Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 18:20   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Nå ble jeg vel egentlig mest nyskjerrig på link til den diskusjonen der hun har sagt noe slikt?

http://www.foreldreportalen.no/forum/usercp.php

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:36   #2
Dragonfly
Passiv

Standard

Jøsses !
Jeg hadde også krevd svar om jeg hadde fått en slik kommentar . Veldig unødvendig å slenge fra seg slike bemerkninger . Slikt sårer .

Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:44   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Du Skremmern, den prikken var vel like sårende, harsk og vemmelig som mye av det du har kommet med til andre. Jeg synes du bør ha en høy terskel på å reagere, nettopp av den grunn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:52   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Du Skremmern, den prikken var vel like sårende, harsk og vemmelig som mye av det du har kommet med til andre. Jeg synes du bør ha en høy terskel på å reagere, nettopp av den grunn.

Jeg er litt enig med Skremmern i at det er forskjell på å ytre seg om folk ut fra det de skriver (f.eks. "du er et nek" hvis man synes at de sier ting som er nekete, eller "du er rasist" hvis man synes at de sier rasistiske ting) og å uttale seg om ting man ikke har forutsetning for å vite noe om (f.eks. "du skulle aldri hatt barn" eller "du gjør ikke jobben din"). Dessuten ber hun jo strengt tatt bare om en begrunnelse.

Når det er sagt, er det selvsagt lov for alle å klage dersom de synes noen er vemmelige eller sier sårende ting. Enten direkte til den som er slem, eller til moderator/admin, eller litt sånn rett ut i forumet (som Skremmern forsåvidt gjør her).

Gammel 09-11-06, 18:57   #5
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er litt enig med Skremmern i at det er forskjell på å ytre seg om folk ut fra det de skriver (f.eks. "du er et nek" hvis man synes at de sier ting som er nekete, eller "du er rasist" hvis man synes at de sier rasistiske ting) og å uttale seg om ting man ikke har forutsetning for å vite noe om (f.eks. "du skulle aldri hatt barn" eller "du gjør ikke jobben din"). Dessuten ber hun jo strengt tatt bare om en begrunnelse.

Når det er sagt, er det selvsagt lov for alle å klage dersom de synes noen er vemmelige eller sier sårende ting. Enten direkte til den som er slem, eller til moderator/admin, eller litt sånn rett ut i forumet (som Skremmern forsåvidt gjør her).

Jeg syns ikke det er greit å kalle folk noe som helst. Slike kommentarer drar ned diskusjonen. Hvem skal bedømme hva som er nekete? Da går man vekk fra "saken" og bruker hersketeknikker for å trykke folk nede for det som de mener. Det blir for dumt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:02   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns ikke det er greit å kalle folk noe som helst. Slike kommentarer drar ned diskusjonen. Hvem skal bedømme hva som er nekete? Da går man vekk fra "saken" og bruker hersketeknikker for å trykke folk nede for det som de mener. Det blir for dumt.

Jeg synes heller ikke det er "greit" å kalle folk nek, men det er allikevel forskjell på det og på å si at noen aldri skulle hatt barn. Og jeg synes det er helt rimelig å be noen utdype hva de mener med å si at man aldri skulle hatt barn, særlig hvis kommentaren kommer helt ut av det blå uten forklaring.

Gammel 09-11-06, 18:59   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

I prinsippet enig, men Skremmern uttaler seg blant annet i hytt og pine om andres intelligens…ikke alltid veldig treffende, like lite som det kanskje ikke er treffende å si at noen ikke burde hatt barn. Akkurat det med intelligensen faller på sin egen urimelighet noen ganger. Og ja, det synes jeg er svært nedlatende og sårende å si til andre. Hun sa det igjen i denne tråden, om Sitron. Jeg er ikke alltid begeistret for tonen til Sitron, men uintelligent er det ikke grunnlag for å si. Jeg mener fortsatt at hun bør holde lav profil når det gjelder å klage på andre, eventuelt en gransking av sin egen stil først.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:04   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er av dei som har vorte kalla "dum" av Skremmern. Dette var, likevel, i ein tråd der eg oppfatta det som ein syrleg, sarkastisk og morsom kommentar til mine synspunkt. Det er noko anna når det vert hevda på "bakrommet" at ein ikkje burde hatt barn. Då "krydrar" ikkje kommantaren diskusjonen, då er den sendt eine og åleine for å såre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:04   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg mener fortsatt at hun bør holde lav profil når det gjelder å klage på andre, eventuelt en gransking av sin egen stil først.

Men hun klager jo strengt tatt ikke her en gang. Hun spør Sitron hva hun mente med kommentaren. (Og så sier hun dessuten at hun mener det er helt greit om man vurderer henne selv som f.eks. uintelligent eller et nek ut fra det hun skriver, så akkurat der er hun da ganske konsekvent.)

Gammel 09-11-06, 19:20   #10
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

I prinsippet enig, men Skremmern uttaler seg blant annet i hytt og pine om andres intelligens…ikke alltid veldig treffende, like lite som det kanskje ikke er treffende å si at noen ikke burde hatt barn. Akkurat det med intelligensen faller på sin egen urimelighet noen ganger. Og ja, det synes jeg er svært nedlatende og sårende å si til andre. Hun sa det igjen i denne tråden, om Sitron. Jeg er ikke alltid begeistret for tonen til Sitron, men uintelligent er det ikke grunnlag for å si. Jeg mener fortsatt at hun bør holde lav profil når det gjelder å klage på andre, eventuelt en gransking av sin egen stil først.

Må si meg enig med Lykkeliten
Er det virkelig så mye verre å si at noen ikke burde ha hatt barn, enn noe annet??? Det er jo veldig subjektivt, og kommer an på settingen - og måten det blir sagt på, for i teorien kan alt såre mottaker. For meg blir det veldig patisk å mene at "du burde ikke ha barn" er så mye verre enn noe annet som oppfattes som negativt.

Avhengig av settingen kunne det sikkert vært verre for meg å høre at jeg var en dum, idiot, svak el enn at jeg ikke burde ha hatt barn (sikkert mange som mener jeg ikke burde ha hatt det til tider :knegg; )

Gammel 09-11-06, 18:55   #11
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slike kommentarer pr. prikk er vel det man kan kalle kjerringstikk. Da synes jeg faktisk det er bedre og skrive det ut i forumet, enn og gå bakveien.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:56   #12
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slike kommentarer som det Sitronen angivelig har kommet med her, bør man holde seg for god til. En forklaring eller unnskyldning er helt på sin plass.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:52   #13
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det kan umulig være fordi jeg skal ha raspeballer til middag i dag. Ja, siden det var i den forbindelse at du kom med en sånn kommentar.

Selv uten at jeg vet hvilken tråd dere snakker om, og temaet i denne - må jeg innrømme at jeg absolutt ikke kunne tenke meg noe verre å spise en raspeballe (bare navnet er nok til at det vrir seg i min mage) . Og kunne kanskje ha kommet med en slik spøkefull kommentar til noen jeg kjenner som serverte raspeballer t at "du burde ikke ha hatt barn".. Vel og merke ville jeg KUN gitt en slik til noen jeg kjente godt, og de forstod at jeg hadde en spøkefull tone.

Det er sikkert ikke tilfelle i denne saken siden Sitron og Skremmeren ikke gir utrykk for å kjenne hverandre spesielt godt, ei heller forstå hverandres spøkefulle tone.

Gammel 09-11-06, 20:07   #14
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Selv uten at jeg vet hvilken tråd dere snakker om, og temaet i denne - må jeg innrømme at jeg absolutt ikke kunne tenke meg noe verre å spise en raspeballe (bare navnet er nok til at det vrir seg i min mage) . Og kunne kanskje ha kommet med en slik spøkefull kommentar til noen jeg kjenner som serverte raspeballer t at "du burde ikke ha hatt barn".. Vel og merke ville jeg KUN gitt en slik til noen jeg kjente godt, og de forstod at jeg hadde en spøkefull tone.

Det er sikkert ikke tilfelle i denne saken siden Sitron og Skremmeren ikke gir utrykk for å kjenne hverandre spesielt godt, ei heller forstå hverandres spøkefulle tone.

Og raspeballer som er så fantastisk godt!!

Gammel 09-11-06, 20:08   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Og raspeballer som er så fantastisk godt!!

så enig, så enig.

Synd at mannen har gått lei her i huset, jeg får bare spist komle når han er borte

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:13   #16
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

så enig, så enig.

Synd at mannen har gått lei her i huset, jeg får bare spist komle når han er borte

Jeg hadde to STORE sørlandske i går!!! De er kokt med saltkjøttet inni! Å inni oldemors blåbærsprengte tøfler så godt det var!!!

Gammel 09-11-06, 20:10   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaller folk nek og er ikke flau over det. Men jeg kaller også folk hyperkule, fjollefulle og deiligvakre, alt etter som. Det er viktig å variere språkbruken.

Det er mye bedre å lufte ut dritten i en åpen tråd dere alle kan se, enn å være øggen på bakrommet eller at noen skulle ha stengt tråden med en gang folk begynte å knuffe litt.

Gammel 09-11-06, 20:08   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Selv uten at jeg vet hvilken tråd dere snakker om, og temaet i denne - må jeg innrømme at jeg absolutt ikke kunne tenke meg noe verre å spise en raspeballe (bare navnet er nok til at det vrir seg i min mage) .

Jeg tror kanskje det heter raspeball, uten e til slutt. Høres det bedre ut da? :hjelpsom:

Gammel 09-11-06, 20:53   #19
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Standard

Jeg tror kanskje det heter raspeball, uten e til slutt. Høres det bedre ut da? :hjelpsom:

Nei hjelper desverre ikke stort...

Gammel 09-11-06, 20:04   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så mye rart man skal lese.

Det at folk kaller andre ting synes jeg ikke passer seg.

Litt takt og tone har man vel eller?

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.