Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nok en spin-off : Hvem bestemmer over interiøret i huset?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 14:20   #1
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nok en spin-off : Hvem bestemmer over interiøret i huset?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Min mann, han er nesten litt homsete interessert i interiør.

Som jeg skulle sagt det selv.
Han er litt "snobbete" på området.
Mens jeg er ikke så veldig interessert egentlig.
Vi blir dog enige om ting da, han vil ha ofte ha designer ting (vi har italiensk design på kjøkken og bad foreks., spansk design på noen møbler og slikt), men er også opptatt av kvalitet heldigvis. Vi har ganske lik smak.
Vi liker ikke de tingene som er på "nekte-listen" noen av oss, nips og dill er ikke for oss.
Men et par kompromisser har det blitt, som et teppe på soverommet, som jeg egentlig ikke ville ha, men det plager meg ikke.
Sånn som at jeg ikke vil ha planter er bare fordi de dør, jeg har overhodet ikke grønne fingre, men så lenge han passer på dem synes jeg det er helt greit og tom. fint.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 12:55   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en spin-off : Hvem bestemmer over interiøret i huset?

Vi bestemmer sammen og har veldig lik smak. Lysestaker og dilldall er det ingen av oss som er interessert i.

Gammel 12-05-08, 12:57   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir enige sammen. I noen få tilfeller hvor vi faktisk har vært uenige har vi hatt en lang runde på jakt etter noe som vi faktisk er enige om (vi er i utgangspunktet enige om at kompromiss ikke er tingen).

Gammel 12-05-08, 13:07   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg. :interiørdesigner:

Men mannen må godkjenne mine ideer først, men jeg har aldri fått «nei»...

Gammel 12-05-08, 13:10   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er jeg, men det hender at jeg må bruke en del tid på å venne mannen til tanken på hva jeg har tenkt å kjøpe.
Jeg malte nesten hele huset hvitt innvendig i fjor. Det var etter mye bearbeidelse.

Gammel 12-05-08, 14:56   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mannen har temmelig like interiørpreferanser, heldigvis, og jeg er velsignet med en mann som ikke bare har meninger om det, men som også tar initativ til nye innkjøp og generell innredning.
Det er han som står for julepyntingen i det Enhjøningske hjem!

Gammel 12-05-08, 15:36   #7
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja, hva skal jeg si ... Ingen?

De store tingene ser vi på sammen, men jeg har vært ute og handlet spisebord med stoler, bokhyller o.l helt på egenhånd. Han har alltid sagt at det er fint når han har kommet hjem til nye møbler.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:15   #8
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Jeg bestemmer. Han er fint lite interessert. Rosemalt eller høyglans rød kjøkkeninnredning er ett fett, liksom.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:38   #9
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt begge to. Da det gjelder møbler og sånt så vet han hva jeg liker og ikke liker av det vi har i butikken. siden vi også har både nye og brukte møbler i butikken vår så bytter vi noen av møblene oftere enn normalt, vi kan da selge det igjen som brukt da vi er lei det. Har vel byttet salong 4-5 ganger de siste 18 mnd. Og jeg tror på et bytte snart igjen, for jeg vil ikke ha vinkelsalong alikevel, den er ganske stor og kjedelig å dra frem da jeg skal vaske. (har foresten 2 salonger i stua, og den ene har stått der siden vi pusset opp for snart 18 mnd siden, eller vi hadde først 3+2+1 seter, byttet til 3+3 seter etter en mnd da. Men nå har jeg lyst på en annen type der også, en mindre en)
Da det gjelder småting så er det vel som regel jeg som kjøper, han sender med penger og jeg reiser å handler

Gammel 12-05-08, 22:14   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Store ting som møbler, kjøkkeninnredning, gulv og vegger har vi vel like sterke meninger om, og må inngå noen kompromisser innimellom, men vi ender stort sett opp med å bli fornøyde begge to. Når det kommer til "dillet" - puter, duker, gardiner, vaser, lysestaker og desslike er jeg enehersker.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:48   #11
Hulemannen
pappa

Hulemannen sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Hulemannen er litt kul
Standard

Her i hulen har begge meninger om saken. Har heldigvis samme smak, men de ulike valgene må ofte undersøkes og diskuteres grundig innen vi tar en beslutning. Har i enkelte tilfeller brukt flere måneder på å finne riktig ting eller løsning -- gjerne når det er snakk om større ting. Blir uansett fornøyd til slutt

Gammel 12-05-08, 22:55   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde med glede overlatt alt av denslags til mannen, men med vetorett på noen få ting, men han skal absolutt diskutere alt Så nå har jeg begynt å lese interiørblader for å finne ut hva jeg egentlig liker. Men jeg er visst litt bakstreversk, for det jeg liker finner jeg i 5-10 år gamle blader. De nye er jo bare fulle av skrot

Gammel 12-05-08, 23:08   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja. Stort sett jeg. Min bedre halvdel bryr seg lite, jeg bryr meg bare sånn passe.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 23:17   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har samme smak, blir fort enig og bestemmer sammen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.