|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?
Jeg vil ikke ha noen skrupler med å belønne så det merkes om han ikke finner denne motivasjonen i seg selv. Det pedagogiske aspektet driter jeg faktisk i.
![]() |
#23 |
Pauset
|
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Jeg syns ikke noe om å belønne med penger. Jeg vil at barna mine skal se nytten av å få gode karakterer for å få flere valg når de skal stake veien videre i sin utdanning. Det er jo de selv som belønnes dersom de klarer seg bra. Samtidig så vil jeg ikke stille for høye krav til skolegangen. De skal leve også. Eldstejenta vår ble ferdig med 10. trinn nå. Hun har klart seg meget bra, og er strålende fornøyd med sine prestasjoner. Hun trenger å jobbe mer med matematikken og er innstilt på det. Jeg har lovet å hjelpe henne der, om hun ønsker det. Hun må ta ansvar for sitt liv, og det klarer hun. Viktig at jeg tror på henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Jeg er ingen fan av å belønne barna i tide og utide. Vi har aldri hatt klistremerkeskjema eller noe liknende i hus. Om det var ett eller annet område som ble veldig problematisk hadde vi kanskje tenkt annerledes, men vi belønner ikke den helt vanlige utviklingen barna har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Datter'n vår går i 9. trinn (skal opp i 10.) og vi feirer med kake hver gang hun får 6 på en prøve. Hun trenger ikke belønning for å være motivert, men jeg synes det er trivelig å gjøre stas på henne hver gang hun gjør det veldig bra. Har blitt en del kaker de to siste årene
![]() |
#28 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?For å få opp motivasjonen ser jeg ikke noe galt i å belønne innsatsen. Uansett hva karakteren blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
|
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Jeg vil også nevne en annen innsigelse med penger som belønning. Dette snakker ungdommene om på skolen. De kommer hjem og ønsker det samme hjemme hos dem. Det igjen blir et press på foreldrene som kanskje ikke har råd til å punge ut for alle oppnådde karakterer. Kanskje man kan friste med noe annet enn penger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Har ikke lest alle svarene, men jeg syns i utgangspunktet det er en grei ordning med belønning for ekstra innsats.
![]() |
#32 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Å belønne for karakterer er jeg både for og i mot.
![]() |
#33 |
Leser
|
![]() Sv: Belønne barna for gode karakterer?Hvis barnet selv har indre motivasjon, ville jeg ikke gått for direkte belønning. Men hvis barnet ikke hadde en indre motivasjon for å gjøre skolearbeid, hadde jeg satt alle kluter til, innkludert belønning, for å motivere h*n.
![]() |
|
|