|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I farta!!
|
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Ser ut som helseskinna er det hvertfall
![]() |
#22 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)
Soveskinnene er det i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)På lappen utenpå garnet jeg har fra Nøstebarn, står det 100 % merinoull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
Det synes jeg er en ganske drøy påstand.
![]() |
#25 |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Har lest litt mer om ullen fra Nøstebarn og den har IVN-merking som er den høyeste kvalitetssikringen man kan få på tekstiler. Det vil si at den er økologisk og det står at merkingen sikrer miljøet rundt produksjonen: trygge arbeidsforhold, godt dyrehold og liten belastning på miljøet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Problemet er jo at ullen ofte blir blandet hos de som vidreforedler den. Det har derfor væt veldig vanskelig å sikre seg om at den ikke er fra Australia. Å si at Vegard Ullvang har vist om dette er nok drøyt. Hvorfor skulle han det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
har du hørt noe fra nøstebarn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Jeg er rimelig sikker på at Nøstebarn bruker merinoull fra New Zealand; men jeg husker ikke hvor jeg leste det.
![]() |
#29 |
Med & uten trylleformel.
|
Abbonerer. Orket ikke se linken. Grusomt, jeg fatter bare ikke hvordan man kan gjøre slikt med dyra, hver eneste dag....
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)No har jeg hørt med Nøstebarn hvor de får ullen sin fra. De får ull fra både New Zealand og fra Australia. Imidlertid er all ullen de kjøper, IVN-merket. Det er som sagt den strengeste kvalitetssikringen for økologiske tekstiler. Hun som jobbet der hadde sjekket ordentlig angående IVN-merkingen, og får å få denne godkjenningen så var det strenge krav til dyrehold og det var ikke lovlig med den virksomheten som blir bedrevet i linken. Det eneste de var litt usikre på var saueskinnet de selger, men det holdt de på å sjekke opp i og de var 90 % sikker på at dette også var fra dyrevennlig produksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Krokofanten får ullen sin fra New Zealand og Sør Afrika, så den er garantert ikke fra Australia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |