Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 21:02   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.

Kjerringer finnes det overalt. Færre her inne enn hva man skulle kunne forvente, egentlig.

Gammel 15-04-08, 21:09   #2
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Synes Tjorven sier det veldig godt. Takhøyden er ikke så stor, men passer meg veldig bra.
Det er sært, underholdende og på mange måter fordomsfritt, men ikke på alle måter. I noen tilfeller svært lite inkluderende og i andre svært
inkluderende. Jeg er slik selv. Jeg har sterke meninger om hva jeg aksepterer og ikke aksepterer av mennesker rundt meg.

Det jeg ikke liker, som denne tråden hinter til, er tendenser til mobbing av folk som våger seg utpå. Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.
Uthenging og mobbing er flaue greier.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:17   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det blir for dumt at en kjerne skal diktere hva som er lov å skrive som tema. Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? ?

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:24   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner.

Og du tror ikke at litt mer overbærenhet med bl.a. nye forummedlemmer kunne være en alternativ tankemåte?

Gammel 15-04-08, 23:10   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Jeg ønsker heller ikke masse sånne tråder, men det legitimerer ikke å latterliggjøre folk. Det er hva jeg reagerte på, ikke hva som var tema.
Det og at personen faktisk var helt fersk her.
Hva "vi på FP mener" gjelder ikke alle. Jeg har ikke noen formening om dette i allefall, så syntes hver enkelt må få snakke for seg selv.
Det er nok av de som ikke deltok på dette også, så det er ikke noen vedtatt sak at man ikke skal lage tråder om ditt og datt.

Om noen nye begynner på jobben din og sier noe som ikke er PK, ler du av vedkomne da? Morer du deg på vedkomnes bekostning i timesvis? Jeg er ganske sikker på at du ikke gjør det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 15:19   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Så akkurat nå, så er jeg nysgjerrig på hva akkurat DU legger i ordet takhøyde i forumsammenheng. Ta gjerne med eksempler.

For å slippe å tenke selv, konsulterte jeg Wikipedia om takhøyde. Der lærte jeg mange fine ting, som at

• at en hall i Nordiska Museet i Stockholm har en takhøyde på 24 meter.
  • at campingrommet i en bobil må ha takhøyde høyere enn 130 cm for ikke å bli avgiftsbelagt som en personbil.
  • atlav takhøyde i galleriet over alteret i Våler kirke antakeligvis er grunnen til at orgelskapet mangler sitt toppstykke.
  • at man må passe på når man åpner dørene på en Lamborghini Countach et sted med lav takhøyde.
  • at Vår Frues Kirke i Trondheim er utpekt som hverdagskirke med lav terskel og stor takhøyde.
Jeg håper jeg får nytte av dette en dag.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:57   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

For å slippe å tenke selv, konsulterte jeg Wikipedia om takhøyde. Der lærte jeg mange fine ting, som at

• at en hall i Nordiska Museet i Stockholm har en takhøyde på 24 meter.
  • at campingrommet i en bobil må ha takhøyde høyere enn 130 cm for ikke å bli avgiftsbelagt som en personbil.
  • atlav takhøyde i galleriet over alteret i Våler kirke antakeligvis er grunnen til at orgelskapet mangler sitt toppstykke.
  • at man må passe på når man åpner dørene på en Lamborghini Countach et sted med lav takhøyde.
  • at Vår Frues Kirke i Trondheim er utpekt som hverdagskirke med lav terskel og stor takhøyde.
Jeg håper jeg får nytte av dette en dag.

Takhøyde!

Gammel 15-04-08, 15:27   #8
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det må gå ann å ikke latterliggjøre andre mennesker. I allefall ikke nye medlemmer som ikke kjenner noen osv.
Merker jeg også begynner å bli litt oppgitt av at så mange tråder fjåses bort. Kanskje vi skal ha egen skravletråd? :litt på siden dette:

Ellers så er jeg ganske rund i kantene.

Gammel 15-04-08, 15:33   #9
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis definisjonen på høy takhøyde er at forumledelsen ikke sensurerer i hytt og vær, er vel dette et forum med høy takhøyde. Utover det vil jeg påstå at dette forumet har ganske lav takhøyde.
Bl.a. på grunnlag av dette:

Jeg syntes det må gå ann å ikke latterliggjøre andre mennesker. I allefall ikke nye medlemmer som ikke kjenner noen osv.

Gammel 15-04-08, 15:33   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Utover det vil jeg påstå at dette forumet har ganske lav takhøyde.

Begrunn.

Gammel 15-04-08, 15:39   #11
Siri
seru

Siri sin avatar

Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Begrunn.

Se over.

Gammel 15-04-08, 15:42   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes "det må gå an å ikke latterliggjøre nye medlemmer" er ganske langt fra "det er lav takhøyde her", så jeg kunne også godt tenke meg å høre litt mer utdyping av hva Joika og Siri mener. (Jeg synes selvsagt også det må gå an å ikke latterliggjøre folk, på samme måte som det er mye annet jeg synes "må gå an", uten at jeg av den grunn trenger å synes at disse tingene bør forbys eller at de senker takhøyden.)

Gammel 15-04-08, 16:07   #13
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes "det må gå an å ikke latterliggjøre nye medlemmer" er ganske langt fra "det er lav takhøyde her", så jeg kunne også godt tenke meg å høre litt mer utdyping av hva Joika og Siri mener. (Jeg synes selvsagt også det må gå an å ikke latterliggjøre folk, på samme måte som det er mye annet jeg synes "må gå an", uten at jeg av den grunn trenger å synes at disse tingene bør forbys eller at de senker takhøyden.)

Det er fint lite her inne jeg reagerer på, det eneste er at det ikke blir sagt eller gjort noe som helst når tråder av nykommere som føler de har fått en dårlig mottakelse fjases bort med latterliggjøring av problemstillingen og at den sporer helt av med fjas. Hadde jeg fått en sånn velkomst i forumverdenen hadde jeg nok takket for meg fort. (Tenk så mye bra dere hadde gått glipp av da! )

Sånn sett er det at det er for høy takhøyde jeg reagerer mer på enn at den er for lav.

Ps: Jeg fikk ikke lov å ha "sjef" som tittel da. Det syntes jeg var litt shipt.

Gammel 15-04-08, 17:02   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se over.

Hva har det med saken å gjøre?

Gammel 15-04-08, 15:54   #15
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

:venter på henrettelsen:

Gammel 15-04-08, 16:02   #16
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Det er vel her som ialle andre forum slik at det er moderatorer som bestemmer hvor takhøyden skal være. Liker man det ikke så kan man gå en annen plass. Det er sikkert flere millioner forum å velge mellom, og ikke er det vanskelig å lage sitt eget forum heller.

Blir det riktig ille så kanman jo politianmelde for injurier. Iallflal der det er snakk om norske deltakere og norske forum på norsk "jord".

Jeg synes ikke det er noe poeng i at alle forum skal være klin like og mest mulig runde i kantene. Da mister man særpreg, og det er kanskje litt av grunnen til at man finner seg selv tilrette på enkelte forum og ikke andre?

kanskje.

forøvrig har jeg delt ut et par-tre prikker (røde). Det var bare for å teste litt siden jeg ikke helt har skjønt dette prikkesystemet.

Gammel 15-04-08, 16:20   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Det er vel her som ialle andre forum slik at det er moderatorer som bestemmer hvor takhøyden skal være. Liker man det ikke så kan man gå en annen plass. Det er sikkert flere millioner forum å velge mellom, og ikke er det vanskelig å lage sitt eget forum heller.

Men kjære deg, det er da mange ting ved dette forumet jeg liker godt. At det til tider hersker lynsjestemning her er ikke det jeg vektlegger tyngst. Det blir for dumt å svare at en kan "gå en annen plass" bare fordi en svarer "negativt" i en tråd som denne.

Gammel 15-04-08, 16:23   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kjære deg, det er da mange ting ved dette forumet jeg liker godt. At det til tider hersker lynsjestemning her er ikke det jeg vektlegger tyngst. Det blir for dumt å svare at en kan "gå en annen plass" bare fordi en svarer "negativt" i en tråd som denne.

Jeg sa også det med at man kan gå et annet sted hvis man ikke trives her, men det var selvsagt ikke rettet mot deg (eller noen andre spesifikke), og det tipper jeg det ikke var ment som her heller. Det er jo et faktum at man kan gå et annet sted hvis man vil, og det er en av grunnene til at det ikke gjør noe om et forum ikke passer for absolutt alle. Men jeg mener naturligvis ikke at det betyr at man ikke skal si fra om ting man synes burde bli bedre, eller at det ikke skal være lov til å kritisere måten ting blir gjort på.

Gammel 15-04-08, 16:31   #19
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sa også det med at man kan gå et annet sted hvis man ikke trives her, men det var selvsagt ikke rettet mot deg (eller noen andre spesifikke), og det tipper jeg det ikke var ment som her heller. Det er jo et faktum at man kan gå et annet sted hvis man vil, og det er en av grunnene til at det ikke gjør noe om et forum ikke passer for absolutt alle. Men jeg mener naturligvis ikke at det betyr at man ikke skal si fra om ting man synes burde bli bedre, eller at det ikke skal være lov til å kritisere måten ting blir gjort på.

Nei, jeg skjønte at det ikke var spesifikt mot meg, men det er veldig typisk at den type svar dukker opp dersom en kommer med noe som kan ligne kritikk.

Gammel 15-04-08, 16:39   #20
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Er mye enig med Joika og Siri...
Virker som mange mener de har "fasiten" om hvordan det skal være her, men det er vel alle, både gamle og nye medlemmer som til sammen gjør forumet til det det er. Jeg synes ikke det er riktig å si at "slik det var fra begynnelsen, slik skal det alltid være..." (satt litt på spissen da)

Det virker som de fleste er flinke til å skille saker. Er noen uenig i en tråd så er de "voksne" nok og ikke drar det over i andre tråder.

Om en skal si det er lav eller høy takhøyde er litt avhengig av egne meninger også.
Så jeg klarer ikke si generelt om det er lav eller høy takhøyde, litt begge deler

Ps: Jeg fikk ikke lov å ha "sjef" som tittel da. Det syntes jeg var litt shipt.

ikke jeg heller....

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.