Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bikini

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 12:00   #21
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bikini

Badedrakter "dekker" da området der det skal komme pupper, så jeg ser ikke helt den store forskjellen mellom bikini og badedrakt, så lenge bikinien ikke er av tanga/bittesmå trekanter med tynnestropper-typen.. Badetøyet må sitte, det er mitt kriterie... Tullete for alle (også voksne damer, spør dere meg, ) med badetøy som detter ned/puppa detter utafor ved små bølger eller bevegelser! Jenta mi har både hatt badedrakter og bikinier siden hun 2 år, selv om hun også bare har brukt trusa eller ingenting innimellom...

Gammel 26-02-08, 12:32   #22
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke helt poenget med bikini til små jenter! Jenta mi kommer ikke til å få bikini før hun spør etter det selv, og da bør hun ha fått pupper.

Så lenge de ikke har pupper, ser jeg ikke helt grunnen til at de skal ha noe over der. Kan nådigst strekke meg til en topp.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:34   #23
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke alt oppstyret rundt bikini. Mine har hatt bikini siden de var ganske så små. Som regel har de brukt bare bikinitrusa de første åra, men mellomste ville gjerne ha på seg toppen og jeg så da ikke noe galt i det. Det må jo være deres hoder det er noe galt med om dere klarer å få en bikini på en 6 åring til å bli noe sexy.

Mine har ikke brukt trekantbikini siden den ikke holder seg på plass, det syns de ikke er noe behagelig.

Gammel 26-02-08, 12:35   #24
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg skjønner ikke helt poenget med bikini til små jenter! Jenta mi kommer ikke til å få bikini før hun spør etter det selv, og da bør hun ha fått pupper.

Så lenge de ikke har pupper, ser jeg ikke helt grunnen til at de skal ha noe over der. Kan nådigst strekke meg til en topp.

Så snill og omtenksom mor du er. Kan tenke meg jenta de på 11, uten pupper blir veldig glad i deg som nekter ho bikini siden ho ikke har fått pupper enda.

Gammel 26-02-08, 12:36   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenker du sånn om badedrakt også? De dekker jo over der de også..?

Gammel 26-02-08, 12:49   #26
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Så snill og omtenksom mor du er. Kan tenke meg jenta de på 11, uten pupper blir veldig glad i deg som nekter ho bikini siden ho ikke har fått pupper enda.

Dersom hun er 11 og enda ikke har antydning til pupper, noe jeg tror er usannsynlig, så skrev jeg i innlegget mitt, at hun kunne få en topp. Og ja, jeg er snill og omtenksom.

Gammel 26-02-08, 12:52   #27
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Mine to jenter har brukt bikini siden de selv ønsket det, husker ikke helt hvor gamle de var når de fikk sin første, kanskje rundt 5 år...?

Nå er de 8 og 11 og kunne aldri tenkt seg å bruke bare bikinitrusa. Jentene er mest opptatt av farger og motiv, mens jeg tenker på om den er behagelig på. Og unngår snorer som må knytes, det blir bare bal.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:55   #28
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Dersom hun er 11 og enda ikke har antydning til pupper, noe jeg tror er usannsynlig, så skrev jeg i innlegget mitt, at hun kunne få en topp. Og ja, jeg er snill og omtenksom.

Jeg har tydeligvis ikke samme syn som deg på hva en bikini er for for meg er en bikini truse + overdel/topp. Hvorfor er det usannsynlig at hun ikke har pupper som 11 åring? Det er mange 11 åringer som ikke har pupper, selv om mødrene kanskje hadde det på den alderen. Syns det er rart at man kan svare så bastant på noe når man har ei jente på ca 2 år.

Gammel 26-02-08, 12:56   #29
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har ingenting imot bikini. Datteren min har hatt det lenge hun.

Men hva er en tankini?

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:58   #30
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jentene mine har både badedrakt og bikini. Badedrakt til innendørs bading (basseng), og bikini til strandliv. Lillesøster (4) har aldri brukt bikinitoppen, mens storesøster på 8 av og til tar den på. Vi har kjøpt bikinier som den Zip viste fram.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:58   #31
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Tenker du sånn om badedrakt også? De dekker jo over der de også..?

Nei. Dersom bikinene hadde vært laget annerledes, at de hadde sett ut som små topper, hadde jeg vurdert det. Men trekant-overdeler synes jeg blir å skape små voksne.

Gammel 26-02-08, 12:59   #32
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Nei. Dersom bikinene hadde vært laget annerledes, at de hadde sett ut som små topper, hadde jeg vurdert det. Men trekant-overdeler synes jeg blir å skape små voksne.

I de butikkene jeg går i er de fleste bikiniene med det du kaller topper. Trekantbikinier ser jeg ikke mange av.

Gammel 26-02-08, 13:04   #33
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Jeg har tydeligvis ikke samme syn som deg på hva en bikini er for for meg er en bikini truse + overdel/topp. Hvorfor er det usannsynlig at hun ikke har pupper som 11 åring? Det er mange 11 åringer som ikke har pupper, selv om mødrene kanskje hadde det på den alderen. Syns det er rart at man kan svare så bastant på noe når man har ei jente på ca 2 år.

Nei, bikini for meg er truse og bh-lignende sak. Altså trekant eller bh-lignende med eller uten spile. En topp som dekker mer enn bare puppene er greit.
Og jeg svarte vel ikke bastant, jeg skrev "tror er usannsynlig".

Gammel 26-02-08, 13:16   #34
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Nei, bikini for meg er truse og bh-lignende sak. Altså trekant eller bh-lignende med eller uten spile. En topp som dekker mer enn bare puppene er greit.
Og jeg svarte vel ikke bastant, jeg skrev "tror er usannsynlig".

Ok trodde du hadde sett hva som var i butikkene og var negativ til bikini ut fra det. Jeg ble virkelig i tvil på meg selv nå her og jeg er helt blind når jeg går i butikkene for jeg har ærlig talt ikke sett noe særlig til sånne bikinier som du beskriver. Syns de fleste er av denne typen:

Går du opp i str 134 så kommer mer trekantbikinier, men da begynner jo en del jenter å få pupper.

Gammel 26-02-08, 13:19   #35
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei storesøste får ikke bikini i år. Hun blir 4,5 år til sommeren. Hun har foreløpig kun brukt solfaktortøy når hun bader og vi kommer til å fortsette med det en stund til.

Gammel 26-02-08, 13:27   #36
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Ok trodde du hadde sett hva som var i butikkene og var negativ til bikini ut fra det. Jeg ble virkelig i tvil på meg selv nå her og jeg er helt blind når jeg går i butikkene for jeg har ærlig talt ikke sett noe særlig til sånne bikinier som du beskriver. Syns de fleste er av denne typen:

Går du opp i str 134 så kommer mer trekantbikinier, men da begynner jo en del jenter å få pupper.

Sitron skrev jo lenger opp her at hennes datter på 8 hadde fått en trekantbikini ifjor. Så da finnes det vel for småjenter også.
Men jeg har ærlig talt ikke sett etter bikini til småjenter, så jeg vet ikke hva som befinner seg på markedet.

Gammel 26-02-08, 14:14   #37
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mari er tre og bruker bikinitruse på sommeren og badedrakt i svømmehallen. Når hun selv begynner å ytre ønske om at hun vil ha bikinitopp på så skal hun få det. Regner med at dette ønsket kommer sånn ca ved skolealder.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:25   #38
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror det kan være sårende for jenter som er over skolealder å høre at du får ikke bruke toppen for du har jo ikke noe å skjule. Og hvis dette er det eneste argumentet mot bikini så gjelder jo det samme med badedrakt. Da er det jo bare badebukser som er greit. Eller?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:29   #39
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Usannsynlig med elleveåringer som ikke har pupper. Jaujau, da har jeg hørt det også.

Ellers får ikke min 4,5 åring bruke bikini. Jeg synes det er teit, og hun er ikke så opptatt av det selv. Hun er glad i badedraktene sine med Kitty på, og så lenge det varer så holder vi oss til badedrakt og tankini. Den dagen det blir opprør kan det hende hun får bikini. Hvis jeg kan drøye det til skolealder blir jeg glad.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:33   #40
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Usannsynlig med elleveåringer som ikke har pupper. Jaujau, da har jeg hørt det også.

Ellers får ikke min 4,5 åring bruke bikini. Jeg synes det er teit, og hun er ikke så opptatt av det selv. Hun er glad i badedraktene sine med Kitty på, og så lenge det varer så holder vi oss til badedrakt og tankini. Den dagen det blir opprør kan det hende hun får bikini. Hvis jeg kan drøye det til skolealder blir jeg glad.

Signerer. Lillemor er 4.5 og spurte om å få bikini i fjor så regner med det blir et tema i år også men det er ikke aktuelt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.