|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Det er litt merkelig, men for meg betyr det melodiske mye mer enn tekstene. Det har alltid vært sånn. Jeg kan nesten ingen sangtekster, og jeg lytter aldri bevisst til teksten. Men melodier er jeg helt rå på. Jeg elsker klanger og fine overganger, jeg elsker selve melodien. Jeg kan bli helt satt ut av en spesiell melodisk sekvens i en sang. Jeg hører fort om en tone er "feil" i en melodi, eller hvilken effekt bare en halvtoneendring kan gi den totale opplevelsen. Jeg har brukt mye tid på å lete fram spesielle melodier og prøve å gjenskape det på piano. Selv om jeg langt fra er noen musiker. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Tilsvarende gir musikere som bruker store lydbilder meg mye mer enn typiske lyriske musikere. Det blir ofte kjedelig, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?
Akkurat sånn er jeg med melodiske sekvenser... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Musikk betyr lite eller ingenting for meg. Det hadde ikke vært noe stort offer å leve uten musikk. Jeg har aldri forstått greien tror jeg. De gangene (en håndfull) jeg har vært på konsert, har jeg følt meg helt teit der jeg står med store øyne og observerer alle andre som hopper rundt, lukker øynene og tydeligvis har en sterke sanseopplevelse. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Jeg synes det er interessant det du sier, daffy. Mener du at det ene utelukker det andre, på et vis?
|
|
|
#27 |
|
|
Nei, ikke nødvendigvis at det ene utelukker det andre. Men kanskje at for noen mennesker dominerer én sans veldig mye, slik at det meste av sanseglede, læring, lagring av minner etc skjer gjennom denne sansen? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Å, aC!
|
|
|
#29 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Musikk blir lett støy i mine ører. Jeg er veldig glad i stillhet. Er jeg hjemme alene er verken Tv eller radio på.
|
|
|
#30 |
|
Leser
|
Jeg tror nok at enkelte mennesker har en sans som er en sterkere inn- eller ut-kanal enn de andre sansene. Vi er tre søsken. Moren min forteller at yngste søsteren min sto og svaiet etter musikk før hun kunne snakke. Vi andre to gjorde det ikke. Hun både spiller og synger, og er - etter min oppfatning - veldig autentisk i sitt musikkuttrykk. Når jeg synger så prøver jeg å synge slik at det høres ut som orginalen, det gjør ikke hun, hun gjør sangene til sine egne. Jeg hadde definitivt vunnet i singstar for å si det slik. Selv er jeg veldig visuell, jeg husker i bilder, jeg tenker i bilder, jeg forklarer i bilder.
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Pappa er veldg opptatt av film og arkitektur, men bryr seg ikke filla om musikk. Jeg er litt mer som deg Scarlett, litt interessert all over. Men hos meg kommer nok interessen fra to kilder. Kunst, film og arkitektur fra pappa, og musikk fra stefaren min. Siden de to har vært lidenskapelig opptatt av det, så har nok det lagt et godt grunnlag for mine interesser.
|
|
|
#32 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Trenger kun musikk på fest og i bilen. Kan ingen tekster, dvs de er stort sett irrelevante for meg. Bruker ikke musikk for å bearbeide følelser, men spretter opp og danser på fester ved rett partymusikk, som stort sett er slagere av en eller annen kategori.
|
|
|
#34 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Glemte å si at jeg også er en av dem som virkelig nyyyyter stillhet. Kunne ikke falle meg inn å ha verken TV eller musikk i bakgrunnen en stille tirsdagskveld.
|
|
|
#35 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste altså dette feil og fikk noen sære bilder i hodet
Dette har jeg også tenkt
|
|
|
#36 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Jeg synes det hadde vært utrolig trist uten musikk. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Obelix, jeg håper du ser at datteren din trenger hjelp. For hennes egen skyld. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Dette er et litt vanskelig og nesten sårt tema for meg.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Hvor viktig er musikk for deg?Jeg har helt fra jeg var liten vært interessert i musikk på den måten at jeg liker å synge og å spille. Det å lytte til musikk er også noe jeg liker godt, men det har blitt mindre av det de siste årene. |
|
|
|
![]() |
|
|