Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Leser du og partneren din samme bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 00:13   #1
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Leser du og mannen din samme bøker?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Absolutt ikke :hehe:

Han leser stort sett kun bruksanvisninger og datamanualer.

Som jeg skulle skrevet det selv

Gammel 26-05-08, 15:29   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Av og til gjør vi det. Jeg leser mer enn han...

Nå leser jeg faktisk en bok han anbefalte meg. Den heter noe sånt som Snø skal falle der snø har falt, og jeg syns den er dryg...

Gammel 26-05-08, 15:31   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Av og til gjør vi det. Jeg leser mer enn han...

Nå leser jeg faktisk en bok han anbefalte meg. Den heter noe sånt som Snø skal falle der snø har falt, og jeg syns den er dryg...

Snøboken er god.

Gammel 26-05-08, 16:15   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Den heter noe sånt som Snø skal falle der snø har falt, og jeg syns den er dryg...

Den er så fin! Det er en slik bok jeg liker, men ikke mannen. Han på sin side er veldig glad i gonzo og bøker som American Gods, sistnevnte syns jeg var ekstremt kjedelig.

Så vi overlapper noen steder, andre steder ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:14   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Før hendte det ofte at vi gjorde det, og det var veldig hyggelig, men de siste åra har han lest minimalt med skjønnlitteratur.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:19   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Mannen leser stort sett krim, men om jeg anbefaler ham en annen bok kan han godt bite på. Det er ikke så mange år siden jeg fikk lurt ham igang med å lese noe annet enn faglitteratur og humor/tegneserier, så han kan muligens bli mer avansert etterhvert.

Jeg tror ikke han har kjøpt en eneste bok selv ... Det nærmeste han har kommet er å be meg om å kjøpe Harry Potter-bøkene etterhvert som de har kommet ut.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:18   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leser du og partneren din samme bøker?

Mannen min leser ikke bøker.

Gammel 26-05-08, 16:23   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var en kjønnseksluderende overskrift.

Gammel 26-05-08, 18:07   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, kan ikke noen modde den om til «Leser du og partneren din samme bøker?»

Kanskje flisespikkeri, men om man ønsker at foreldre av begge kjønn uavhengig av legning skal føle seg velkomne, så tror jeg det er lurt at vi alle har et bevisst forhold til å ikke lage så normative overskrifter.

Gammel 26-05-08, 18:49   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Takk for motivasjonen om "snø-boka", jeg er nemlig helt på starten og har lest lite i det siste, bare et par sider før jeg sover. Kanskje jeg skal ta et tak og komme godt i gang med den.

Gammel 26-05-08, 18:51   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen er ikke noe lesehest, dessverre. Men med tanke på at vi liker totalt forskjellige filmer,så tror jeg ikke vi hadde gjort det om han hadde lest heller.

Gammel 26-05-08, 21:10   #12
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
jannski er litt kul
Standard

Min mann leser ikke bøker. Jeg lovte han 500 kr for å lese Erlend Loes Doppler for noen år siden, bare så jeg kunne le sammen med han. Han leste den, og det er det eneste han har lest de 15 årene vi har vært sammen. Tromme- og sykkelkataloger og -blader derimot...

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 16:18   #13
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi leser en god del begge to (jeg leser vanligvis mer enn han, men i det siste har jeg ikke helt fått roen på meg til å lese så mye), men vi har liten overlapp. Vi leste Jo Nesbøs bøker begge to, og prøver stadig vekk å prakke på hverandre bøker vi har likt uten det helt store hellet noen av veiene. Han leser mye engelske humørbøker, noe amerikansk hardcore krim og bittelitt skjønnlitteratur. Jeg leser for det meste engelsk og norsk skjønnlitteratur og litt krim.

Gammel 27-05-08, 18:25   #14
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Vi leser mye av de samme bøkene ja.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 20:50   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leser mye det samme ja. Det er ofte slik at han leser boken først, og så dilter jeg etter. Han leser tre bøker i løpet av tiden jeg bruker på én. Det er et par sjangre hvor vi ikke matcher da. Han ligger langt unna alt som minner om Jane Austen og Brontë, mens jeg aldri har tatt i noe fra hans russer-samling. For ikke å glemme sånne rare små bøker han leser av og til, av Jon Bing og sånt. De styrer jeg glatt unna.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 21:19   #16
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Han leser faglitteratur , jeg leser alt mulig rart (boligblader, skjønnlitteratur, hagebøker, bruksanvisninger, mm.. ).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:08   #17
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til tider leser vi mye av det samme, Jan Guilou, Jo Nesbø, Anne Holt, Dan Brown, Henning Mankell, Nick Hornby m.fl Jeg leser noen flere bøker enn han, og "mykere" bøker styrer han unna. Vi leser mye begge to og ofte på sengen før vi sovner. Før vi fikk ungene leste vi en del høyt for hverandre. Vi leste bla hele Ringenes Herre-triologien høyt for hverandre + en del norske folkeeventyr.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:04   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Leser du og partneren din samme bøker?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Før vi fikk ungene leste vi en del høyt for hverandre. Vi leste bla hele Ringenes Herre-triologien høyt for hverandre + en del norske folkeeventyr.

Det gjør vi også, men vi gjør det enda, jeg elsker å bli lest for. (Av mannen i hvertfall som leser raskt nok for min smak.)
Det er noe eget å dele bøker på den måten, ikke bare lese de samme bøkene, men faktisk lese de sammen, le sammen osv.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:11   #19
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Leser du og partneren din samme bøker?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det gjør vi også, men vi gjør det enda, jeg elsker å bli lest for. (Av mannen i hvertfall som leser raskt nok for min smak.)
Det er noe eget å dele bøker på den måten, ikke bare lese de samme bøkene, men faktisk lese de sammen, le sammen osv.

Det høres koselig ut! Mannen min leste for meg en gang i tiden, men det er lenge siden nå. Kjenner at jeg savner det litt nå som det blir nevnt.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 00:29   #20
Slingshot
Nybegynner

Slingshot sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Slingshot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi leser stort sett de samme bøkene, men jeg må lese dem først! Han bruker nemlig mye lengre tid en meg på en bok (jeg inhalerer dem), og jeg blir tullete av å måtte vente på en fersk bok.
(Her er biblioteket en Fin Ting For Ekteskapet - man kan nemlig låne to eksemplarer av den samme boka hvis man ikke skulle bli enige...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.