|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Jeg fikk bunad og selskapet. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Er vel 10 år til vi får en.
|
|
|
|
#23 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Jeg synes mange gir så store gaver jeg....får helt angst. Nå får min eldste bunad og selskapet(noe også besteforeldrene er med å spleiser på), og jeg tenkte ikke gi mer enn 1000 i tillegg....har ikke sjans til å gi noe mer.
|
|
|
#24 |
|
X First Lady
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?
En bunad koster svært mye penger og med selskapet i tillegg så må da det være mere enn nok. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Det synes jeg også, men "alle andre" får så mye...føler meg utilstrekkelig. Har så liten slekt og min datter kommer nok ikke til å få en brøkdel av hva "alle andre" får. Men jeg prøver så godt jeg kan å ordne det på andre vis....sitter nå og lager et album til henne, med gode minner. Har allerede lagt utallige timer i den, og flere blir det. Håper hun setter pris på den, om jeg kan bidra lite på gavefronten
|
|
|
#26 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Hjelpemeg, nå er det 9 år til vi har første konfirmant, men er det virkelig vanlig å gi så mye? Ser jo at det er noen som modererer seg litt her. Her blir et nok selskap, klær og smykke eller penger.
|
|
|
#27 |
|
X First Lady
Høres jo supert ut det med albumet |
|
|
|
|
|
#29 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?To år til jeg får konfirmant. Ho får bunad og selskap. Det får holde. Vi skal kanskje en tur til London bare hun og jeg, men det er ikke bestemt enda. Jeg syns det er vanvittig at noen mener man må gi penger ved siden av et plagg til 40 000 kr.
|
|
|
#30 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Sønnen vår skal konfirmares neste vår, og han får bunad i gave. I og med at vi har blitt anbefalt å vente med å kjøpe bunad til han er utvokst skal vi låne/leie bunad på konfirmasjonsdagen. Jentene kommer også til å få bunad (om de vil ha), uansett om de vil konfirmeres eller ikke. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Dette er jeg helt enig i.Det er blitt litt av noen summer enkelte får, og forskjellene blir så store. Noen får oppsparte penger, noen får forskudd på arv ol.
|
|
|
|
#34 |
|
Øyboer
Er ikke en språkreise nesten like mye da? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg også. Mine foreldre har aldri vært spesielt gjerrige, jeg vil tvert i mot si ganske spandable. Men jeg fikk ingen gave til konfirmasjonen av dem, utover bunad og selskap. Jeg trodde ikke det var vanlig at foreldre som arrangerte selskaper for avkommet i tillegg ga gaver, enten det nå dreier seg om dåp, konfirmasjon eller bryllup. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Unik
|
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Til min konfirmasjon fekk eg bunaden og besøket. Sølvet og ein del andre ting til bunaden hadde eg fått fordelt utover jul og bursdager i alle år.
|
|
|
#37 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Akkurat nå er jeg glad det er lenge til vi har konfirmant. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Vi har faktisk tenkt å gi både gave til konfirmasjonen og et bidrag når de etablerer seg. Mellom konfirmasjon og etablereing (håper jeg...) vil de også få et tilskudd til lappen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Vi skal gi endel penger, men i forhold til hva en bunad kostr så blir jo det omtrent det samme.
|
|
|
#40 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?Jeg bryr meg egentlig lite om hva andre gir sine barn, men selv tror jeg ikke vi kommer til å gi våre to så store pengesummer. Klær, selskap og en gave som blir et minne hadde jeg tenkt, klokke, smykke el. |
|
|
|
![]() |
|
|