|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: SitronenJøsses ! |
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SitronenDu Skremmern, den prikken var vel like sårende, harsk og vemmelig som mye av det du har kommet med til andre. Jeg synes du bør ha en høy terskel på å reagere, nettopp av den grunn.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Sitronen
Jeg er litt enig med Skremmern i at det er forskjell på å ytre seg om folk ut fra det de skriver (f.eks. "du er et nek" hvis man synes at de sier ting som er nekete, eller "du er rasist" hvis man synes at de sier rasistiske ting) og å uttale seg om ting man ikke har forutsetning for å vite noe om (f.eks. "du skulle aldri hatt barn" eller "du gjør ikke jobben din"). Dessuten ber hun jo strengt tatt bare om en begrunnelse.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Jeg syns ikke det er greit å kalle folk noe som helst. Slike kommentarer drar ned diskusjonen. Hvem skal bedømme hva som er nekete? Da går man vekk fra "saken" og bruker hersketeknikker for å trykke folk nede for det som de mener. Det blir for dumt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Jeg synes heller ikke det er "greit" å kalle folk nek, men det er allikevel forskjell på det og på å si at noen aldri skulle hatt barn. Og jeg synes det er helt rimelig å be noen utdype hva de mener med å si at man aldri skulle hatt barn, særlig hvis kommentaren kommer helt ut av det blå uten forklaring.
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
I prinsippet enig, men Skremmern uttaler seg blant annet i hytt og pine om andres intelligens…ikke alltid veldig treffende, like lite som det kanskje ikke er treffende å si at noen ikke burde hatt barn. Akkurat det med intelligensen faller på sin egen urimelighet noen ganger. Og ja, det synes jeg er svært nedlatende og sårende å si til andre. Hun sa det igjen i denne tråden, om Sitron. Jeg er ikke alltid begeistret for tonen til Sitron, men uintelligent er det ikke grunnlag for å si. Jeg mener fortsatt at hun bør holde lav profil når det gjelder å klage på andre, eventuelt en gransking av sin egen stil først.
|
|
|
#8 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: SitronenEg er av dei som har vorte kalla "dum" av Skremmern. Dette var, likevel, i ein tråd der eg oppfatta det som ein syrleg, sarkastisk og morsom kommentar til mine synspunkt. Det er noko anna når det vert hevda på "bakrommet" at ein ikkje burde hatt barn. Då "krydrar" ikkje kommantaren diskusjonen, då er den sendt eine og åleine for å såre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Men hun klager jo strengt tatt ikke her en gang. Hun spør Sitron hva hun mente med kommentaren. (Og så sier hun dessuten at hun mener det er helt greit om man vurderer henne selv som f.eks. uintelligent eller et nek ut fra det hun skriver, så akkurat der er hun da ganske konsekvent.)
|
|
|
#10 |
|
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må si meg enig med Lykkeliten
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slike kommentarer pr. prikk er vel det man kan kalle kjerringstikk. Da synes jeg faktisk det er bedre og skrive det ut i forumet, enn og gå bakveien. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SitronenSlike kommentarer som det Sitronen angivelig har kommet med her, bør man holde seg for god til. En forklaring eller unnskyldning er helt på sin plass.
|
|
|
#13 |
|
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selv uten at jeg vet hvilken tråd dere snakker om, og temaet i denne - må jeg innrømme at jeg absolutt ikke kunne tenke meg noe verre å spise en raspeballe (bare navnet er nok til at det vrir seg i min mage)
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Jeg hadde to STORE sørlandske i går!!! De er kokt med saltkjøttet inni! Å inni oldemors blåbærsprengte tøfler så godt det var!!!
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: SitronenJeg kaller folk nek og er ikke flau over det. Men jeg kaller også folk hyperkule, fjollefulle og deiligvakre, alt etter som.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Jeg tror kanskje det heter raspeball, uten e til slutt. Høres det bedre ut da? :hjelpsom:
|
|
|
#20 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: SitronenSå mye rart man skal lese. |
|
|
|