Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Reiserøykvarsler!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-08, 09:29   #21
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiserøykvarsler!

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

I Storbritannia blir den aktiviteten kriminalisert fra 28. mai. Jeg ønsker meg tilsvarende lovgiving i Norge.

Om Borghild er her bare for å reklamere, det kan vi ikke bevise, men det er veldig suspekt når nye medlemmer poster reklame. Jeg tror Borghild har lært seg dette nå.

Det var ikke en dum lov nei.

Nei vi kan ikke bevise å egentlig ikke beskylde, men man har jo lov å lure. Hun har nok lært noe nytt nå ja.

Gammel 11-04-08, 09:34   #22
Borghild
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
Borghild har et hav av muligheter foran seg
Standard

nei

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 19:58.
Borghild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 09:42   #23
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

For å forlate reiserøykvarsleren, så leste jeg om en barneskole som ikke hadde brannvarslingsannlegg og ikke hadde de penger til å få ordnet dette heller??? Dette er tusen ganger værre enn at overnattingsteder mangler varsling!! Fattige Norge! Hadde min seks åring gått på denne skolen hadde jeg tatt henne ut på dagen! Ja jeg er hysterisk, men enkelte ting overlater jeg ikke til tilfeldigheter. Det skal jo sies at du er ekstremt uheldig hvis du kommer ut for brann heldigvis

Her synes jeg faktisk du er litt for hysterisk. Denne saken gjaldt vel et automatisk varslingsanlegg og ikke at de slett ikke hadde noe brannvarslingssystem eller? Skoler skal være utstyrt med godt varslingssystem(etter min mening), men å ta ut ungen er vel litt drøyt. 99% av skolene brenner ned om natten. At du ikke hadde latt ungen sove der hadde jeg meget godt forstått.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 09:58   #24
Borghild
Nybegynner

Standard

nii

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 19:58.
Gammel 11-04-08, 10:01   #25
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

men jeg mener at denne skolen ikke hadde noe varslingsannlegg i det heletatt.

Nei det kan jeg ikke tro på. En skole kan ikke være i drift helt uten brannvarslingsanlegg.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 10:12   #26
Borghild
Nybegynner

Standard

nei

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 19:59.
Gammel 11-04-08, 10:18   #27
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reisebrannvarsler? Kan man ikke plukke ned en av dem som henger i taket når man skal på ferie, da?

Gammel 11-04-08, 10:21   #28
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Reisebrannvarsler? Kan man ikke plukke ned en av dem som henger i taket når man skal på ferie, da?

Det har jeg gjort.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 10:29   #29
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Eller du kan kjøpe med deg en ny, koster ikke så mange kronene. Dobbelsidig tape til oppheng.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 11:09   #30
Borghild
Nybegynner

Standard

HP.

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 19:59.
Gammel 11-04-08, 11:11   #31
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Med god tape så skal det ikke være noe problem, en brannvarsler veier fint lite.

Den du anbefaler festes også med tape (bak på borrelåsen).

Gammel 11-04-08, 11:22   #32
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Bare man husker å henge den opp igjen når man kommer hjem, da. Det hadde sikkert jeg glemt!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 11:44   #33
Borghild
Nybegynner

Standard

Jaa

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 20:00.
Gammel 11-04-08, 11:47   #34
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Hvis feriestedet ikke har brannvarsling, så bryr jeg meg ikke så mye om jeg setter merke i taket. Jeg ville selvsagt først kontaktet eieren av stedet og bedt om at det ble hengt opp en brannvarsler umiddelbart, og hintet noe om brannvesen og forskrifter.

Gammel 11-04-08, 11:52   #35
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Og vedrørende det å spare penger; hvis du har med deg en "ekte" brannvarsler, så kan du faktisk tjene penger ved å selge den til eier av feriestedet.

Gammel 11-04-08, 11:55   #36
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to andre varslerne har jeg gitt bort i gave, finnes vel ingen bedre gave? Man viser at man bryr seg

Ja, det finnes en god del ting jeg heller kunne tenke meg å gi bort. Jeg hadde heller ikke blitt spesielt glad hvis julegaven fra mannen var en reiserøykvarsler.

Gammel 11-04-08, 12:10   #37
Borghild
Nybegynner

Standard

Nei

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 20:01.
Gammel 11-04-08, 13:39   #38
Borghild
Nybegynner

Standard

her

Sist redigert av Borghild : 11-04-08 kl 20:01.
Gammel 11-04-08, 13:40   #39
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huh?

Gammel 11-04-08, 13:53   #40
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jaja..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.