Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan legge opp bukser uten å måtte sy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 14:58   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp bukser uten å måtte sy?

De har sånn IKEA-bånd på Princess også. I hvert fall her.

Gammel 04-04-08, 18:09   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har flisse-lin (sånn uttaler jeg det... ) på strikkebutikken på CCVest. *deler*

Og de IKEA-båndene er vlieselin de også, bare deres egenproduserte (som er dårligere, synes jeg).

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:12   #23
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

De har flisse-lin (sånn uttaler jeg det... ) på strikkebutikken på CCVest. *deler*

Og de IKEA-båndene er vlieselin de også, bare deres egenproduserte (som er dårligere, synes jeg).

Og på Hansen og Dysvik, om det skulle være i nærheten.

Stiftemaskin har vært redningen for oss, mang en 17.mai`s morgen!! :liker å ta ting med ro, sjeldent lurt:

Gammel 04-04-08, 18:15   #24
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hva slags bukser er det?
Søstern har en genial løsning om det er "fritids" bukser.
Hun spretter opp litt på innsiden av fallen og trer i en strikk.

Gammel 04-04-08, 18:19   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, da tar jeg turen dit!

Opprinnelig lagt inn av Barbalala, her.

Hva slags bukser er det?
Søstern har en genial løsning om det er "fritids" bukser.
Hun spretter opp litt på innsiden av fallen og trer i en strikk.

Det er olabukser, så det går vel ikke.

Funker det bra å legge opp bukser med flisselin da?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:21   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke de ikeabåndene vi fikk med når vi kjøpte gardiner forrige helg, nei. Det var plastikknetting som smelter når man stryker det på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:44   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fått vliselin til å holde oppe bukser i lengden :har forsøkt:

Jeg mener nemlig at det må en symaskin til, men det er kanskje greit å betale en skredder en 100-drings for å gjøre det. Du får sikkert kvantumsrabatt siden det er flere bukser.

Gammel 04-04-08, 19:24   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

På Ikea selger de ett slikt bånd som man kan legge opp gardienr med. Det funker sikkert på bukser også.

Vel, vi får nesten håpe det, for de funker ikke på gardiner (som tross alt bare henger der og aldri vaskes ...) Nei, styr unna.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 19:41   #29
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har aldri fått vliselin til å holde oppe bukser i lengden :har forsøkt:

Jeg mener nemlig at det må en symaskin til, men det er kanskje greit å betale en skredder en 100-drings for å gjøre det. Du får sikkert kvantumsrabatt siden det er flere bukser.

Jeg burde vel egentlig pakke fram symaskinen da og prøve meg fram. I tillegg til hundredringsen ( ) er det jo styrete å dra til en skredder to ganger for å få lagt opp en bukse. :tenke tenke:

Gammel 04-04-08, 19:47   #30
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det er olabukser, så det går vel ikke.

Nei det blir ikke så pent.

Gammel 04-04-08, 20:01   #31
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Man leverer buksen til svigermor og får den ferdig lagt opp tilbake. Enkleste måte å få det gjort på.

Gammel 04-04-08, 20:03   #32
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Man leverer buksen til svigermor og får den ferdig lagt opp tilbake. Enkleste måte å få det gjort på.

Det gjør man ikke til min svigermor. Da blir det høyvannsbukser, hun er helt konsekvent. "Jeg skjønner ikke, de ble visst litt korte" - hver gang!

Mamma kan jeg be om det, men det tar så lang tid før hun får de ferdig. :tårnfrid:

Gammel 04-04-08, 20:06   #33
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det gjør man ikke til min svigermor. Da blir det høyvannsbukser, hun er helt konsekvent. "Jeg skjønner ikke, de ble visst litt korte" - hver gang!

Mamma kan jeg be om det, men det tar så lang tid før hun får de ferdig. :tårnfrid:

Jeg er veldig heldig med svigermor på det punktet. Hun er kjempeflink til å sy og reparere klær. Mamma derimot er på nivå med meg. Vi kjører med denne smeltegreien på buksa.

Gammel 04-04-08, 20:10   #34
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På KID har de 3 meter vliselin til rundt 15 kroner, det vil nok sikkert fungere.

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 05:15   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det fungerer veldig bra med dobbeltsidig tape.
Dessuten synes ikke stiftene så godt så det så, heller ingen problemer å gå gjennom sikkerhetskontrollen med stiftet bukse.
(innrømmer at jeg var litt spent på den når jeg kom tuslende til jobb en morgen)

Gammel 05-04-08, 09:49   #36
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

sikkerhetsnåler på innsiden fungerer helt fint. Det har jeg forsøkt mange ganger. Det funker i alle fall så bra at når min mor ser det så får jeg beskjed om å ta av meg buksen og så syr hun for meg .

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.