Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 17:05   #21
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Vi hadde med lillebror på Ikea da han var tolv dager gammel. Synes ikke det var en dag for tidlig! La folk passe sine egne saker, sier jeg!

Gammel 23-10-06, 17:05   #22
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Å...

For å svare på spørsmålet ditt da, så syns jeg ikke det var for tidlig. Det kan godt hende jeg hadde sagt det samme, men da i den betydning at jeg er imponert over mamma'n som er ute og trasker så tidlig!

Sist redigert av gurgle : 08-11-06 kl 22:49.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:05   #23
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det var ikke utslag av misunnelse, da. At du var på beina og såpass sprek så kort tid etter. At det var mora de mente...? Jeg hadde nok kunnet sagt "wow - så sprek du er allerede" som et kompliment.

Det var en fin vending på det ja

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:08   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg fikk også et par slike kommentarer, men tror ikke at folk legger så mye i det? Jeg oppfatter det mer som, "åh! så liten, og allerede en verdensvant dame!! "

Det ville jeg også tenkt.

Gammel 23-10-06, 17:12   #25
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Å, jeg kjenner jeg er litt misunnerlig på deg. Lillegutt ble født pre- og dysmatur, og vi fikk beskjed fra sykehuset om å ikke ta han med på kjøpesenter, café eller andre steder før RS-sensongen var over. Han er født i oktober og RS-sesongen varer til mai. Så vi måtte pent nødt til å holde oss unna slike steder, men jeg gikk ned i byen, i butikker og av og til på café på formiddagen når det var lite folk.

For å svare på spørsmålet ditt da, så syns jeg ikke det var for tidlig. Det kan godt hende jeg hadde sagt det samme, men da i den betydning at jeg er imponert over mamma'n som er ute og trasker så tidlig! (Hos oss var det mye styr, og jeg var ikke meg selv på hvertfall 3 måneder)

Kjenner meg igjen. Når guttene kom var det jo anderledes. Det var en kald januar, de var så små og jeg hadde åpent sår pga infeksjon etter hastesnitt, Da var hverken mor eller barn særlig spreke og vi var kun ute når vi skulle på kontroller på sykehuset eller helsestasjon. Dessuten var de to, og det krever litt ekstra.

Derfor nyter jeg nå å ha fått ett friskt barn, på naturlig vis, slik at vi begge tåler en tur på café

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:12   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefint at du er i fin form og kan ta med babyen på kafé!!

Amanda var 4 dager da vi for første gang var på byen... på gresk restaurant.

Gammel 23-10-06, 17:37   #27
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da bare positivt at du er sprek nok til å gå på kafé med baby allerede nå! Kan ikke se noen grunn til å vente.

Det er imidlertid folk fra genreasjonen over oss som er hysterisk opptatte av bakterier disse små kan støte på sammen med fremmede folk.

Gammel 23-10-06, 18:20   #28
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det er da bare positivt at du er sprek nok til å gå på kafé med baby allerede nå! Kan ikke se noen grunn til å vente.

Det er imidlertid folk fra genreasjonen over oss som er hysterisk opptatte av bakterier disse små kan støte på sammen med fremmede folk.

Jeg var nettopp positiv, jo.

Gammel 23-10-06, 18:24   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at det er for tidlig. Jeg syns det er veldig sprekt av deg å være såpass på bena etter bare 12 dager. Mine turer på den tiden var ganske korte.

Enig! Jeg tror jeg knapt dusjet på den tiden.

Kos deg på kafé du!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:28   #30
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Pøh. Maren var 3 dager hun. Da var vi på en kafe med høye barstoler. Da hun våknet og var sulten slang jeg henne bare opp til meg på krakken, ammet og ferdig med det.

De mest "hysteriske" klikker vel på kjøpesenter pga smitte.

Vi var dessuten på besøk til oldemoren da hun var 2 dager gammel. Rett fra barsel.

Sist redigert av DM : 24-10-06 kl 11:46.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:31   #31
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vi var dessuten på besøk til oldemoren da hun var 2 dager gammel. Rett fra barsel.

Spreka. (misunnelig)

Gammel 23-10-06, 18:42   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg var sprek, ja. Men måtte holde meg innenfor en radius på 10 meter til et toalett.

Gammel 23-10-06, 18:53   #33
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

... , men tror ikke at folk legger så mye i det? Jeg oppfatter det mer som, "åh! så liten, og allerede en verdensvant dame!! "

Det var det som slo meg også, og det jeg ville lagt i det. Og som flere har nevnt, så sprek moren er som orker cafètur så tidlig.

Jeg holdt jenta mi vekk fra kjøpesenter og butikker når hun var nyfødt. Men det var pga årstiden. Desember, kaldt og mye folk ute på julehandel som kanskje helst burde holdt dyna. Nestemann kommer jo på våren så det blir jo litt annerledes.

Gammel 23-10-06, 19:09   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tenkt på risiko for smitte i forbindelse med kafe og kjøpesentre. Derimot har jeg reagert på foreldre som enten har hatt altfor mye klær på ungen inne på et kjøpesenter, eller ikke har vært opptatt av ungens signaler fordi de har shoppet. Dette er ting jeg ikke tror du gjør deg skyldig i, Hønni, så kos deg på kafé, du!

Gammel 23-10-06, 19:13   #35
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Man skal vel føle på sin egen og barnets form, været osv? Det finnes vel ingen "regler" utenom det? Jeg var ute med guttungen første gang da han var en uke gammel, da gikk vi 4-500 meter til en kafé. Noe mere var ikke jeg i form til.

Mens i Mexico skal mor og barn helst holde seg inne og i ro i en måneds tid. (!) Visstnok av helsemessige årsaker, man tror moren er sårbar etter fødselen og kan få plager som revmatisme senere i livet hvis hun farter for mye rundt i tida etter fødselen. Jeg veksler mellom å lure på om det er noe i det, og å tro at det er mest overtro og gammeldagse holdninger til kvinner s livsstil som ligger bak.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:28   #36
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror Lillegutt var omtrent 8 dager da han var på kafé første gang. Det var dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset.

Det samme som etter at vi fikk Hedda!

Når jeg tenker meg om var vi vel på kafé med Tilde den dagen vi kom fra sykehuset :kafégladfamilie:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:52   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke nøyaktig hvor gamle gutta mine var første gang de var på café, men gamle krypa var de neppe.

Som det blir sagt her - man ser an barnet og sin egen form.

Gammel 23-10-06, 20:46   #38
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror sånne kommentarer er litt av det slaget, jøss, så sprek du er da. Jeg var vel på café tidlig med begge mine, innen de var en uke. Reagerer heller på for mye påkledning, som Acsa sier, men tror neppe det var tilfelle her, altså.

Sprek er du, Hønni. Kos deg på café med god samvittighet du.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:13   #39
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Bonus har også vært på kafé et par ganger. Han er fire uker i morgen. Ikke spør meg hvor gammel han var første gangen, for om kroppen er sprek, er tåka tung her.

Godt å høre at du er i god form. Det er deg vel unt! Kos deg på kafé!

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:17   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk mye av det samme med lillesøster. Kanskje spesielt da jeg var på butikken og handlet med henne på magen da hun var 40 timer gammel. Og da vi like etterpå dro på Bogstadvannet og badet...

Jeg stirrer så øynene vil falle ut av hodet mitt når jeg ser et bittebittelite nusk. Og hvis jeg kunne kommet på noe som lignet på en unnskyldning til å kunne Oh-e og Ah-e så hadde jeg sagt omtrent hva som helst. Det er nok det damene på kafeen gjorde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.