|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an? | |||
| Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet |
|
10 | 8,13% |
| Jeg vil bli med |
|
19 | 15,45% |
| Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt |
|
96 | 78,05% |
| Det er bare å reise i vei uten videre planlegging |
|
3 | 2,44% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg synes det høres veldig gøy ut, noe som ville passet fint for meg og storesøster, f.eks. (Vi er sindige observatørtyper begge to.) Jeg ville nok ikke valgt telt i det hele tatt, men nå er jeg generelt en campinghater, da. Jeg innbiller meg likevel at selv teltfantaster har godt av en mer komfortabel natt innimellom når de har med seg en treåring. Hvor mye jeg ville planlagt på forhånd, avhenger helt av når dere skal dra, er det i juni, kan dere sikkert tillate dere ganske mye improvisering, er det i juli/august, kan det være verdt å ha strammere skjema.
|
|
|
#3 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Personlig ville jeg vært livredd for å sovne på toget og dermed bli ranet eller at barnet mitt skulle rote seg bort i mellomtiden.
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg kunne nok ikke reist helt alene med et barn på interrail, men sammen med mannen eller en venninne og hennes barn.
|
|
|
|
#5 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Mulig nåtidens telt er lettere å slå opp enn de fra min barndoms sommerferier. Men om de ikke er det, er det klin umulig for en voksen å få til alene. Loffetur med treåring høres kjempegøy ut, telt hadde jeg droppa. Bo på hostel og kroer er både billig, sosialt og trygt. God tur! -en anelse misunnelig.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Ikke galskap, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Jeg var på tur med min treåring for kort tid siden og da startet vi å reise 8.30 om morgenen og kom frem 19.30 på kvelden, resten av dagen var vi på reisefot. Det jeg syntes var mest kjedelig var at jeg ikke kunne ta meg en dupp. Tror treåringen koset seg stort.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Slik du legger det frem kan jeg ikke se noen grunn til at dere IKKE skal reise |
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Det er meg som hadde funnet på å reist uten noe særlig planlegging |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Åhhhh!det hørtes helt knall ut |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg liker å reise med tog, det gjør ungene også, og vi har reist fra Bergen til Narvik med tog, både via Norge og via Sverige, og det har gått kjempefint. Tror jeg glatt kunne dratt med en treåring som liker det, på en sånn tur.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg kunne gjerne reist på interrail alene med en treåring, men jeg hadde ikke reist hvor som helst på hvilket som helst tidspunkt og heller ikke tatt med meg telt. Vi har to ganger hatt med oss små barn på tog i Romania. På dagtid hadde jeg gjerne reist hvor som helst alene med dem, men på kvelds og nattetid hadde jeg vært skeptisk. Togstasjoner ligger ofte i ganske lurvete strøk og det kan være skummelt med pågående taxisjåfører osv. Dette avhenger jo veldig av hvor man reiser, men generelt synes jeg jernbanestasjoner på kveld/natt ikke er noe særlig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg ville ikke gjort det. Alene ja, men ikke med en treåring. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
En "typisk" interrailtur med flere dager i strekk på trange tog, og bråkete, skitne hoteller i lugubre strøk av byen vil vel være det, men hvordan får du det HI beskriver til å bli en ferie for "de voksnes behov"? (Det passer neppe for alle treåringer, men det høres ut som om akkurat denne treåringen vil sette pris på denne typen ferie.)
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Det er jo ikke akkurat barnevennlig å farte rundt i Europa på denne måten, slik jeg ser det da. Selvfølgelig kan det bli hyggelig. HI virker jo ut som en mor som kan slappe av og være tilstede for barnet sitt, men jeg ville ikke gjort det med et så lite barn. Det er meg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Det er klart, både mødre og barn er forskjellige i forhold til hva slags ferie de liker.
|
|
|
#18 |
|
Skrekkøgle
|
I mange land i Europa er det mye mye mer barnevennlig enn togene her i Norge, i alle fall!
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Her synes jeg du burde vært mye mer presis Jessica - din "negative" innstilling har ingenting med hva som er barnevennlig å gjøre eller ikke, men hva du ville ha likt. Reagerer litt på at du stempler HI som en "egoistisk" mor her - det er ikke noe egoistisk i å legge opp til en ferie som BÅDE barn og voksne kan like. |
|
|
|
#20 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Det kan sikkert gå bra hvis du planlegger litt
|
![]() |
| Emneord |
| galskap, kosetur, reise med barn |
|
|