|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?
Som jeg skulle skrevet det selv
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Av og til gjør vi det. Jeg leser mer enn han...
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Snøboken er god.
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Den er så fin!
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Nei. Før hendte det ofte at vi gjorde det, og det var veldig hyggelig, men de siste åra har han lest minimalt med skjønnlitteratur.
|
|
|
|
#6 |
|
Viser tenner
|
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Mannen leser stort sett krim, men om jeg anbefaler ham en annen bok kan han godt bite på. Det er ikke så mange år siden jeg fikk lurt ham igang med å lese noe annet enn faglitteratur og humor/tegneserier, så han kan muligens bli mer avansert etterhvert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Mannen min leser ikke bøker.
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Jepp, kan ikke noen modde den om til «Leser du og partneren din samme bøker?»
|
|
|
#10 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Takk for motivasjonen om "snø-boka", jeg er nemlig helt på starten og har lest lite i det siste, bare et par sider før jeg sover. Kanskje jeg skal ta et tak og komme godt i gang med den.
|
|
|
#11 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Mannen er ikke noe lesehest, dessverre. Men med tanke på at vi liker totalt forskjellige filmer,så tror jeg ikke vi hadde gjort det om han hadde lest heller.
|
|
|
#12 |
|
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Min mann leser ikke bøker. Jeg lovte han 500 kr for å lese Erlend Loes Doppler for noen år siden, bare så jeg kunne le sammen med han. Han leste den, og det er det eneste han har lest de 15 årene vi har vært sammen. Tromme- og sykkelkataloger og -blader derimot...
|
|
|
#13 |
|
Skal rømme
|
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Vi leser en god del begge to (jeg leser vanligvis mer enn han, men i det siste har jeg ikke helt fått roen på meg til å lese så mye), men vi har liten overlapp. Vi leste Jo Nesbøs bøker begge to, og prøver stadig vekk å prakke på hverandre bøker vi har likt uten det helt store hellet noen av veiene. Han leser mye engelske humørbøker, noe amerikansk hardcore krim og bittelitt skjønnlitteratur. Jeg leser for det meste engelsk og norsk skjønnlitteratur og litt krim.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Vi leser mye av de samme bøkene ja. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Vi leser mye det samme ja. Det er ofte slik at han leser boken først, og så dilter jeg etter. Han leser tre bøker i løpet av tiden jeg bruker på én. Det er et par sjangre hvor vi ikke matcher da. Han ligger langt unna alt som minner om Jane Austen og Brontë, mens jeg aldri har tatt i noe fra hans russer-samling. For ikke å glemme sånne rare små bøker han leser av og til, av Jon Bing og sånt. De styrer jeg glatt unna. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Til tider leser vi mye av det samme, Jan Guilou, Jo Nesbø, Anne Holt, Dan Brown, Henning Mankell, Nick Hornby m.fl Jeg leser noen flere bøker enn han, og "mykere" bøker styrer han unna. Vi leser mye begge to og ofte på sengen før vi sovner. Før vi fikk ungene leste vi en del høyt for hverandre. Vi leste bla hele Ringenes Herre-triologien høyt for hverandre + en del norske folkeeventyr.
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Leser du og partneren din samme bøker?
Det gjør vi også, men vi gjør det enda, jeg elsker å bli lest for. (Av mannen i hvertfall som leser raskt nok for min smak.)
|
|
|
#19 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Leser du og partneren din samme bøker?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Vi leser stort sett de samme bøkene, men jeg må lese dem først! Han bruker nemlig mye lengre tid en meg på en bok (jeg inhalerer dem), og jeg blir tullete av å måtte vente på en fersk bok.
|
![]() |
|
|