Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Dysleksi og stor bokstav

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 22:51   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dysleksi og stor bokstav

Ja, de som SIER de har. For det er en del der ute som garantert IKKE har det men som bruker det som en unnskyldning, noe som igjen går utover de som faktisk har.

Gammel 27-01-08, 22:52   #22
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Man er faktisk tøffere en toget når man på toppen av det hele velger å gjøre det på FP!

Enig!

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:58   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, de som SIER de har. For det er en del der ute som garantert IKKE har det men som bruker det som en unnskyldning, noe som igjen går utover de som faktisk har.

Er du logoped? Siden du med sikkerhet kan si hvem som har dysleksi og ikke?

Det er de som sier de er allergisk når de ikke er det også, men du snakker kanskje om de som SIER de er alergiske også? Det er tusen lignende eksempler. Det gjelder jo omtrent på alle fronter.

Jeg tror ikke det er så mange som skryter på seg dysleksi, det er tross alt et stigma tilknyttet det. Det er dessuten utrolig mange voksne som aldri har fått skikkelig utredning. Jeg tror det er flere med dysleksi som ikke har diagnose enn de som lyver den på seg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:59   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at det ikke er vits i å ta denne diskusjonen med deg da du er farget av dine egne opplevelser.

Gammel 27-01-08, 23:02   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner at det ikke er vits i å ta denne diskusjonen med deg da du er farget av dine egne opplevelser.

Hvem av oss er IKKE farget av våre egene opplevelser?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:25   #26
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg snakker ikke om skrivefeil her. Jeg spør om det er sammenheng mellom dysleksi og stor forbokstav. Slik jeg forstår det på deg så er det fordi folk ikke gidder av ulike årsaker.

Det kan nok også godt hende. Hvis man f.eks. har en unge på fanget.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:58   #27
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det kan nok også godt hende. Hvis man f.eks. har en unge på fanget.

Eller om man ligger på siden på sofaen og sutrer over bekkenplager og skriver så fort man kan med en hånd! :farget av egne opplevelser i øyeblikket:

Har dessuten så korte, og i øyeblikket, hovne, fingre at det er ikke alle bokstaver man når samtidig med shift gitt. Men jeg prøver. : pliktoppfyllende og ikke dyslektisk:

Og nei, det er IKKE et alternativ å kutte ut surfingen.

Gammel 28-01-08, 00:06   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min har dysleksi. En av de tingene han sliter mest med er små og store bokstaver. For ham er det lettere å skrive på PC enn for hånd. Jeg har undret meg mang en gang over hvordan han klarer å skrive store bokstaver midt i ord osv. Han ser jo selv at det er feil hvis han leser det etterpå, men mens han skriver kobler han det ikke. Underlige greier synes jeg.

På PC går det bedre nettopp fordi han har øvet lenge på å trykke shift, men det har ikke kommet av seg selv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.