Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Anbefal meg en kjøkkenmaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 13:55   #21
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Du har ikke vurdert brødbakemaskin da? Vi kjøpte Kenwood BM250 i januar, og etter noen små testujevnheter (man må visst være nøye med ingrediensene ) er vi superfornøyde og har ferskt brød hver dag!

Det har jeg ønsket meg lenge, uten å komme langt nok til å kjøpe selv når jeg aldri får det. Har ei venninne som bruker brødbakeren til å blande og heve rundstykkedeigen også. Tror kanskje det er en snerten kitchen aid og brødbakemaskin jeg virkelig ønsker meg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:56   #22
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi har en Kenwood Major.
Den er helt genial og verdt hver en krone.

Hemmeligheten er å lage plass på kjøkkenbenken til den, slik at den aldri fjernes.
Jeg bruker min minst 3 ganger hver uke.
Den brukes til pannekake/vaffelrører, brøddeiger, pizzadeiger, kjøttkakedeig, boller osv.

Vår er i stål, så den er fin nok til å stå fremme. Det var litt av vitsen da vi kjøpte den.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:57   #23
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det har jeg ønsket meg lenge, uten å komme langt nok til å kjøpe selv når jeg aldri får det. Har ei venninne som bruker brødbakeren til å blande og heve rundstykkedeigen også. Tror kanskje det er en snerten kitchen aid og brødbakemaskin jeg virkelig ønsker meg.

Vi har brødbakemaskin.
Brukte den første 14 dagene så havnet den i kjelleren.
Anbefales virkelig ikke.

Du må være nøye med ingrediensene og den lager tykke harde skorper på bittesmå brød....

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 17:45   #24
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Vi har brødbakemaskin.
Brukte den første 14 dagene så havnet den i kjelleren.
Anbefales virkelig ikke.

Du må være nøye med ingrediensene og den lager tykke harde skorper på bittesmå brød....

Da har du vel en billig til salgs til noen som ønsker seg en, da.

Vår brødbakemaskin har justerbar skorpesteking, og den kan brukes til brød, deigelting (pizza, boller, rundstykker), syltetøykoking(!), kaker ...

Klart det blir mindre brød enn manuellversjonen, så for store familier som spiser mye brød, blir den nok for liten. Men for oss er det enten maskinhjemmebakt eller kjøpebrød. :lat:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.