Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er antrekket på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-07, 10:42   #21
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Hva er antrekket på julaften?

Her er det mørk dress på mennene og kjole på damene. Ungene har dresser og kjoler de også.

Gammel 22-12-07, 11:17   #22
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dressbukse og skjorte, evnt slips på mannfolk og små gutter, kjole/skjørt eller penbukser på den kvinnelige andelen av selskapet. Ikke stivpyntet, men vi pynter oss likevel. Har enda ikke tenkt på hva vi skal ha på oss, men fikser det vel i løpet av dagen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 11:24   #23
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pen bukse med skjorte og slips til mannen og kjole til jentene og meg. Bunad hadde nok blitt for varmt tror jeg - siste innspurt på ribbesteking går dårlig sammen med bunad, synes jeg

Gammel 22-12-07, 11:30   #24
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi pynter oss, men ikke stivpynting.

I år blir det dress på mannen, jeg har svart ullkjole/silkejole fra NoaNoa, lillesøster skal ha kjole som morfaren hennes har strikket, storebror har skjorte og bukse.

Gammel 22-12-07, 11:36   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter oss!

Mannen i dress, og jeg skal ha en silkekjole (den er dog ikke stivpyntet, men stilig synes jeg), knerten skal ha bunad med sort vest, sorte fløyelsnickers, hvit skjorte og hjemmestrikkede knestrømper.

Vi har det stort sett slik hvert år. Menn i dress og kvinner i kjole/pent skjørt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 11:41   #26
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter oss. Dress og kjole.

Jula er veldig tradisjon for meg, og jeg har på meg det samme hvert år.

Gammel 22-12-07, 11:42   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det vet jeg fortsatt ikke...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 12:18   #28
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kler oss pent. Dress på mannen, Christian har kjøpt seg rosa penskjorte i år med sort slips med rosa mønster i og mørk bukse. Jeg skal nok ha på meg sort langt penkjørt og en pen bluse/topp til.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 12:30   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter oss, men ikke type smoking og bunad.

Mannen skal ha svart dress, skjorte og slips, jeg tar en kjole eller skjørt og bluse/ topp, men det hadde nok gått med penbukse også. Ungene har hhv kjole og skjorte og penbukse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 12:32   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er pent antrekk, litt varierende fra år til år. Men mennene har alltid mørk dress og vi damene pene antrekk. I år skal jeg ha en himmelblå silkekjole med noe hvite broderier på, til rett over knærne, brukt på julebordet. Sønnen skal ha dress for første gang, jenta skal ha mørkeblå fløyelskjole som er arvet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 12:48   #31
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pynter oss til fest. Mannen og guttungen har dress, jeg og snuppa kjole.

Jeg og storebror skal i kirka på dagen og da er det bunad på oss begge. Skifter når vi kommer hjem.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 12:51   #32
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter oss. Mennene i mørk dress, damene i kjole eller bunad. Jeg tror jeg skal ha en mønstret silkeaktig kjole med rødt belte og røde sko. LilleVenn skal ha en rød kjole, med hvit bluse inni.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 12:58   #33
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter oss med kjole eller skjørt og dress. Minstemann skal ha bunad, og jenta skal ha taftkjole og eldstemann hvit skjorte og mørk bukse.

Gammel 22-12-07, 13:03   #34
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Her pynter vi oss i varierende grad hele jula, men på julaften er det mørk dress og pen kjole/skjørt som gjelder.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 13:12   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene skal ha mørke bukser, skjorte og vest. Mannen har mørke bukser, skjorte og slips. Jeg skal ha jobbklær noe av dagen og kjole på kvelden, hvis kjolen passer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 13:36   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dress for herrene og kjole/skjørt for damene. Det pleier å være en moderat pyntet stil med lite bling. Liv skal ha rød fløyelskjole, mens jeg har tenkt å bruke et svart, litt utsvingt skjørt med enkelt blomstermønster. Skal se om jeg finner en pen, rød jakke eller genser til nå. Liker å kle meg i dyprødt på julaften.

Gammel 22-12-07, 13:54   #37
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bukse og skjorte til mannen, ren bukse og genser til guttungen og ullkjole til meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 13:56   #38
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Høy pyntefaktor. Ungene skal ha bunad. Jeg har egentlig litt lyst til å bruke bunad, men har aldri gjort det før. Kanskje i år skal være den første? Hvis ikke har jeg en flott rød lang kjole.

Skal jeg være så gal at jeg starter tradisjonen med bunad på julaften da?

Gammel 22-12-07, 14:03   #39
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kara stiller i skjorte og slips, damene i vanlig pynta klær, og barna i pynta klær. Eldste pleier å være godt pyntet, hun elsker å pynte seg.

MInsten i år har fått nye klær, og jeg gleder meg alt til å ha de på han, han blir litt 50-talls.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 14:20   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jentenemine har kjole og skjørt/topp.Strebror har dress og minsten har penbukse,genser og vest.
Min kjære har dress og jeg har kjole.
Også vant til bunad , men siden jeg fikk barn selv og arrangerte jul hjemme, har jeg byttet ut bunad med pen kjole.
Bunad er stort og tungt nå man skal tilberede mat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.