Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hårvask hos frisøren - hva forventer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 18:26   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Hårvask hos frisøren - hva forventer du?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vasker håret hos frisøren kun hvis det blir farget eller stripet. Ellers bruker de alltid sprayflasken hos "min" frisør.

Samme her. Men nå har jeg så flaks, at jeg klipper det bedre selv enn frisøren gjør - derfor vasker jeg alltid håret hos "frisøren"

Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:45   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter ikke pris på å få håret vasket av andre, jeg syns det er ubehagelig, og blir anspent av hodebunnsmassasje. Jeg gjør det som regel likevel, men syns det kan være greit å spare både tid og penger på å droppe vask og føning hvis jeg ikke har spesielt god tid (noe jeg sjelden har), eller f.eks. skal rett på trening etterpå. Ofte tar jeg striper samtidig med klippen, og da blir det selvfølgelig vasket.

Håret mitt er som regel temmelig nyvasket uansett, så det er ikke sånn at frisøren må lide seg gjennom klippen tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:54   #23
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å få håret vasket hos frisøren og hadde blitt snurt hvis vedkommende satt i gang å klippe uten å spørre. Da jeg jobbet som frisør vasket jeg alltid håret til kunden og tok ikke noe ekstra for det. De aller, aller fleste ville ha håret vasket når de ikke måtte betale noe for det. De som av en eller annen grunn ikke ville, slapp selvfølgelig, så fremt ikke håret var skittent.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:57   #24
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Hater å vaske håret hjå frisøren.

Enig. Jeg sier nei hvis de spør.

For meg er hele frisørtimen en lidelse, og jeg vil ha det unnagjort raskest mulig, hårvask med hodebunnsmassasje er en udelt ubehagelig opplevelse for meg. Jeg tror kanskje jeg ville betalt ekstra for å slippe det hvis det var sånn det fungerte..

:går heller ikke på spa:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 19:03   #25
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forventer å få vasket håret og tar det som en selvfølge. Hos min frisør er det inkludert i prisen. Vask og massasje. Betaler kun ekstra hvis håret skal kures.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 19:32   #26
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig delt på vask hos frisøren, fordi jeg aldri klarer å finne en god sittestilling mens de vasker håret. Det gjør vondt for nakken å sitte bakoverlendt over en hard kant, som jeg synes er hard uansett hvor mange håndklær de legger der. Samtidig er det deilig å få vasket håret, selv om jeg sitter og håper på at de gjør seg ferdig fort pga. sittestillingen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 19:39   #27
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker alltid håret hos frisøren, og hvis de masserer litt i hodebunnen er det ren nytelse for meg. Koster det mye ekstra når man vasker altså? har ikke tenkt på det jeg.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 19:54   #28
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg foretrekker sprayflaske, for det er utrolig vondt når nakken blir liggende mot den harde porselenskanten. Det er en prøvelse å ligge der til de får kålet seg ferdig.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har fått håret vasket av maaaange forskjellige frisører. Det gjør alltid vondt.

Slik er det. Jeg tror det er fordi jeg er så kort i ryggen, at selv om de stiller vasken på det nederste så når jeg uansett ikke opp.

Hos min frisør så spør de ikke om man ønsker å vaske håret, og det er jeg fornøyd med.

Gammel 26-06-08, 19:55   #29
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg foretrekker å vaske håret hjemme. Det blir billigere og mindre slitsomt. Har aldri likt å vaske håret hos frisøren.

Skikkelig dårlig gjort av 'din' frisør å flytte nå som du trenger henne!

Gammel 26-06-08, 19:57   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kun lest hovedinnlegget.

Jeg har det helt omvendt. Har hatt to faste frisører i flere år, og har aldri blitt vasket i håret. Jeg vasker håret hver morgen, og da er det forholdsvis nyvasket når jeg kommer til frisøren. Da den ene jeg har brukt har sluttet å jobbe som frisør, og den andre er langtidssykemeldt måtte jeg ty til en ny for et par dager siden. Hun gikk rett på og vasket håret uten å spørre meg om det. Det var deilig og fint, men jeg må innrømme at jeg syntes det var rart at hun ikke spurte om jeg ville at håret skulle vaskes.

Gammel 26-06-08, 20:00   #31
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er i alle fall ikke uvanlig at det koster en femtilapp ekstra for vask og tørk. Skal håret fønes i tillegg og styles litt kan det koste opptil 150 kr ekstra.

Ikke alle frisører tar ekstra betalt for dette, men det er veldig vanlig at man betaler for dette.

50 lappen er grei, men føning er ikke noe for meg.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:25   #32
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg forventer hårvask.
Det er jo det beste med hele frisørbesøket

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:49   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg forventer hårvask.
Det er jo det beste med hele frisørbesøket

Min forrige frisør var utrolig flink til å vaske og massere, så der var det en nytelse å sitte i vaskestolen!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 21:26   #34
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Min frisør de siste 7 årene spør alltid.
Jeg synes følelsen etterpå er bedre når jeg har vasket håret hos frisøren, men det koster alt for mye penger etter min lommebok. Bestiller heller time tidlig på dagen og kommer nyvasket dit.
Selve vaskingen i salongen er heller ikke min greie. Jeg kan ikke fordra å bli massert, og får dessuten noia av stillingen. Da en av lærlingene slo på massasjestolen i tillegg ble jeg enig med meg selv i at det var siste gangen om jeg ikke var helt nødt som ved farging.

Gammel 26-06-08, 21:34   #35
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hårvask er en del av pakken, og hodebunnsmassasje likeså.

Gammel 26-06-08, 21:42   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble vasket og fikk hodebunnsmassasje hos frisøren jeg hadde i Oslo, det var utrolig deilig. Hos den jeg bruker her blir jeg ikke vasket.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:01   #37
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det de spör om hos frisören, koster ekstra. Jeg synes frisörbesök er sinnsykt kjedelig, saa hvis jeg kan spare tid og attpaatil spare penger, dropper jeg gjerne vasken.

Forövrig gaar jeg til en frisör som praktiserer aa klippe tört haar (vaskes og styles etter at det er klippet, da). Det er en klippeteknikk utviklet av Marlies Möller (som er eieren av frisörkjeden). Jeg har aldri vaert saa fornöyd som etter at noen begynte aa klippe haaret mitt paa denne maaten. Man ser jo mye bedre hvordan haaret virkelig faller og kan derfor lettere velge frisyre/klipp som passer. Mer her (paa tysk):

Sitat:

2 1
Der MM Trockenschnitt

Um die individuelle Haarstruktur der
Kundin am besten erfassen zu können,
entwickelte Marlies Möller eine eigene
Schnitt-Technik:
In den MM-Salons werden die Haare im
trockenen Zustand geschnitten. Mit
dieser Technik spüren wir das Haar
richtig auf und gehen auf die natürliche
Haarbewegung und die natürliche Haar-
struktur ein.
Die Methode erfasst den natürlichen Fall
des Haares, zeigt mögliche Fehlerquellen
auf, denn sie berücksichtigt Wirbel, die
Kopfform und die Haarfülle und . . .
2 1
. . schafft so die ideale Voraussetzung
für eine schöne, leicht zu stylende Frisur.
Unsere KundInnen erleben die Verände-
rung ihres Aussehens ohne Verfälschung
durch eine nasse Optik und können
sämtliche Etappen des Schnittes und
deren Effekte unmittelbar mitverfolgen.
An die Stelle eines bisweilen riskanten
„Vorher-nachher“-Abenteuers tritt
ein authentisches, kontrolliertes und
entspanntes Erlebnis der Verschönerung.

2 1

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:19   #38
Gammel bruker
Passiv

Standard

De siste gangene jeg har klipt meg har jeg vært hos Adam & Eva; skrekkelig dyrt, men du verden for en luksusfølelse/felle!! Jeg sier aldri til mannen hvor mye penger jeg har brukt, men er enig med meg selv om at dette fortjener jeg (en sjelden gang). Frisøren jeg har brukt gir den beste hodebunnsmassasjen ever, og jeg blir aldeles salig og medgjørlig etterpå. Kanskje de har bedre stoler der, også? Uansett: Jeg forventer både vask OG massasje når jeg er hos frisøren, og føler meg snytt om frisøren ikke behandler meg litt som en prinsesse.

Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:37   #39
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg farger alltid håret mitt samtidig, så da blir det jo vasket anyway!

Men de årene jeg jobbet i frisørsalong, spurte jeg alltid kunden om de ville vaske håret, det burde jo være ren rutine!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.