|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Javel
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi drar først ut til barnetoget. Der har en av oss gått med barnehagen, mens den andre har stått og sett på. Så drar vi tilbake til skolen hvor vi hører til. Der er det kafe og leker for barna og masse kjentfolk. Der har jeg tråkket mine 17mai ben siden jeg selv gikk der for en haaaaug med år siden.
|
|
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi har hatt 17. maifrokost hos oss i mange år, og de siste årene har det faktisk vært frokost og ikke lunsj, siden de aller fleste har barn og derfor står tidlig opp. Og de uten barn syns det er helt greit med frokost i nitiden. I år blir det buffet-varianten, tror jeg, da det ikke er like lett å få satt seg ned til en stille frokost med en haug gærne to- og treåringer løpende rundt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Jeg har et litt blandet forhold til 17. mai. For noe som virker som tusen år siden tok "min store kjærlighet" livet sitt på den dagen, og 17. mai ble etter det en dag der jeg ville være alene, skrive litt, pusle med mine egne saker.
|
|
|
#24 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Med ei korpsjente i huset så starter 17. mai før hanegal hos oss. Hele gjengen må være i finstasen til 07.15 for kl 7.30 er det felles frokost for korpset med foreldre og søsken. Kjempetrivelig!
|
|
|
#25 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Tradisjonene har variert etterhvert som barna vokser til.
|
|
|
#26 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi reiser til sentrum og ser togene. På ettermiddagen er det tog med barnehager og skolen og så diverse aktiviteter på skoleplassen etterpå. Middagen vi spiser er gjerne reker og loff mm. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Bråk og stess
|
|
|
#28 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Da jeg bodde i Oslo hadde var tradisjonen å kjøpe heliumsballonger og snakke med Donald-stemme. I bunad. Alltid like gøy. Nå har jeg blitt mor og voksen og sånn og driver ikke med moro og spas lenger. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?
Endelig - en sjelefrende!
|
|
|
#30 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?
|
|
|
#31 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi står opp, pynter oss, går i tog, fryser helt sikkert, står i kø for å få kjøpt is, brus, kaker, kaffe og pølser og står mer i kø for å få mer av nevnte ting. Jonas synes det er morsomt å være med på alle lekene som arrangeres, storebror ser vi stort sett ikke snurten av.
|
|
|
#32 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Jeg har innmari lyst til å gå i tog i byen med klassen min, men det spørs for det første om det melder seg på nok elever til å stille et helt tog, og for det andre om bekkenet godtar så mye gåing. Gubben og jeg snakket om å uansett dra ned til byen og se på klassen min når de går forbi slottsplassen. Kanskje jeg sniker meg inn i toget akkurat når de går ned Karl Johan eller noe. Men det er så mye det kommer an på.
|
|
|
#33 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?I år blir det som i fjor. Vi går i barnetoget, og så drar vi bort dit hvor arrangementene er. (Et hus borti veien her, aner ikke hva det heter.
|
|
|
|
#34 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?17. mai er den beste dagen i hele året! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Først er det tur i barnetoget her vi bor, så på skolen for lek, is og pølser.
|
|
|
#36 |
|
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Her er det nå masse fine tradisjoner ut og går, spørs om jeg ikke må få lov til å adoptere noen av dem. Det var utrolig koselig å få høre hvordan dere feirer og ikke feirer.
|
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?For oss har det vært barnetog. Jeg har stort sett hjulpet til med salg osv. på skolen til barna mine (de går på ungdomsskolen). De siste årene har jeg lurt meg unna, dog med dårlig samvittighet. MEN det er over 50 foreldre på trinnet så det burde være mulig å få flere foreldre til å stille opp. Nå er veslejenta i 2. klasse, men jeg får ta tak senere. Nå har jeg atter en eksamen nær opptil eksamen så jeg får stille opp et annet år. Jeg syns 17. mai er pes.... Vi spiser omtrent ikke den dagen. Løper fra det ene til det andre. De i familien som liker pølser spiser det, men for meg er den dagen rene slankekuren |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Jeg må få meg med borgertoget for å bli rørt av krigsveteranene *enkel*
|
|
|
#39 |
|
Originala
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi har ingen faste tradisjoner utover bytur. Noen ganger er vi på besøk hos foreldre eller venner, i fjor var vi på skolen her borte. Jeg regner med vi drar på skolen i år også, siden det foregår litt morsomme aktiviteter for Lillemor. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?I år tror jeg også at vi skal se småbarnstoget her i området for nå bor vi sånn til at det er naturlig i forhold til barnehagen lille går i. Og jeg tror det pleier å være noe kafegreier på skolen så mulig vi går dit også. |
|
|
|
![]() |
|
|