Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nok en spin-off : Hvem bestemmer over interiøret i huset?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 20:08   #21
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nok en spin-off : Hvem bestemmer over interiøret i huset?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Her må vi av og til gjennom en nitidig prosess for å bli enige. Kokosmannen er altfor opptatt av interiør

Jeg prøver meg stadig med hjernevasking, men enn så lenge har det ikke nyttet.

Heldigvis er vi stort sett på samme planet interiørmessig.

Samme her ... og da kan det fort gå et par år før vi endelig blir enige om en sak vi har vært uenig om

Gammel 12-05-08, 20:15   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på ingen måte enerådende, selv om jeg er den som ordner mest med småting som puter, blomster, lys etc. Mannen min er også opptatt av hvordan vi skal ha det i huset. Heldigvis er vi stort sett enige, eller klarer å bli enige.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:15   #23
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Jeg bestemmer. Han er fint lite interessert. Rosemalt eller høyglans rød kjøkkeninnredning er ett fett, liksom.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:16   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Desverre for meg vil mannen være med å bestemme det meste av interiør-avgjøresler, noe som fører til mye diskusjoner og en del halv gode/pene løsninger.
Vi har total forskjellig smak, så det gjør ting ganske vanskelig.

Gammel 12-05-08, 20:38   #25
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt begge to. Da det gjelder møbler og sånt så vet han hva jeg liker og ikke liker av det vi har i butikken. siden vi også har både nye og brukte møbler i butikken vår så bytter vi noen av møblene oftere enn normalt, vi kan da selge det igjen som brukt da vi er lei det. Har vel byttet salong 4-5 ganger de siste 18 mnd. Og jeg tror på et bytte snart igjen, for jeg vil ikke ha vinkelsalong alikevel, den er ganske stor og kjedelig å dra frem da jeg skal vaske. (har foresten 2 salonger i stua, og den ene har stått der siden vi pusset opp for snart 18 mnd siden, eller vi hadde først 3+2+1 seter, byttet til 3+3 seter etter en mnd da. Men nå har jeg lyst på en annen type der også, en mindre en)
Da det gjelder småting så er det vel som regel jeg som kjøper, han sender med penger og jeg reiser å handler

Gammel 12-05-08, 22:14   #26
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Store ting som møbler, kjøkkeninnredning, gulv og vegger har vi vel like sterke meninger om, og må inngå noen kompromisser innimellom, men vi ender stort sett opp med å bli fornøyde begge to. Når det kommer til "dillet" - puter, duker, gardiner, vaser, lysestaker og desslike er jeg enehersker.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:17   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Vi har total forskjellig smak, så det gjør ting ganske vanskelig.

Men det gjør det desto mer morsomt for oss som hører på diskusjonene.

Mannen og jeg har ganske lik smak, krangler litt om hvilket gulv vi skal ha i gangen, men ellers går det finfint.
Det blir verre den dagen vi skal ha oss hus, spesielt om vi skal bygge. Det går nok, det også.

Gammel 12-05-08, 22:48   #28
Hulemannen
pappa

Hulemannen sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Hulemannen er litt kul
Standard

Her i hulen har begge meninger om saken. Har heldigvis samme smak, men de ulike valgene må ofte undersøkes og diskuteres grundig innen vi tar en beslutning. Har i enkelte tilfeller brukt flere måneder på å finne riktig ting eller løsning -- gjerne når det er snakk om større ting. Blir uansett fornøyd til slutt

Gammel 12-05-08, 22:55   #29
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde med glede overlatt alt av denslags til mannen, men med vetorett på noen få ting, men han skal absolutt diskutere alt Så nå har jeg begynt å lese interiørblader for å finne ut hva jeg egentlig liker. Men jeg er visst litt bakstreversk, for det jeg liker finner jeg i 5-10 år gamle blader. De nye er jo bare fulle av skrot

Gammel 12-05-08, 23:08   #30
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja. Stort sett jeg. Min bedre halvdel bryr seg lite, jeg bryr meg bare sånn passe.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 23:17   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har samme smak, blir fort enig og bestemmer sammen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 23:18   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her er vi to som har veldig bestemte meninger. Heldigvis har vi også ganske lik smak. På en annen side, når jeg tenker etter har han rett og slett tatt etter min smak på de årene som har gått. Før i tiden ville han ha alt minimalistisk, stål, rene linjer osv. Jeg på min side elsker gamle møbler, heklede duker, masse puter, masse blomster osv.
Gjett hvem av oss som maste om å kjøpe gamle sjenker nå i vår og løp på loppemarkeder

Gammel 12-05-08, 23:33   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ganske lik smak, det vil si at mannen er veldig fornøyd med det jeg kjøper og bestemmer.
Men han har sine egne meninger når det gjelder større ting enn puter, gardiner og telysholdere og han fikk bestemme spisestuebord…:angrer:
Jeg har nok en mer "moderne" og minimalistisk stil enn han og er mer opptatt av at det skal være "kult", mens han er opptatt av at det gjerne kan være dyrt, solid og mer flashy.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 23:36   #34
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er bare så sjeleglad for at mannen ikke interesserer seg for detaljer som duker, gardiner, service o.l.
La i alle fall meg bli interessert først!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:44   #35
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Det er jeg som har interessen, men han har veto-rett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.