Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Teknisk hjelp ønskes

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 15:23   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Teknisk hjelp ønskes

Jeg har kjøpt meg en brukt brystpumpe. Hun jeg kjøpte den av importerte den fra USA, og har kun brukt den med batterier. Jeg er en sånn person som bare må prøve nye ting med en gang, så jeg skulle se om jeg fikk denne pumpa til å virke. Det fulgte med en sånn sort dings med lang ledning som man plugger i pumpa i ene enden, og så selve dingsen inn i støpselet. Siden denne var Amerikansk, fikk jeg også med et adapter. En sånn hvit dings som jeg putter den sorte dingsen inni, og så putter jeg den hvite inn i støpselet. Om du skjønner.

På den sorte dingsen som fulgte med pumpa sto det:
Input AC~120v 60Hz 20.2W
Output DC 9V 1600mA
Og et modellnummer (D57-09-1600)
Dingsen heter vist AC/DC Adaptor Class 2 Transformer.

På den hvite dingsen står det ikke så mye. Bare 125V/15A.

Det var ikke noe problem å koble disse dingsene sammen, så jeg prøvde. Den funka fint i sånn ca et halvt minutt-et minutt, før det sa POFF, og så røk det fra den sorte dingsen. Jeg antar at det var noe V-greier (vatt, volt, jeg har ikke snøring. ) som var feil, for høyt, for lavt, whatever. Jaja, no problem. Den dingsen burde vel ikke være den vanskeligste i verden og bytte ut.

Så, i dag rydda jeg litt på kontoret, og kom over en sånn sort dings vi hadde liggende. Den pluggen som skal inn i selve pumpa er helt lik som på den Amerikanske, så jeg antar at den passer.

På denne sorte dingsen står det:

I.T.E Power Supply
D48091000A050G
Input 220V-240V ~ 50/60 Hz 0.1A
Output 9V 1000mA

Den jeg fant hjemme har naturlig nok norsk "plugg" (sånn som skal inn i støpselet). Kan jeg bruke denne til pumpa? Eller må jeg ha noe mellom den og pumpa, siden det står 120 på den originale og 220 på denne, sånn for at ikke hele pumpa skal eksplodere? Eller vil det bare gi pumpa litt ekstra pumpekraft?

Som du skjønner, er jeg HELT grønn når det gjelder slik.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
brystpumpe

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.