Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Livslærdom

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-06, 20:33   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ikke gi poden på 8 måneder brokkoli.


Hva skjedde?

Anne er ikke aktiv  
Gammel 18-09-06, 20:55   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Hva skjedde?

Her var jeg überstolt av at jeg faktisk laget hjemmelaget middag, med bare sunne ingredienser og jeg vet ikke hva. Når noen spurte hva jeg hadde i, passet jeg på å si "brokkoli" med spesiell patos. Poden fikk brokkoli HVER dag. Han våknet også skrikende med tydelig vondt i magen HVER natt.

Ingen hadde fortalt meg at brokkoli gir luft i magen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-09-06, 20:44   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.867
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke tro på ordtaket: På seg selv kjenner man andre. Det er bare tull! Folk har de merkeligste og underligste reaksjoner stadig vekk og jeg skjønner ingenting.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-09-06, 22:25   #4
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ikke tro på ordtaket: På seg selv kjenner man andre. Det er bare tull! Folk har de merkeligste og underligste reaksjoner stadig vekk og jeg skjønner ingenting.

Min erfaring er at dette ordtaket har mye sant i seg.

Bla så legger jeg ofte merke til at det folk kritiserer eller påpeker om andre, er gjerne ting de gjør eller har en tendens til selv.

Feks så er det gjerne de som kommenterer andres dårlige humør, som gjerne er de største surpompene selv.

Og mennesker som selv har vært utro er vel de som er mest mistenksomme i forhold til sin egen partner?

Pio er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 00:50   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.216
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ikke tro på ordtaket: På seg selv kjenner man andre. Det er bare tull! Folk har de merkeligste og underligste reaksjoner stadig vekk og jeg skjønner ingenting.

"På seg selv kjenner man noen" burde det ordtaket modereres(!) til. For ikke å snakke om "På seg selv kjenner man noen - primært folk som ligner en selv".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 08:52   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Knyt skolissene.
Å vrikke ankelen i trappen gjør vondt, og du må regne med rekonvalesens et par dager.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 12:05   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Knyt skolissene.
Å vrikke ankelen i trappen gjør vondt, og du må regne med rekonvalesens et par dager.

Så sant! Å brekke kragebeinet av samme grunn er heller ikke godt.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 12:09   #8
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk å knepp igjen buksen etter endt kjøretur i bil.....

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 13:21   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.660
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Husk å knepp igjen buksen etter endt kjøretur i bil.....

Dette ga meg litt assosiasjoner...
Gikk inn i en fiskeutstyrsbutikk en gang. Der jobbet EN mann. Da vi kom inn reiste han seg fra bak et bord, heiste opp buksa og knappet den igjen...
:tvilsom: vi handlet ikke der.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 13:30   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Dette ga meg litt assosiasjoner...
Gikk inn i en fiskeutstyrsbutikk en gang. Der jobbet EN mann. Da vi kom inn reiste han seg fra bak et bord, heiste opp buksa og knappet den igjen...
:tvilsom: vi handlet ikke der.

Så ille var det ikke i mitt tilfelle...
Jeg var gravid med nr.2, og buksene begynte å stramme litt.. Så når jeg satt i bil, kneppet jeg opp buksen litt, for å få litt bedre plass...
Vi bodde den tiden på Gjøvik, og skulle inn på Mc Donalds for å gomle litt mat...
Jeg glemte helt at jeg hadde kneppet opp buksen, og mat-vrak som jeg var(og er) går jeg så fort jeg kan mot døren! Rett ved døren var det et STORT vindu med mange mennesker bak.. Plutselig merker jeg at buksen ikke sitter så godt som den skal, og før jeg rekker å gjøre noe med det, faller buksen lett og ledig ned på knærne... Gjett om de fikk seg en god latter?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 01-06-09, 22:21   #11
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Dette ga meg litt assosiasjoner...
Gikk inn i en fiskeutstyrsbutikk en gang. Der jobbet EN mann. Da vi kom inn reiste han seg fra bak et bord, heiste opp buksa og knappet den igjen...
:tvilsom: vi handlet ikke der.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 13:17   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så sant! Å brekke kragebeinet av samme grunn er heller ikke godt.


Kragebein er ikke morsomt å brekke uansett.

Ikke løp barbent på såpeglatt betonggulv.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 26-04-09, 12:12   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Livslærdom

Ikke spring fra sofaen til kjøkkenet for å slenge deg etter den ringende telefonen som "noen" har lagt i vinduskarmen som er så vanskelig å komme til fordi kjøkkenbordet står foran. Det kan resultere i kullsort storetå.

Ikke la din smådistre far pakke varene for deg etter at dere har hatt en handlerunde på Meny. Det kan slå ut i form av at champignonene, salaten, pariserloffen, og blåskjellene du skulle kose deg med fredags kveld, blir innsmurt og nedgørra med Palmolive dusjsåpe.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 02-06-09, 12:14   #14
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Livslærdom

I en travel småbarn periode er det lurt og se seg i speilet før en går ut døren. Slik at man ikke går på butikken uten skjør.

siljemoren er ikke aktiv  
Gammel 02-06-09, 18:04   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

I en travel småbarn periode er det lurt og se seg i speilet før en går ut døren. Slik at man ikke går på butikken uten skjør.

Slør? :gjetter vilt:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 13:15   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hør aldri på en helsesøster.

(altså, satt på spissen og alt det der. Håper det ikke er for mange såre tær der ute.)

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 13:18   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du skal snakke med en venninne om naboens sexliv , så pass på å ikke gjøre det på verandaen når naboen også står ute på sin veranda.

Om du mener at det er lydt mellom stuene inne, så er det om mulig enda mer lydt ute på verandaen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 19-09-06, 13:20   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Om du skal snakke med en venninne om naboens sexliv , så pass på å ikke gjøre det på verandaen når naboen også står ute på sin veranda.

Om du mener at det er lydt mellom stuene inne, så er det om mulig enda mer lydt ute på verandaen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 22-05-09, 14:04   #19
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Ikke stå å le høyt, med litt for mange promiller, av en Bimbo med stor B, når bole-typen på 2 meter står rett ved siden av og mannen din ikke er så hyppen på en slåsskamp...

Strutsen er ikke aktiv  
Gammel 22-05-09, 14:06   #20
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Og ikke prøv å dra ut fiskekroken selv fra kinnet, når du som fersk nybegynner-fisker skal klare alt selv...

Strutsen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
har jeg hørt..., kaboom, klassiker, latterkrampe, livsvisdom, rekeskall


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no