|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesI de bursdagene Poden har vært i, har det stort sett alltid vært pølse først, så noe lek, så bursdagssang og kake (vanligvis sjokoladekake, ofte boller og/eller muffins og/eller gelé i tillegg), og så mer lek, vanligvis kombinert/avsluttet med godtepose. I de fleste bursdagene tror jeg det har vært felles gaveåpning, som ungene har syntes vært morsomt å følge med på - sist hadde det visst vært "flasketuten peker på" for å bestemme rekkefølgen på gavene. Det har ikke pleid å være mye organisert lek for 3-4-åringene; en form for piñata eller fiskedam for å dele ut godteposer har gjerne vært det eneste, men jeg har også sett at noen har hatt stolleken (som jeg egentlig synes er litt "brutal", særlig for dem som må ut i de første rundene
![]() |
#22 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesHvis du skal ha gele, er det lurt å ha den i glass, kjøp stettglass på Nille, så kan du lage ferdige porsjoner på forhånd.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barneselskap for dummies
Ja, det er lurt.
![]() |
#25 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barneselskap for dummiesMinstesnuppa skal ha 3-års selskap på lørdag, og jeg ser for meg festen slik:
![]() |
#26 |
Ser lyst på livet
|
Det høres veldig kult ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Barneselskap for dummies... og hvis en av mødrene ringer og sier at barnet hennes er allergisk mot sånn eller sånn, og du har lyst til å lage maten selv likevel, er det bare å spørre. Det er ikke så vanskelig å tilpasse menyen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg pakket inn en liten ting til hver og hang i en snor. Barna fikk bind for øynene og skulle klippe løs sin gave i blinde. Stor begeistring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Permakulturell
|
Jeg liker heller ikke organisert gaveåpning. Tror ikke vi kommer til å ha det i overskuelig fremtid. Fortløpende åpning etterhvert som gjestene ankommer er helt fint, og en fin anledning til å hilse og takke ordentlig.
![]() |
#30 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barneselskap for dummiesVi har hatt barnebursdag i dag og det gikk kjempebra! Gjestene var mer veloppdratte, mindre støyete og mindre sølete enn de som deltok i familieselskapene vi hadde i helgen.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesKjekt å høre at det ble vellykket. Vi skal vel snart starte planleggingen av Podens tenker jeg. Han prater mye om bursdagen sin. Da skal han ha rosa krone på hodet og bilkake |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesNå har jeg lest gjennom tråden, og ser at det opereres med to typer selskaper:
![]() |
#33 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg drar opp denne, siden jeg snart skal i ilden for første gang.
![]() |
#34 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barneselskap for dummiesDe voksne spiser av lasset!
![]() |
#35 |
flisespikker
|
![]() |
#36 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesHva kan man servere da, som passer for alle? Pølser er jo greit, men min mann spiser ikke det og da vil han uansett ha noe annet. Pizzasnurrer har vi forsøkt, men det var det ingen av ungene (eller mannen) som likte noe særlig.
![]() |
#37 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barneselskap for dummiesJeg fikk eller forventet aldri "egen" voksenservering de gangene jeg fulgte Poden i bursdag da han var mindre. Jeg ville i alle fall ikke forventet å få middag.
![]() |
#38 |
godt brukt
|
Første måltid er middagsting også til de voksne. Jeg har hatt pølsebiter, kjøttboller og en marshmellow på spyd et år. Stor suksess. Da hadde jeg hjemmelaget potetmos til. Eller man kan ha pizzasnurrer (god ide forresten). Mine venner pleier å ha pølser i brød til foreldre og barn. Lettvindt og greit. Vi pleier å arrangere bursdagene etter jobb i hverdagen og om noen foreldre blir sultne så er det jo kjekt å få seg en matbit. Frilek. Så er det bordsetting igjen med bursdagsang mens man bærer inn hovedkaken med lys på. Gele i glass er en kul ting. Boller også er populært. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
barnebursdag, barneselskap, gelé |
|
|