|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du stabil vekt? | |||
| Ja og jeg veier for mye |
|
33 | 26,19% |
| Nei og jeg veier for mye |
|
42 | 33,33% |
| Ja og jeg har passe vekt |
|
35 | 27,78% |
| Nei og jeg har passe vekt |
|
7 | 5,56% |
| Ja og jeg er veier for lite |
|
6 | 4,76% |
| Nei og jeg veier for lite |
|
3 | 2,38% |
| Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamerat
|
Sv: Har du stabil vekt?Etter at jeg fikk barn, har jeg for første gang i livet klart å ligge jevnt stabilt i vekt over lengre perioder. Det betyr at jeg fluktuerer pluss/minus et par kilo uten å måtte anstrenge meg noe særlig. Jeg er ekstremt fornøyd, og så får det bare være at BMI er på 28. Stabiliteten er verdt mye mer enn å få av seg de siste 8–10 kiloene (som jeg stadig drev og gikk opp og ned før jeg fikk barn).
|
|
|
#22 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Har du stabil vekt?Ja den er relativt stabil. Jeg har ikke slanket meg siden jeg var tenåring, men har rast en del ned i vekt etter svangerskapa og da gått det opp igjen. Før jeg ble gravid denne gangen lå jeg et par-tre kg over det jeg har gjort de siste åra, men regner det likevel som om jeg har hatt en stabil vekt. Jeg er akkurat passe tror jeg.
|
|
|
#23 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Nei - jeg er normalvektig og varierer ganske mye (2-3 kg!) og fra dag til dag (når jeg ikke er gravid som nå). Normalt svinger vekten fra 65 til 70 kilo. Er 178 høy.
|
|
|
|
#24 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Jeg har veid omtrent det samme i snart 15 år. Jeg har vært gravid 2 ganger og begge gangene har jeg gått ned til den samme vekta etter noen måneder. Jeg raser ikke ned i vekt, for når jeg ammer spiser jeg sinnsykt ofte!
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Har du stabil vekt?
Oj, har det virkelig blitt så mange kilo? Det er jo bare helt fantastisk!!! |
|
|
|
#26 |
|
er her
|
Sv: Har du stabil vekt?Stabil, men veier litt for mye (5-6 kilo), vel å merke når jeg ikke er gravid.
|
|
|
|
#27 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Jeg har gått mye opp og ned tidligere ja. Men etter at lillemor ble født, og etter de 25 kiloene jeg gikk ned da, har jeg vært noenlunde stabil. Jeg har gått opp 7-8 kg igjen, og ser nå frisk og normal ut. Har holdt meg der de siste 2-3 årene, og jevnlig trening håper jeg vil fortsette å holde meg der.
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Irriterende stabil
|
|
|
#29 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Eg har vore knallstabil dei siste 2 åra, men innsåg at eg burde gå litt opp. No har eg gått opp ca 4-5 kg og held meg førebels temmeleg stabilt der. Eg trur eg har eit dagleg kosthold som gjer at eg er stabil, så det er utgangspunktet før eg startar det daglege kosthaldet som avgjer kva vekta stabiliserer seg på. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har du stabil vekt?Stabilt med litt for mange kg på kroppen. Har slanket meg en gang i mitt liv. Da var jeg veldig fornøyd, så jeg håper på å komme meg dit igjen...(6 kg fra jeg er idag - 4 uker etter fødsel)
|
|
|
#31 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Har du stabil vekt?Da jeg begynte å jobbe stillesittende som 25 åring begynte jeg å legge på meg sakte, men sikkert. Men de siste årene har jeg hatt en stabil vekt med noen kilo for mye.
|
|
|
#32 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Ja, har det nå. veier passe. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Har du stabil vekt?Vekta var stabil før jeg ble gravid. Da gikk den naturlig nok litt opp. Er sånn noenlunde tilbake i matchvekt nå, bortsett fra at jeg raser fem kilo ned med en gang jeg blir sjuk. Og det blir jeg jo tydeligvis ganske ofte. Nå ser jeg tall på vekta som jeg ikke har sett på så lenge jeg kan huske. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du stabil vekt?Jeg er akkurat passe med en BMI på 23. men jeg er en jojo slanker som aldri står i ro lenge vektmessig. Ellers så har jeg vel i snitt lagt på meg 2 kilo siden jeg fikk hormonspiralen. Tidligere så veide jeg alltid 2 kilo mer før menstruasjon enn etter.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har du stabil vekt?Gikk opp og opp og opp fram til jeg ble gravid med nr.1. Gikk så ned svangerskapskg (17 kg) + 12 kg ekstra under amming (67 kg). Sist redigert av Dronningen : 06-03-08 kl 19:44. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har du stabil vekt?På ingen måte.
|
|
|
#37 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?Ganske stabil vekt. Går vel opp/ned 2-3 kilo, men veier meg sjelden (kanskje 4-5 ganger i året). |
|
|
|
|
|
#38 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du stabil vekt?I voksen alder har jeg gått opp og ned 20 kg flere ganger. Nå er jeg forhåpentligvis på toppen av bølgen
|
|
|
#39 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du stabil vekt?Var ganske tynn før jeg fikk barn og de 5 siste kiloene som jeg aldri gikk ned etter fødsel er helt greit. HAr veid det samme, 61kg de siste 6 årene utenom graviditetene da.
|
|
![]() |
|
|