Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du stabil vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du stabil vekt?
Ja og jeg veier for mye 33 26,19%
Nei og jeg veier for mye 42 33,33%
Ja og jeg har passe vekt 35 27,78%
Nei og jeg har passe vekt 7 5,56%
Ja og jeg er veier for lite 6 4,76%
Nei og jeg veier for lite 3 2,38%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 10:02   #21
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stabil vekt?

Etter at jeg fikk barn, har jeg for første gang i livet klart å ligge jevnt stabilt i vekt over lengre perioder. Det betyr at jeg fluktuerer pluss/minus et par kilo uten å måtte anstrenge meg noe særlig. Jeg er ekstremt fornøyd, og så får det bare være at BMI er på 28. Stabiliteten er verdt mye mer enn å få av seg de siste 8–10 kiloene (som jeg stadig drev og gikk opp og ned før jeg fikk barn).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:05   #22
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ja den er relativt stabil. Jeg har ikke slanket meg siden jeg var tenåring, men har rast en del ned i vekt etter svangerskapa og da gått det opp igjen. Før jeg ble gravid denne gangen lå jeg et par-tre kg over det jeg har gjort de siste åra, men regner det likevel som om jeg har hatt en stabil vekt. Jeg er akkurat passe tror jeg.

Gammel 06-03-08, 10:06   #23
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nei - jeg er normalvektig og varierer ganske mye (2-3 kg!) og fra dag til dag (når jeg ikke er gravid som nå). Normalt svinger vekten fra 65 til 70 kilo. Er 178 høy.

Når jeg bikker 70, blir jeg struts og slutter å veie meg... Derfor aner jeg ikke hva jeg veier nå som jeg er drøye 3 mnd på vei, og ingen lege/jordmor har tvunget meg på vekta enn så lenge. Men jeg har definitivt lagt på meg en del siden jeg ble gravid.

Red: Nå ser jeg at mange mener 5 kg+/- er normalt, så da svarte jeg muligvis helt feil... Alt er relativt.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:24   #24
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har veid omtrent det samme i snart 15 år. Jeg har vært gravid 2 ganger og begge gangene har jeg gått ned til den samme vekta etter noen måneder. Jeg raser ikke ned i vekt, for når jeg ammer spiser jeg sinnsykt ofte!

Vekta er akkurat passe og jeg tror nok det har med at jeg spiser/trener omtrent det samme. Hvis det er roligere perioder har jeg heller ikke like stor matlyst. Jeg er et utrolig "vanedyr". Jeg spiser i hovedsak veldig sunt, men jeg baker ganske ofte og spiser nok litt kake hver uke.

Jeg husker jeg syntes jeg veide mye i ten-årene fordi venninnene mine veide så mye mindre. Jeg ble litt opplyst av mamma da hun sa at det var jo fordi jeg var jo mye høyere enn dem.....

I vår familie er arvelighet ganske tydelig. Pappa og jeg er like nesten alltid og kan spise kake og is. Dersom mamma eller broren min "ser" på en kake legger de på seg med en gang. Det er ikke noe moro for dem!

Gammel 06-03-08, 10:26   #25
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det vet jeg ikke enda siden jeg har gått ned ca. 62 kg det siste året og er relativt "fersk" på det å skulle holde vekten. Men jeg tror ikke det blir noe problem da jeg har en helt ny livsstil og har drahjelp i inngrepet jeg har vært gjennom. Satser iallfall på det.

Ellers har jeg vært som en jojo de siste 10 årene. Egentlig gått mest OPP i vekt da, men litt sånn; opp mye - ned litt - opp mye mer - ned litt til - opp ekstremt mye mer osv.

Oj, har det virkelig blitt så mange kilo? Det er jo bare helt fantastisk!!!

Kommentar til pollen: Jeg har vært stabil på 92-93 kilo i fire år siden siste svangerskap. Det var jeg ikke helt fornøyd med, men det var greit nok. Jeg er ganske lang, så det fordeler seg utover... Før jeg begynte med å bli gravid og sånn, var jeg i mange år stabil på 72-73 kilo. Det siste halve året har jeg gradvis lagt på meg, og 97 kilo er bare alt for mye. Tenker en del på det - men ikke nok... I min hverdag er det såklart kostholdet som må justeres, men i all hovedsak dreier det seg om å få inn mer aktivitet... I dag kjører jeg bil til og fra jobb hele tiden, og har i tillegg en stillesittende kontorjobb...

Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:34   #26
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Stabil, men veier litt for mye (5-6 kilo), vel å merke når jeg ikke er gravid.
Stabil for meg er å være +/- 1 kilo, hadde jeg variert med +/- 5 kilo, hadde jeg sett på det som ikke stabil vekt. (Totalt er jo det 10 kilo og dermed for en person på 80 kilo tilsvarer dette over 10% av den totale vekten, noe jeg ser på som ganske mye.)

Gammel 06-03-08, 10:38   #27
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg har gått mye opp og ned tidligere ja. Men etter at lillemor ble født, og etter de 25 kiloene jeg gikk ned da, har jeg vært noenlunde stabil. Jeg har gått opp 7-8 kg igjen, og ser nå frisk og normal ut. Har holdt meg der de siste 2-3 årene, og jevnlig trening håper jeg vil fortsette å holde meg der.
Trives med de 69 kiloene som er noenlunde jevnt fordelt over min 1.80 meter lange kropp jeg.

Gammel 06-03-08, 11:11   #28
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Irriterende stabil

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:12   #29
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har vore knallstabil dei siste 2 åra, men innsåg at eg burde gå litt opp. No har eg gått opp ca 4-5 kg og held meg førebels temmeleg stabilt der. Eg trur eg har eit dagleg kosthold som gjer at eg er stabil, så det er utgangspunktet før eg startar det daglege kosthaldet som avgjer kva vekta stabiliserer seg på.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:13   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stabilt med litt for mange kg på kroppen. Har slanket meg en gang i mitt liv. Da var jeg veldig fornøyd, så jeg håper på å komme meg dit igjen...(6 kg fra jeg er idag - 4 uker etter fødsel)

Gammel 06-03-08, 11:16   #31
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg begynte å jobbe stillesittende som 25 åring begynte jeg å legge på meg sakte, men sikkert. Men de siste årene har jeg hatt en stabil vekt med noen kilo for mye.

Gammel 06-03-08, 12:10   #32
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Ja, har det nå. veier passe.

Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 16:03   #33
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vekta var stabil før jeg ble gravid. Da gikk den naturlig nok litt opp. Er sånn noenlunde tilbake i matchvekt nå, bortsett fra at jeg raser fem kilo ned med en gang jeg blir sjuk. Og det blir jeg jo tydeligvis ganske ofte. Nå ser jeg tall på vekta som jeg ikke har sett på så lenge jeg kan huske.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 19:34   #34
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg er akkurat passe med en BMI på 23. men jeg er en jojo slanker som aldri står i ro lenge vektmessig. Ellers så har jeg vel i snitt lagt på meg 2 kilo siden jeg fikk hormonspiralen. Tidligere så veide jeg alltid 2 kilo mer før menstruasjon enn etter.

Gammel 06-03-08, 19:37   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Gikk opp og opp og opp fram til jeg ble gravid med nr.1. Gikk så ned svangerskapskg (17 kg) + 12 kg ekstra under amming (67 kg).

La på meg 3 kg før jeg ble gravid med nr.2. la på meg 21 kg. Gikk ned alt til 70 kg, men la på meg 5 kg til jeg ble gravid med nr.3. Ser ut som om jeg legger på meg ca. 20 kg denne gangen også. Blir spennende å se hva jeg går ned.

Problemet mitt er nok ikke svangerskapene, men tida når jeg ikke er gravid. Glad i mat og trener ikke. Mye stillesitting i jobben. 1 + 1 = 2.
Er faktisk bedre når jeg er hjemme. Er mer i bevegelse, går turer, spiser mindre (mindre kjedsommelighet), og mer som skjer. Spesielt i permisjon, men også sommerferie, et.c.

Idealvekta mi er 65 kg. Det er forsåvidt et realistisk mål om jeg klarer å gå ned svangerskapskg. først. Siden mannen er på en slags "diett" for å redusere kolesterol, så burde vi klare sammen å finne et kosthold som gagnet oss begge.

Sist redigert av Dronningen : 06-03-08 kl 19:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 20:12   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ingen måte.

Jeg har vel variert ca 30 kg de siste ti årene. Jeg er enten overspiser eller anorektisk, bortsett fra når jeg er gravid. Slitsomt, og kroppen bærer preg av hardkjøret. Mitt mål for tredveårene (som jeg entrer om bare et par måneder) er at jeg skal klare å holde meg stabil - uten for mye fokus på kropp og vekt.

Gammel 06-03-08, 20:17   #37
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ganske stabil vekt. Går vel opp/ned 2-3 kilo, men veier meg sjelden (kanskje 4-5 ganger i året).

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 21:35   #38
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

I voksen alder har jeg gått opp og ned 20 kg flere ganger. Nå er jeg forhåpentligvis på toppen av bølgen

Gammel 06-03-08, 21:40   #39
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Var ganske tynn før jeg fikk barn og de 5 siste kiloene som jeg aldri gikk ned etter fødsel er helt greit. HAr veid det samme, 61kg de siste 6 årene utenom graviditetene da.

Gammel 06-03-08, 21:55   #40
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en ekte jojoslanker

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.