Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Rød kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-08, 01:26   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød kjole i bryllup?

Det sjalet ditt likte jeg, Monsoon. Jeg kunne godt tenke meg et sånt selv.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 07:30   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Min kommentar var berre meint som eit komplimang til smellvakre Polyanna altså

Det skjønte jeg, faktisk. Og tusen takk. Jeg får rufse meg skikkelig til på håret, sånn for å veie opp for kjolen.

Gammel 04-07-08, 07:34   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I første etasje på Steen og Strøm har de en butikk med sjal og vesker i alle mulige farger. Sjekk der.

Gammel 04-07-08, 09:18   #24
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke den kjolen for stor til den nå, Polyanna? Det svarte sjalet er nydelig, og passer jo fint til kjolen, men jeg tror den er litt too much. Da liker jeg Monsoons forslag om chiffongsjal bedre.

Gammel 04-07-08, 09:54   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis kjolen er for stor, så har jeg en rød lang silkekjole med perler og en i sølvgrå med sjal som hører til. Begge passer deg nok perfekt, ettersom de satt som støpt på Ru.

Gammel 04-07-08, 10:04   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

På Skikk-og bruksiden står det bare:

Tradisjonelt het det også at ingen kvinner skulle være kledd i rødt eller svart, men denne regelen blir ofte ignorert. Hvorfor man ikke skal kle seg i rødt eller svart, strides de lærde om, men det er trolig knyttet til overtro og djevelskap. Svart er også tradisjonelt sorgens farge.

Merkelig da, at omtrent alle her synes det er forferdelig å gå med svart i bryllup, men rødt er helt ok?

(Jeg synes begge deler er ok, bare for å ha det sagt).

Gammel 04-07-08, 10:17   #27
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du kan ha raud kjole, Poly! Og eg syns du kan droppe sjal. Eventuelt er sikkert sølvsaken til Mim fin til deg.

Dette luktar spinoff, men her omkring er omtrent alt lov når det gjelde bryllup, så lenge en pynte seg. Var i bryllup i helga og det var kort og langt, fargar og svart om kvarandre.

Gammel 04-07-08, 10:47   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Svart ville jeg aldri brukt, bare for å ha det sagt. Rødt ville jeg ikke brukt for noen år siden, men det er blitt mye mykere på dette området. Dessuten er Polyanna NYDELIG i rødt.

Gammel 04-07-08, 10:52   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor er det greit med rødt og ikke svart, om begge deler egentlig ikke skal brukes i bryllup fra gammelt av? :domm:

Gammel 04-07-08, 11:21   #30
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Du blir sikkert flott P, ville også hatt et sjal eller lignende for å dekke til skuldrene.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men hvorfor er det greit med rødt og ikke svart, om begge deler egentlig ikke skal brukes i bryllup fra gammelt av? :domm:

Fordi jeg ser på svart som sorg farge, noe et bryllup ikke er.

Gammel 04-07-08, 11:48   #31
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns forresten det er litt frustrerende med "dobbel" kleskode. For tenk om man blir den eneste i lang kjole??

Dobbel kleskode er et norsk fenomen. Det er vel noe man gjör for aa vaere snill med de av mennene som ikke har smoking, altsaa kleskoden er egentlig smoking, men de av mennene som ikke har det, slipper aa leie for de faar lov til aa gaa i mörk dress. Jeg ville valgt mitt antrekk som passende til smoking.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 11:57   #32
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke brukt rød kjole i bryllup. Når det er sagt er jeg helt sikker på at du blir kjempefin..

Gammel 04-07-08, 12:19   #33
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes du kan bruke rød kjole.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 15:39   #34
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Jeg syns helt klart du kan bruke rød kjole i bryllup, personlig syns jeg det er utrolig hyggelig at folk pynter seg skikkelig til et bryllup, fargene er jeg ikke så nøye på

Gammel 05-07-08, 12:19   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Klart du kan ha raud kjole, Poly! Og eg syns du kan droppe sjal. Eventuelt er sikkert sølvsaken til Mim fin til deg.

Dette luktar spinoff, men her omkring er omtrent alt lov når det gjelde bryllup, så lenge en pynte seg. Var i bryllup i helga og det var kort og langt, fargar og svart om kvarandre.

Sånn er det her og.
Samt at det sjelden står kleskode på invitasjonen. Men de aller aller fleste pynter jo seg, men definisjonen pyntet er nok litt ulik fra person til person har jeg inntrykk av.

Forøvrig er rød kjole bare lekkert!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 12:25   #36
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere er jo så strenge. Ville ikke falt meg inn å reagere på verken svart eller rød kjole i bryllup, kanskje jeg ikke har etikketen helt inne
Forøvrig høres det ut som om du blir flott til bryllupet Polyanna.

Gammel 05-07-08, 12:27   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Dere er jo så strenge. Ville ikke falt meg inn å reagere på verken svart eller rød kjole i bryllup, kanskje jeg ikke har etikketen helt inne
Forøvrig høres det ut som om du blir flott til bryllupet Polyanna.

Jeg ofret det ikke en tanke i vårt bryllup iallefall. Det viktigste var at folk var seg selv, hadde det bra og bidro til å gjøre dagen fin!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 13:01   #38
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg reagerer egentlig kun om noen kommer i hvit kjole. Det blir for meg feil.

Jeg hadde muligens slittt litt med å komme i rød kjole, da det er en sterk farge og jeg var redd noen ville reagere. Men sst bryllup jeg var i (sist helg) hadde jeg faktisk svart kjole,en nyyydelig sak lånt av naboen.. hehe) og fikk bare komplimenter. Så mitt inntrykk er vel at disse normene om farger er tonet en masse ned, og at man igrunnen kan gå med det man vil, så lenge man er pyntet.
En annen mulighet er vel også at jeg ikke er helt inni disse reglene..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 16:47   #39
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ofret heller ikke en tanke på hvilken farge gjestene hadde på seg i vårt bryllup, syntes bare det var stas at de hadde pyntet seg fine for vår del. Men så var det jo ikke noe høytidelig bryllup vi hadde heller da.
Men jeg skal innrømme at jeg reagerer på hvitt i bryllup, og om noen dukker sånn halvpyntet opp, men ikke annet.

Gammel 05-07-08, 17:28   #40
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde ikke nølr med å bruke den om jeg var komfortabel i den og den var fin.
Men er det ikke noe med sånne "kjerringtegn" om at den som kommer i rødt har hatt noe på gang med brudgommen?
Syns jeg har lest det en plass

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.