|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?
Sorry, det var den eneste jeg glemte å oversette. Det var kopper, dvs. 3 dl vann.
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Nå er ingredienser innkjøpt så nå håper jeg Glitter kommer innpå og forteller om det er en stor eller liten mugge med isvann som skal i.
|
|
|
|
#5 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Det gleder jeg meg til å høre. Jeg skal dobbelsjekke målene i kveld, oversettelsen gikk litt fort.
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Næsj, jeg har da cup-mål i skapet jeg da, med en amerikofil mann som får tilsendt oppskrifter fra sin amerikanske "mum" titt og ofte.
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Åh, det var bra. Jeg har også en amerikansk "mum". Men hun var gal, desverre.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Et par spørsmål: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Tja, jeg liker seigmenn på kake jeg, så sant de ikke legges på for tidlig og smelter. Selv om det har en litt makaber-morsom effekt. Voksenpynt kan jo bare være fudgekremen med mønster av en gaffel f. eks? Den kaka er så himmelsk god at den ikke trenger mer.
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Det var ikke mye. Jeg brukte en litt sånn medium langpanne, sånn som må stå på rist inne i ovnen. Jeg satte timeren på 40 min, da var det fremdeles antydning til skvulping i formen. Etter 48 min var det ikke noe som hang fast på strikkepinnen.
|
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Problemet med marengsboksene fra Grønn er at det er så mange oppi. Og hva skjer med restene? Går de i søpla? Neeei. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?
På hvor?
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Grønn er en kafé slæsh interiørbutikk i Lilleakerveien. De selger masse digg, som disse marengsboksene, i tillegg til verdens beste sjokolade, mørk med kardemomme og appelsin. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?Åh, ville jeg egentlig vite det.
|
|
|
#19 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvilken kake skal jeg bake til barnehagefesten?1,9 dl. usaltet smør (og 2,5 dl. i glasuren), det er smeltet ja?
|
![]() |
|
|