Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hva er ditt yndlingsord?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 08:25   #21
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Dette er morsomt å si (det er en by): Ougadougou
Også dette: Onomatepoetikon

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:52   #22
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

"sånn midt på 3", det er det ungen min på 10 år svarte da jeg spurte om maten var god.....

Ord som jeg ikke takler er "på en måte" og skal noen gjøre det enda værre blir det "på måte", jeg blir omtrent aggresiv!!!

Ord som samober sier jeg bruke mye er "ikke helt A-4", når jeg skal forklare ting som ikke er helt alminneligt.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:05   #23
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Mine yndlingsord er engelske.

Jag simpelthen digger "despicable" (forkastelig), særlig sånn som daffy duck sier det.

Også "inevitable" (uunngåelig), det er et herlig ord.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:11   #24
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

"Jävlar"
"Månebedotten"
"Inkompetente fittekjerring"

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:16   #25
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Eller dippedutt, når jeg ikke kommer på hva noe heter :skjer forøvrig ofte:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:20   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Har jeg yndlingsord, tro? Jeg liker iallefall "donanere". Det var en venninde som skapte det i en diskusjon, og ble skrekkelig fornærmet da jeg holdt på å le meg fordervet. Jeg syns det var helt glimrende og veldig beskrivende og har adoptert det som mitt eget.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:21   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Når jeg tenker meg om så bruker jeg veldig ofte "skrekkelig" og "glimrende" som adjektiver.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:37   #28
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når jeg tenker meg om så bruker jeg veldig ofte "skrekkelig" og "glimrende" som adjektiver.

Det er brukbare ord, ja! Ord/uttrykk jeg bruker ofte, er "superbra" og "skrekk og gru". For tiden.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 16:38   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Dings brukes litt for altfor mye her. Et nytt ord jeg har lært meg er fattigmannsbimbo. Det er er en flott fornærmelse.

Jeg liker ikke utfordringer. Det brukes hele tiden i jobben min. Det er nemlig forbudt å snakke om problemer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 16:50   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

"Rævdeilig"

Det har jeg lært av Kif

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 02:44   #31
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Vissvas, sporenstreks og grusefull er skikkelige godord!
Jeg liker veldig godt et par engelske ord og, som oblivian, eternety og mushroom.

Ellers så bruker vi "happetittentuja" veldig ofte her i huset for tiden.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:38   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

Vissvas, sporenstreks og grusefull er skikkelige godord!
Jeg liker veldig godt et par engelske ord og, som oblivian, eternety og mushroom.

Visvas, må det visst være. (Jeg tror jeg har sett vissvass også, men det tror visst ikke ordbøkene mine.) Og oblivion og eternity. :flisespikker:

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

Ellers så bruker vi "happetittentuja" veldig ofte her i huset for tiden.

Det var derimot helt riktig stavet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:51   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Jeg synes krakilsk er et herlig ord å si, men det er jo litt dialektavhengig da.

Og så liker jeg pekyranes og månebedotten. Bergensdialekten har så mange flotte ord!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 04:27   #34
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Visvas, må det visst være. (Jeg tror jeg har sett vissvass også, men det tror visst ikke ordbøkene mine.) Og oblivion og eternity. :flisespikker:
Det var derimot helt riktig stavet.

Oi, jeg må ha vært trøtt når jeg skrev! Makan til flaue feil og da! *kjempeflau* Skal prøve å ikke la det gjenta seg o store flisespikker! *tilber*

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:42   #35
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Jeg synes forstavelsen bæl(tjukk l)- er fin; bælbra, bælfint m.fl.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:44   #36
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Det må være sufficant Ja, og månebedotten.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:15   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.861
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg synes forstavelsen bæl(tjukk l)- er fin; bælbra, bælfint m.fl.

Bæljåt er et flott ord! Det passer for alt som er så Harry at Harry ikke lenger dekker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:31   #38
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Bæljåt er et flott ord! Det passer for alt som er så Harry at Harry ikke lenger dekker.

Jåt? Det ordet har jeg aldri hørt før. Er det et lokalt uttrykk?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:37   #39
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Har egentlig ikke noen faste yndlingsord, men sier ofte "Fuck" ganske høyt når jeg kjører bil og noen foran meg kjører megasakte, og jeg har dårlig tid!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:06   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.720
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt yndlingsord?

Dialekta på hjemstedet mitt (som vi flyttet til da jeg var 11) har mange fantastiske ord som jeg har adoptert (selv om jeg ikke adopterte hele dialekta). Særlig skjellsord. 'Blæmkjæks' og 'mårhuggu' er to gode eksempler. Jeg liker også det lokale ordet 'rovletøyr' fra hjemstedet til samboeren min (lyden av det altså, er ganske likegyldig til betydningen, det er ikke et ord jeg har bruk for ofte).

'Karavole' er også et godt og dekkende trøndersk/nordmørsk uttrykk. Om en person som er harry og brautende. Regner med det er i slekt med Nennes 'bæljåt'.

Også liker jeg det hedmarkske 'gosj' for godteri.


Et ord jeg overhodet ikke liker er 'spektakulært'

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no