|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyrevernere og jakt
At vi allerede har føkka opp naturens kretsløp mener jeg også er en god grunn til å fortsette med jakt. Og er man i hjørnet hvor jakt skal forsvares, kan man si at det tross alt er bedre å spise vilkjøtt, enn å proppe i seg burhøns og ulykkelige masseprodusert storfe og grisekjøtt. Avlivningsprosedyrene på slakthuset er da i utgangspunktet ikke mindre brutale enn i jakt?
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dyrevernere og jaktHvis jeg var elg tror jeg nesten jeg ville foretrukket å bli skutt av en jeger framfor en naturlig og mest sannsynlig pinefull og langtrukken død i naturen.
![]() |
#23 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Dyrevernere og jaktDet er i det hele tatt alt for mye vold i naturen. Jeg så to grevlinger som sloss forleden, og i forrige måned hørte jeg om et lemen som bet et annet lemen i øret. Heldigvis ble begge deler fanget opp av Esso sitt overvåkningskamera, så urostifterne kan vente seg et oppgjør i rettsveset. Men hvordan kan man sette en pris på et ødelagt lemmenøre?
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 01-04-08 kl 14:30. Årsak: for mange m'er |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Dyrevernere og jaktJøss Syllan, er min pusete samboer idiot, ufysn jævla sadist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
På lukket avdeling
|
Det kan ta sin tid å finne ut av, så den rettsaken er nok ikke over med det første. Jeg så forøvrig to kråker som raste ihop her om dagen. De var ikke akkurat forsiktige med hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Dyrevernere og jaktJa, de er jo også for fisketypen a`la "catch and release". Det er virkelig seigpining for fisken. Ofte er den så skadet i munnen at den dør etter en stund likevel. Da er det vel bedre å avlive fisken umiddelbart etter fangst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og noen av de jeg har møtt var egentlig ikke så opptatt av å skyte som å sitte i skogen og drikke sprit.
![]() |
![]() |
#29 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, og da har man i tillegg matauk-aspektet!
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
... |
![]() |
![]() |
#31 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har en venninne som har et beist av ei svart kattemor med to ennå større sønner. Lystmordere hele gjengen! Vel, kanskje ikke venninna, men hvem vet?
![]() |
#33 |
This is normal!
|
Auda... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Det skulle nå ellers bare mangle.
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
Jeg tror du bør ta et lite kurs i statistikk. Det at du har møtt noen jegere som er idioter gjør nemlig ikke jegere generelt til idioter.
Det er jeg enig i.
Er de? Jeg trodde NOAH var imot fisking i det hele tatt, og hadde endel oppslag for noen år siden om fisk sin smerteterskel.
![]() |
#36 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg trodde forskning hadde vist at de fleste fiskene som blir sluppet ut igjen klarer seg helt fint og en kan vel ikke helt påstå at det nødvendigvis er bedre for fisken å bli drept enn å bli sluppet ut igjen. Jeg tror heller det må en lang og vitenskapelig studie til for å vurdere akkurat det spørsmålet.