlige alternativer.

Hurper som deg bryr jeg meg ikke med uansett.

Gammel 16-11-06, 18:12   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hurper som deg bryr jeg meg ikke med uansett.

Men stakkars Sitronen, da, er alle så stygge med deg? Håper du snart vil innse hvor latterlig du oppfører deg. Ditt sutrenek.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.