|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseJeg får bare skryt av min mor. Hun er veldig enig i de tingene jeg gjoer. Faktisk mener hun jeg gjoer mange ting bedre enn hun selv hade gjort
![]() |
#22 |
frakoblet
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelse
Det er jo ikke snakk om velmenende råd, her er hva Skremmern skrev i hovedinnlegget:
Dessuten - velmenende råd er ikke alltid konstruktive.
![]() |
#24 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Okei da, jeg ser det blir en forskjell der.
Jeg sa noen velmenende råd.
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseNei, ikke i det hele tatt. Svigerfar er kanskje litt for oppdragende mot Sneipen etter min smak, altså direkte til ham. Type "nå er du stor gutt, du trenger vel ikke smokk" og sånn - noe som kan irritere meg hvis vi har gitt ham lov. Men det er ekstremt sjelden noe problem. Ellers er de imponerende flinke til å holde tann for tunge, synes jeg. Og spør alltid om lov før de gir ham godteri.
![]() |
#26 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseNei.
![]() |
#27 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#28 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseMoren min har prøvd og blitt GLATT OVERSETT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseMin mor legger seg lite opp i hvordan jeg oppdrar heldigvis.. Det hender hun sier neimen staaaaakars snuppa som bare får vann til middag på en hverdag...
![]() |
#31 |
Introvert optimist
|
Den eneste som kommer med "gode råd" av den typen er den litt geskjeftige vaskehjelpen vår. Hverken familie eller svigerfamilie tør tror jeg. :skumle-Nenne:
![]() |
#32 |
Borte
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseNei, heldigvis ikke. Det hender de forteller mer eller mindre subtile historier om hvordan ting var da de hadde små barn, men det "hører" jeg "ikke".
![]() |
#33 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseMine foreldre er fantastiske og støttende og de kommer aldri med velmenende råd uten at jeg har bedt om råd eller diskutert noe med dem. De er veldig mye sammen med ungene og følger vår oppdragelse når de er med dem. Fantastiske besteforeldre og foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseNei, mamma prøver å ikke legge seg borti oppdragelse. Nå ble jeg selv kraftig oppdratt, og hun ser vel at det bærer frukter.
![]() |
#35 |
villende
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseSvigermor (og svigerinner) kommenterer aldri på barneoppdragelsen ut over å konstatere at de syns vi har vært heldig med lynnet til Snupp, mamma kommer med velmenende råd som jeg innimellom velger å overse og pappa har forsøkt seg på å påstå at vi ikke setter tilstrekkelig med grenser. Men han ble da overkjørt av meg, mannen, broren min og moren min samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseNei, far min har aldri lagt seg oppi hvordan vi oppdrar ungene. Den eneste gangen han har sagt noe, var da han oppdaget at vi ikke skulle døpe barna. Det syntes han var litt trist... Helt til han oppdaget at vi skulle da holde fest for dem likevel.
![]() |
#37 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseNei, ingen spesiell innblanding her i heller fra noen av sidene. Om det har blitt gjort har jeg glemt det like fort igjen.
![]() |
#38 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseSvigermor blander seg minimalt, svigerfar ser vi aldri.
![]() |
#39 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelseMoren min kunne ikke finne på å blande seg, men hun er også den mest forsiktige, sjenerte og usikre personen jeg har møtt til dags dato. Svigermor kan kanskje kommer med noen bittesmå stikk, men ikke verre enn at det går helt fint å overhøre. Min ene svigerinne, derimot, burde skiftet filteret sitt for lengst.
![]() |
#40 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Dette stemmer helt med min situasjon også.
![]() |
![]() |
|
|