|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?
Jeg tok den, jeg tok den!
![]() |
#22 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?Jeg har ikke noe sum jeg må opp i, men jeg prøver å ikke overstige 1000 kr per barn. I år har det nok blitt endel over, men det er fordi jeg kjøper en fellesgave til de + gave fra nissen. Nissegavene har ulike beløp. Den ene får en gave til 500kr, den andre en til 300 og den siste en til 200kr. Det er ingen av ungen som bryr seg om det.
![]() |
#23 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?Overhode ikke, vi har hvert år med vilje ikke kjøpe så dyre gaver. De årene kommer tidsnok, der de ønsker seg DYRE gaver. I år får de to eldste PS2 på deling, ferdig chippet, den kostet 1599, så får de to spill, så i år ble det ganske dyr gave, men da har de både PS og dvdspiller pårommet, og vi slipper det evinnelige maset om å se de samme filmene omigjen og omigjen i stua.
![]() |
#24 |
ekstremt trøtt
|
Husker tråden. Var ikke det noen besteforeldre som gjorde det sånn?
![]() |
#25 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?
![]() |
#26 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?
![]() |
#27 |
Come what may...
|
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?Vi setter ikke prislapp på gavene. Men mengde gave. Skal storesøster få feks 2 gave av oss til jul, så må lillebror og lillesøster få like mange.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return. eden ahbez, "Nature Boy" (1948). Sist redigert av Azi : 19-12-07 kl 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Borte
|
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?Jeg har bare et barn så da blir det helt rettferdig uansett om det koster 30 eller 3000.
![]() |
#29 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?Jeg er vokst opp med mye eldre søsken og i voksen alder tror jeg det ville ha vært mye enklere om våre foreldre hadde likebehandlet oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, var ikkje det den "våre barn får gåve og 2,50 i ein konvolutt-tråden"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
*elsker ENGA*
|
Jeg er vel egentlig veeeeeldig opptatt av det, til mannens store fortvilelse. Jeg kjøper for samme sum til alle søsken og tantebarn, og til våre egne gjør jeg også det, bortsett fra de to små nå som de enda er så små at de ikke vil forstå noe av det enda. Men vet at jeg med tid og stunder kommer til å gi for lik sum. Er oppdratt slik, mamma og bestemor ga(gir) oss pinlig nøyaktig like verdifulle gaver... Utolig hvordan sånt sitter...
![]() |
#33 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?Ungene har egne ønsker til jul og bursdag.
![]() |
#34 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det gjør vi og..glemte jeg.. Men verdien i dem betyr nada, det er antallet de følger med på nå, hehehe.
![]() |
#35 |
Leser
|
![]() Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?For meg er prisen litt viktig. Jeg gir for ca samme sum til ungene. Jeg vil helst ikke kjøpe sykkel ol i julegave, det blir feil for meg. Større ting som er sesongbetont får de utenom jule- og bursdagsgaver.
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
Mine foreldre var alltid og er til en viss grad fortsatt pinlig nøye med å behandle oss ungene likt økonomisk. Sånn på overordnet nivå synes jeg det er fint: jeg ville sikkert blitt såret om søsteren min fikk sykler og slalomski mens jeg fikk sokker og truser, sånn for å sette det på spissen, men jammen kan man overdrive i andre retningen også. Da mine foreldre et år ga meg en råflott julegave, og en strømpebukse som ekstragave, fordi gaven min søster fikk var 100 kroner dyrere, da måtte jeg spørre om de virkelig trodde så elendig om meg at de mente jeg ville reagere på at gaven kostet 2000 og ikke 2100, eller hva det nå var snakk om. (Det hører med til historien at jeg hadde passert 30 år på denne tiden.) Det har ikke skjedd siden, for å si det slik.
Jeg er vant til at sesongaver fungerer som jule- og bursdagsgaver og ser ikke noe galt i det. Frøkna fikk sykkel til bursdagen i juni, og nå får hun slalomski til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Leser
|
Nei, det må være på ca nivå. Men jeg har ikke lyst til å gi ett barn gave i 100 kroners klassen, mens det andre får i 1000 kroners klassen. Kan godt hende jeg ser anderledes på dette senere, men akkurat nå har jeg lyst til å gi ca like gaver. (Vel, vel, i fjor fikk de ikke julegave hos oss foreldre, men det var da i det minste rettferdig.
For meg går det litt på når ungene har bursdag. For vesla hadde dette fungert utmerket, hun er født midt på sommeren, men for eldste jenta synes jeg det er dumt å gi sesong-gaver på bursdagen, iom at hun har bursdag i september. Det begynner å bli i seneste laget synes jeg.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-12-07 kl 15:00. Årsak: vanvittig med en n |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bedreviter
|
I år gir vi blaffen. Gaven til Frøkna kostet fire ganger så mye som gaven til Blobben, og vi tror ikke noen av dem legger merke til det. Når de blir eldre blir det aldeles uaktuelt med slik skeivfordeling.
Det kan jeg skjønne. Vi får vel kanskje samme utfordringen på Blobben som er født i oktober: for sent for sykkel og for tidlig for skøyter. Hmm … den må vi visst tenke over på sikt. Hittil har det passet så veldig bra, med bursdagen til Blobben i juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Ustabil
|
Gid... hun vet ikke en gang når barnet har bursdag! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|