Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Teip smokken fast

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 23:15   #1
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Teip smokken fast

Venninna mi fikk karasjokk da hun besøkte sin venninne med nyfødt baby i fjor, hun hadde tapet fast smokken i munnen hans... 3 uker var han da... På konfrontasjonen svarte hun bare at hun var desperat etter søvn og ro for å ikke bryte sammen... Hva med å oppsøke hjelp?

Gammel 23-01-08, 01:06   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hm...Jeg vet at min gale mor ikke ville gi meg nok mat da hun var redd jeg skulle bli feit.
Ergo har hun faktisk fortalt at hun bandt smokken fast rundt hodet på meg da jeg skrek så fælt.
Jeg synes det verste er at hun faktisk tør fortelle det.

På det bildet i den artikkelen, ser det ikke ut som at smokken er teipet over. I mine øyne...

Gammel 23-01-08, 01:10   #3
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Rund smokk? Det er nok en funksjon ungen ser ut til å ligge på intensiv så....stakkars baby? vel i Gaza fortia er vel denne babyen blandt de heldigste av de som trenger legehjelp siden h*n har tube i nesa og smokk med eller uten tape. Så fint akkurat denne babyen får hjælp og stakkars stakkars de babyene som ikke får det!

Sist redigert av era : 23-01-08 kl 01:15.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:29   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Rund smokk? Det er nok en funksjon ungen ser ut til å ligge på intensiv så....stakkars baby? vel i Gaza fortia er vel denne babyen blandt de heldigste av de som trenger legehjelp siden h*n har tube i nesa og smokk med eller uten tape. Så fint akkurat denne babyen får hjælp og stakkars stakkars de babyene som ikke får det!

Blir en ganske hinsides sammenligning da.

Vi er heldige som får legebehandling i norge også. Skal vi si at ALT er ok og la legene og sykepleierne herje fritt da, helt ukritisk??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:21   #5
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Blir en ganske hinsides sammenligning da.

Vi er heldige som får legebehandling i norge også. Skal vi si at ALT er ok og la legene og sykepleierne herje fritt da, helt ukritisk??

Neida jeg hadde blitt ganske hysterisk om man tapet fast smokken for å få ungen til å holde kjeft om det var i gaza russland eller norge,
men her ser ser det ut til å ha en funksjon det er reint og ungen får hjelp det ser ut til at ting er i orden og barnet ser ut til å være rolig og vel tatt vare på. Det ER et bilde av en liten baby i et ommråde der man ikke får livreddende medisinsk behandling pga. politiske forhold så ja, jeg tenker så fint at denne babyen får hjelp og det suger å tenke på alle de som ikke får det.

Hadde det vært en frisk unge i finnmark med smokken tapet fast av bekvemmelighetsgrunder jepp en heeelt annen story.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:59   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Neida jeg hadde blitt ganske hysterisk om man tapet fast smokken for å få ungen til å holde kjeft om det var i gaza russland eller norge,
men her ser ser det ut til å ha en funksjon det er reint og ungen får hjelp det ser ut til at ting er i orden og barnet ser ut til å være rolig og vel tatt vare på.

Ja da er du enig med resten som tror det da. Jeg har aldri hørt at teiping av smokk kan ha noen funksjon jeg. Utenom kvelningsfare vel og merke.
Vi er enig om at Gaza eller Norge ikke spiller noen rolle da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 12:15   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Teip smokken fast

Jeg reagerte også på det.
Den slangen er nok en nesegrime med o2, den er helt lik i hvertfall, men nesegrimer teipes ikke fast slik. På så små babyer teipes de kanskje ikke fast i det hele tatt, og hvis de gjør det er det på kinnene, og da med hudvennlig teip først for å beskytte huden mot slangen og annen teip oppå.
Dette er jo slik teip som er et mareritt å få av igjen, gjør vondt og setter merker, og brukes ikke rett på huden på så små her i Norge i hvertfall.
Den smokken er ingen cpap, det er sikkert, og heller ikke den slangen der.
Så det ser desverre ut som det er for å holde smokken på plass

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 12:25   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Teip smokken fast

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

. På så små babyer teipes de kanskje ikke fast i det hele tatt, og hvis de gjør det er det på kinnene, og da med hudvennlig teip først for å beskytte huden mot slangen og annen teip oppå.

Vel, jeg bare synser - men jeg vil anta at teip-utvalget ikke akkurat er så veldig stort i Gaza for tiden, og at de faktisk gjør det beste ut av det de har på sykehuset.

De har ikke en gang strøm til alle tider - og det på et sykehus, så å forvente at de skal ha siste nytt i medisinsk utstyr …

Jeg håper den stakkars lille babyen overlever jeg. Og at den vokser opp og får lov til å gå på skole, og får mat og får et godt liv i fred og fordragelighet med sine naboer. :muligens veldig naiv:

Gammel 23-01-08, 12:33   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Teip smokken fast

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel, jeg bare synser - men jeg vil anta at teip-utvalget ikke akkurat er så veldig stort i Gaza for tiden, og at de faktisk gjør det beste ut av det de har på sykehuset.

Det var derfor jeg under der presiserte at den ikke brukes slik i Norge, men den teipen ser altså ut til å være der for smokkens skyld (holde den på plass), nesegrimen er i nesen. Og det synes jeg er trist uansett.
Hadde det vært av medisinske grunner er det noe annet, og det er jo en mulighet, men lite sannsynlig etter hva vi ser.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:29   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Teip smokken fast

Jeg synes det så ut som en ærnæringssonde den ungen hadde i nesen. Og tanken på gulp/oppkast og smokk i munnen, gjør at jeg synes dette var horribelt.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:41   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tviler det er ernæringssonde. Det ser ut som O2. Jeg tror smokken er tapet fast for bekvemmelighetsgrunner. Men nå ligger babyen med elektroder for muligens kanskje å måle hjerteaktivitet...

Smokken på tvers brukte min lille også dersom vi ikke fant Nuksmokkene med sånn krok på tuppen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:21   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

SYnes kanskje det bli en smule rart fokus på dette jeg.
Man uffer seg over en smokk som er tapet fast, hos et barn på et sykehus.

Men at barnet faktisk er så heldig at det ligger på sykehus bare så vidt blir nevnt.
At barnet i tillegg ligger på et sykehus som får strøm via generatorer pga at strømmen har blitt stengt av av et okkuperende land blir ikke nevnt.
Heller ikke at de knapt nok får diesel til å holde generatorene i gang.

Kaanskje er det en medisinsk grunn til at smukken er tapet på tvers, kanskje ikke.
En ting som er sikkert er at barnet ligger på et sykehus som kanskje i morgen ikke har størm og medisiner til å holde det lille barnet i live.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.