Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: bakovervendte bilseter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 20:22   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: bakovervendte bilseter

Jeg kan med glede melde at jeg i barnehagen ser MANGE som fortsatt kjører bakovervendt.

Det er kun en barneutstyrsbutikk her og de er veldig klare på å anbefale bakovervendt, men jeg snakket med hun ene en gang og hun sa at samtidig skal de IKKE gi foreldre dårlig samvittighet over å velge noe annet. Ikke engang når foreldrene velger bag med nett. Jeg sa noe om at jeg syns de burde slutte å selge nett, jeg da.

Gammel 25-06-08, 20:56   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også takke forumbruken.

En i barnehagen har sin 5-åring bakovervent og jeg kan ikke annet enn å undre på om hun er her inne. Jeg vet hun var på NM.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 20:59   #23
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg visste ikke engang om at det var anbefalt da gutta var små. Det er nettbruk og forum som har gjort meg bevisst.

Samme her. Dette er virkelig en av tingene jeg takker forum-tilværelsen for.

På jakt etter nytt sete da Poden vokste ut av sitt babysete, så fikk jeg anbefalt et forovervendt i butikken. Jeg prøvde å argumentere med dama i butikken, men ble møtt med dårlige motargumenter (tydelig vært på kurs med noen som ikke leverte bakovervendte seter). Vi handlet ikke der.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:07   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten at jeg husker det nøyaktig, så regner jeg med at det er forumbruk som har gjort meg såpass bevisst også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:11   #25
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Har lært alt jeg kan om dette via nett etter at jeg fikk sistemann.

Gammel 25-06-08, 21:11   #26
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forumbruk her også som har gjort meg bevisst på dette. Lillesøster sitter enda bakovervendt og kommer til å gjøre det til hun blir iallefall 4 år.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:13   #27
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil tro at nettsniking har gjort meg oppmerksom på anbefalingene, ja. Ikke at det hjalp oss, siden bilen vår er håpløs.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:16   #28
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

For meg hadde ikke forumbruk noe å si. Jeg var sjeldent på nett fram til ungene var 1,5 år, men var helt fra starten av fast bestemt på å ha dem bakovervendt. Jeg pusha også hardt på da nevøen min var liten (født 93) og klarte å holde han bakovervendt til han mangla en mnd på 2 år.

Når det er sagt tror jeg mange flere får nødvendig informasjon nå enn før pga nettforum. Jeg tror at det som skiller FP-ere fra andre ikke er kunnskap om temaet, men det at de i større grad enn mange andre velger å ta konsekvensene av denne kunnskapen. Dessverre er nok ikke FP representativt for Norges befolkning.

Gammel 25-06-08, 21:21   #29
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nettbruk har nok hatt en del å si, men jeg husker da vesla ble født i 2002 at vi var helt klare på at hun skulle sitte lenge bakovervendt. Vi byttet faktisk bil da hun var 4 mnd slik at vi skulle få plass til det etter at hun vokste fra babysetet. Hvor vi hadde fått infoen fra vet jeg faktisk ikke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:26   #30
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Av og til tenker jeg at alt jeg vet og mener er ting jeg har plukket opp på nettet, men jeg håper jo på en måte at jeg hadde vært en smule fornuftig dersom jeg ikke hadde hatt internett og, da.

Gammel 25-06-08, 21:35   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakovervendte seter, Nestlé-boikott og anti-knipsing er forumbevisstgjorte temaer, tror jeg. At man drar opp og diskutererer "vedtatte sannheter" ogg faktisk får argumenter for og mot, kan ta opp diskusjonen med andre om hvorvidt det er nøye eller ikke med bilsikring og redningsvest.

Gammel 25-06-08, 22:37   #32
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg takker nettbruken min for dette.

Det gjør jeg også.
På minstemanns avdeling hvor den eldste er to år er det kun han og ei til som sitter bakovervendt..

Trygg trafikk delte ut brosjyrer om sikring av barn i bil her forleden, og der står det veldig godt forklart hvorfor man skal ha barn under fire år bakovevendt. Håper folk leser disse brosjyrene!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:49   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg takker forumliv og venninna mi som i en periode var ansatt i trygg trafikk for at storebror sitter bakovervendt ennå.

Gammel 25-06-08, 22:57   #34
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

De eneste stedene jeg har hørt snakk om bakovervendt, er på nett, enkelt og greit. Selvfølgelig henger det vel endel sammen med det faktum at jeg er over den tiden hvor det hadde vært aktuelt, og ergo ikke oppsøker dette temaet så ofte, men jeg omgås jo folk med små unger, og det er rett og slett ikke et tema...

Jeg kjørte selv med mine to bakovervendt i altfor kort tid. Det var jo ikke et så stort tema den gang, og vi vet mer i dag enn da. (de er født 8 98 og 01) De ble, av praktiske og lettvindte løsninger, snudd da de var ca halvannet år gamle.

Hadde jeg fått barn igjen nå, så hadde jeg ikke snudd den så tidlig. Nå vet jeg bedre, og er i det hele tatt mer fokusert på temaet. Takket være et par forum som har dette som et hovedtema!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:09   #35
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg kan takke bladet motor og hts for info om viktigheten av bakovervendt sete. Hts besafe ble kjøpt inn i 98, og barnet satt bakovervendt til hun ble fire.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:09   #36
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan også takke forumbruket for at jeg har blitt bevisst på dette. Ser som mange av dere andre at de fleste i barnehagen kjører forovervendt, og enkelte av setene er skremmende gamle! :skummelt:

Gammel 25-06-08, 23:16   #37
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Tror jeg kan takke nettbruk og naturlig forskertrang for at vi har hatt barna bakovervendt lenge. Da vi ringte Trygg Trafikk i forbindelse med at vesla vokste ut av sitt siste bakovervendte sete, var de imponerte over at vi i det hele tatt forsøkte å få tak i et nytt bakovervendt sete til det store barnet.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.