Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off: Kjøper du flaskevann?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 22:13   #21
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Kjøper du flaskevann?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men du åpner den og drikker før du har betalt for den. Det er tyveri.

Ok. If you say so.

Gammel 29-04-08, 22:13   #22
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Maximillia sa.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:14   #23
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det hender seg, men ikke noe jeg gjør til vanlig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:14   #24
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg gjør ofte det fordi jeg prøver å holde meg borte fra brus og glemmer ofte (eller var det alltid) å ta med tom vannflaske hjemmefra. På restaurant kjøper jeg bris eller brus.
Nå har jeg en tomflaske stående på kontoret, så på jobb drikker jeg kun kranvann. Men på min forrigearbeidsplass var rørene så gamle og dårlige at vannet ikke var godt, da ble det kjøpt mye vann.

Gammel 29-04-08, 22:16   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det syns jeg var en merkelig definisjon av stjeling. Da er jeg også en tyv, for det har hendt at jeg jeg har åpnet en flaske og drukket av den under maratonhandleturer på Obs. Så lenge man får flasken gjennom kassa og betaler for den, så spiller det vel ikke veldig stor rolle om den er tom, halvfull eller full. Det er aldri noen som har beskyldt meg for tyveri i den forbindelse, ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:16   #26
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Me er tjuuuvar, Maxi!

Gammel 29-04-08, 22:17   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det syns jeg var en merkelig definisjon av stjeling. Da er jeg også en tyv, for det har hendt at jeg jeg har åpnet en flaske og drukket av den under maratonhandleturer på Obs. Så lenge man får flasken gjennom kassa og betaler for den, så spiller det vel ikke veldig stor rolle om den er tom, halvfull eller full. Det er aldri noen som har beskyldt meg for tyveri i den forbindelse, ihvertfall.

Det hender at jeg gjør det samme, men i USA henger det store skilt i enkelte supermarkeder om at det er å betrakte som tyveri. (Se forøvrig egen tråd.. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:33   #28
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg bare skal ha vann, drikker jeg springvann, men siden jeg liker vann med kullsyre best, så kjøper jeg gjerne det. Jeg velger den lokale varianten da, den har bare reist noen får kilometer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:40   #29
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Det hender, men jeg prøver å huske å ta med vann når vi skal ut. Heldigvis er både vannet hjemme og på jobb bra.

Gammel 29-04-08, 22:44   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal kjøpe noe å drikke i butikk eller kiosk, så kjøper jeg vann, ja, til både meg selv og Poden. Noen ganger farris til meg selv. Brus eller annet søtt drikke kjøper jeg derimot så å si aldri.

Hjemme drikker jeg selvsagt vann fra kranen, og jeg tar med tomflaske på trening og fyller med kranvann, og har en flaske på pulten på jobb som jeg fyller i vannautomaten. Men jeg tar ikke med meg vannflaske hjemmefra hvis jeg skal gå tur eller til byen eller på kino eller noe slikt. Vesken blir tung, vannet blir lunkent, og så er det så kjipt hvis den lekker.

Gammel 29-04-08, 22:59   #31
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, det gjør jeg. Om jeg er på farten og blir tørst så kjøper jeg oftere vann på flaske, enn brus.
Når jeg går tur tar jeg med meg vann hjemmefra. Vannet vi har i springen er veldig godt.

Gammel 29-04-08, 23:01   #32
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper masse Farris, om det teller.

Gammel 29-04-08, 23:02   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke alle kjøpesenter som anser det sånn, på Ultra Alnabru så har de jo flaskeholdere på en del av handlevognene nettopp for flasker som man åpner og drikker før man kommer til kassen.

Det lønner seg jo for en butikk å friste folk til å åpne flasker og drikke dersom de er tørste, så fremt de fleste er ærlige og betaler i etterkant. Om det blir et problem at folk drikker opp og setter fra seg tomflaske uten å betale, så blir det nok slutt på at det er greit.

Gammel 30-04-08, 08:11   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det vel ikke!

Gammel 30-04-08, 08:44   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme og på hytta drikker vi vann fra springen - deilig og friskt. Er vi på lange bilturer hender det jeg kjøper Farris, da jeg syns det er så godt. Det hender også vi stopper og kjøper en Imsdal til Storebror. Jeg kjøper også som regel Farris/Glitre på kafe.

Gammel 30-04-08, 09:06   #36
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper om jeg er ute og har glemt flasken. Og på skolen om vann renseren er ødelagt, noe den ofte er.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:08   #37
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig sjelden. Vi har alltid vann fra springen i kjøleskapet og drikker bare dette hjemme. Kjøpevann blir det om vi er på lang biltur, eller på kino osv (istedenfor brus).

Gammel 30-04-08, 09:41   #38
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hender seg jeg kjøper flaskevann. Fordi jeg er tørst, og jeg liker ikke brus så godt. Flaska brukes til springvann etterpå.

Gammel 30-04-08, 09:49   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryter sammen og tilstår at jeg er Farrisoman. Jeg drikker mye Farris. Fy og smekk på lanken.

Men jeg kjøper ikke annet vann da.

Gammel 30-04-08, 09:51   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man er ute og reiser og er borte i kanskje flere dager, er det vel de færreste som drar med seg en hel dunk med lunkent vann? Jeg syns det er veldig greit å kunne kjøpe vann på flaske, istedet for å være "nødt til" å drikke brus i sånne situasjoner, og skjønner ikke hva som er så ekstremt galt med det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.