Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Denne kjolen i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 23:37   #21
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Denne kjolen i bryllup?

Hvorfor skal man ikke ha svart kjole i bryllup? :helt nytt for meg:

Gammel 14-04-08, 23:43   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kjolen i bryllup?

Fordi sort er sorgens farge. Og det skikk og bruk at man ikke bruker sort i bryllup.

Gammel 14-04-08, 23:52   #23
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Men det er jo ikke lenger en uskreven lov at man skal ha svart i begravelse - faktisk har nesten ingen hatt svarte klær på i de begravelsene jeg har vært i. Jeg regner med at det er derfra symbolikken er kommet, og når den svekkes på det originale feltet bør den jo også svekkes på andre felt.

Gammel 14-04-08, 23:57   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge det er nok av folk som synes at man ikke skal gå i sort eller hvitt i bryllup, så synes jeg at man skal la være.
Jeg hadde blitt sur om noen hadde gjort det i mitt bryllup.

Gammel 15-04-08, 00:01   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Godt ikke jeg var invitert dit da. Jeg kunne godt ha stilt opp i svart, på lik linje med hvilken som helst annen farge, siden jeg aldri har hørt at det er "forbudt" og fargen ikke har noen sterk symbolikk for meg personlig. Det faktum at jeg måtte spørre i denne tråden viser vel det.

Gammel 15-04-08, 00:15   #26
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikk og bruk må læres, uskrevne koder og regler likeså.

Noen er mer konservative enn andre og i settinger med mye følelser som utvilsomt betyr mye for dem det angår synes jeg man skal respektere dette. *streng*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 00:47   #27
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Her har jeg kjøpt finkjoler:
http://www.igigi.com/

Gammel 15-04-08, 07:47   #28
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Skikk og bruk må læres, uskrevne koder og regler likeså.

Noen er mer konservative enn andre og i settinger med mye følelser som utvilsomt betyr mye for dem det angår synes jeg man skal respektere dette. *streng*

Signerer helhjertet.

Trodde alle kunne såpass elementær skikk og bruk jeg.

Angående den kjolen så ville jeg vært skeptisk. Som stor selv så er jeg veldig var på bare armer. Jeg kan ikke fordra bare overarmer når de er størrelse "lår" som mine er. For alt jeg vet har du vakre veltrente armer.

Jeg tror dessuten det er mer flatterende med klær designet for en stor kropp, enn klær for en slank en som er oppskalert. Fasongen er for de fleste temmelig anderledes i størrelse 56 enn størrelse 36. Så å bare øke en liten kjole proporsjonalt vil ikke alltid gjøre noe for den store personen.

Den linken tik AnnKi så interessant ut.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 07:53   #29
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Kjolen var kjempefin og jeg syns godt du kan ha den i et bryllup
Tror ikke jeg hadde tenkt over det en gang om noen hadde kommet i sort kjole i mitt bryllup. Utenom, pen kjole...

Det var min tanke også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:09   #30
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Her har jeg kjøpt finkjoler:
http://www.igigi.com/

Tusen takk for link. Fine kjoler, og spesielt likte jeg Shape-analyseringen. Dessverre var prisene langt over mitt vårbudsjett dessverre.

Bruden syntes forøvrig at svart er helt greit, så da får jeg se hva jeg ender opp med. Flere innspill mottas med takk.

Gammel 15-04-08, 09:19   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men det er jo ikke lenger en uskreven lov at man skal ha svart i begravelse - faktisk har nesten ingen hatt svarte klær på i de begravelsene jeg har vært i. Jeg regner med at det er derfra symbolikken er kommet, og når den svekkes på det originale feltet bør den jo også svekkes på andre felt.

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i - i min verden er svart helt klart den foretrukne begravelsesfargen.

Jeg ville nok ikke ha gått i svart kjole i et bryllup, men med litt fargerikt tilbehør kan det vel passere.

Gammel 15-04-08, 09:54   #32
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skikk og bruk sier at svart, hvitt og rødt er forbudte farger for bryllupsgjester. Det står så mye rart og dumt i skikk og bruk, så det ville jeg ikke lagt så stor vekt på. Greit å styre unna fargen bruden skal ha på kjolen. Siden bruden syns det er greit at du går i svart kjole, så er det ikke noe å lure på.

Selv er jeg glad i svart, men skal ikke ha svart kjole i bryllup jeg skal i til høsten.

Når det gjelder begravelsesfarger så har jeg alltid fått høre at det ikke er klærne man sørger med. Tror ikke jeg har sett noen med glade, sterke farger på en sånn dag, men grå og bruntoner er mye brukt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:20   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når på året skal du i bryllup da? I og med at du ser på kjole nå, vil jeg anta du skal i et sommerbryllup?
helsort passer ikke i bryllup synes jeg - og sort, lang gallakjole blir liksom veldig lite sommerlig også

Hva med kjole som dette da? I og med at det er legg på magen, så kan det jo være flatterende - kan det ikke?

Ebay-kjole dette altså...(se på shippingkostnader før man kjøper noe her altså )
http://cgi.ebay.com/Perfect-womens-w...QQcmdZViewItem

Kjolene på siden annKi la ved var også kjempefin!

Gammel 15-04-08, 10:21   #34
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke gått i svart i bryllup. Jeg ville heller ikke ha spurt brudeparet om "lov". Jeg ville i hvert fall ikke ha kjøpt en svart kjole spesielt for et bryllup.

Ellers var kjolen pen den, men jeg tror ikke at jeg ville ha vurdert svart galla i det hele tatt. Jeg bruker ikke gallakjole så ofte og ville ha gått for mer farge på den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:24   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Skikk og bruk sier at svart, hvitt og rødt er forbudte farger for bryllupsgjester.

Rødt? Det må vel være en utdatert regel? Hvis ikke, har jeg intetanende gjort meg skyldig i grove etikettebrudd ved flere anledninger.

Gammel 15-04-08, 10:35   #36
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Når på året skal du i bryllup da? I og med at du ser på kjole nå, vil jeg anta du skal i et sommerbryllup?
helsort passer ikke i bryllup synes jeg - og sort, lang gallakjole blir liksom veldig lite sommerlig også

Takk for innspill, dette var forøvrig et veldig godt argument imot...:i tenkeboksen:

Ellers vil jeg gjerne ha fotsid kjole, jeg ser så utrolig snodig ut i en slik lengde som det bildet du la ved.

Gammel 15-04-08, 12:55   #37
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i - i min verden er svart helt klart den foretrukne begravelsesfargen.

Om ikke annet så viser denne tråden tydelig at det er veldig stor variasjon når det gjelder skikk og bruk. Jeg regner med at dette er miljøbetinga i mye større grad enn for noen år siden. I min omgangskrets snakkes det ikke om faste regler for private feiringer. Det er kun de gangene foreldrene mine har deltatt på offisielle tilstelninger at det har vært et tema.

Jeg er forøvrig såpass antiautoritær at jeg steiler fullstendig av tanken på at ei bok skal avgjøre hvilke farger jeg kan kle meg i i gitte situasjoner.

Gammel 15-04-08, 13:18   #38
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er brudeparets dag og så lenge de synes det er greit så teller det mer enn skikk og bruk. Det er da veldig høflig å spørre. Sort kjole med sterke farger til blir heller ikke begravelse, men fest.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 13:22   #39
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjønner hvit, jeg er med sålangt. Men da er jeg ikke med lengre. En finner de fineste kjoler i svart, og jeg mener at de kan brukes i bryllup! Jøskens så mye unødvendige regler det er!

Gammel 15-04-08, 13:27   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Kjolen var nydelig, og velger du sjal og annet tilbehør i en lysere eller gladere farge, synes jeg godt den kan brukes i bryllup.
Jeg spiller i fryktelig mange brylluper, og det er veldig mange som velger svarte kjoler. Tror det er blitt mer "godtatt" enn før.
Jeg synes fasongen så god ut, også i større størrelser
Likte forøvrig den sorte kjolen bedre enn den andre, nettopp pga det flotte snittet...

:dulter: (bare at jeg ikke spiller i bryllup da)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bryllup, kjole

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.