Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg bare gråter og gråter (Advarsel, sterk link)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 10:18   #21
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg bare gråter og gråter

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Var det stefaren som gjorde dette? Grein så fælt at jeg mista litt, trodde det var mamma`n jeg.

Var stefaren ja... Men moren fikk 27 års fengsel fordi hun lot det skje tror jeg det var-

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:20   #22
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Var stefaren ja... Men moren fikk 27 års fengsel fordi hun lot det skje tror jeg det var-

Forhåpentligvis er hun da så gammel at hun ikke kan få flere barn.

Tvangsterilisering, tenker jeg.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:21   #23
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fare for å virke ufølsom, men jeg orker som regel ikke engasjere meg i slike youtube klipp, og heller ikke i mails i brevform med samme type innhold. For det første er de ofte utrolig spekulative i sin form og for det andre er jeg slett ikke sikre på at de er ekte historier som blir fortalt.

:KaldOgUfølsom:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:23   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sett den før og den er veldig vond og rørende den filmen.

En ting som jeg synes vi bør lære av det amrikanske systemet. At en kan dømmes ikke bare for barnemisshandling, men for å muliggjøre barnemisshandling. Det hjelper jo ikke denne lille jenta, men det kan beskytte andre.

Det er jo et appropos at jenta ble sendt tilbake til moren fordi de ikke visste sikkert hvem som misshandlet henne. Tvilen kom altså de voksne og ikke barnet til gode. Det ser en jo mange stadig argumenterer for her også. Når de kritiserer folk som bekymrer seg fordi de ikke VET.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:26   #25
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

og jeg blir forbannet og trist når jeg leser noen av svarene i den tråden. Folk bryr seg ikke for mye, de bryr seg for LITE!

først:

Helt enig!! Ufattelig!! Synes det å virkelig se barna og våge å tre ut av egen komfortsone er noe av det viktigste man gjør som voksen i samhandling med (alle)barn.

Har sett så ufattelig mye "latskap", "frykt","ansvarsfraskrivelse" osv (samme hva grunnen var, men poenget er at folk SÅ,REAGERTE, og REFLEKTERTE over det, men de GJORDE ikke noe!!!)
i forbinnelse med snuppsi da hun hadde det vondt. Helt uakseptabelt spør du meg!

: personlig: Fikk mange kommentarer (også fra faren og hans familie) da jeg begynnte å bekymre meg for snuppsi om at det kanskje er best å "trå forsiktig" så situasjonen ikke ble værre og mer komplisert. !! Ble helt paff

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:31   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er jo et appropos at jenta ble sendt tilbake til moren fordi de ikke visste sikkert hvem som misshandlet henne. Tvilen kom altså de voksne og ikke barnet til gode. Det ser en jo mange stadig argumenterer for her også. Når de kritiserer folk som bekymrer seg fordi de ikke VET.

Nemlig! Sånn er det her i Norge også, SVÆRT mange barn blir sendt fra sykehuset med mistenksomme skader, og rett hjem til foreldrene igjen, fordi de ikke kan bevise HVEM av foreldrene som gjorde det. Retten beskytter altså foreldrene, men driter i barnet.
Det er helt utrolig. Var et program om dette for en stund siden, der en politimann og noen leger stod frem og sa at dette var uholdbart.
Det du sier til slutt er også helt riktig, og det viste jo bare tråden til Magica. Desverre.

Gammel 10-12-07, 10:34   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du kan kanskje si litt om hva videoklippet dreier seg? Siden du poster det her så tenker jeg først umiddelbart at det er snakk om krise & sorg som har rammet deg og din familie, men siden det er et Youtube-klipp så er det kanskje ikke det?

Jeg syns tråden er feilplassert, slik underforumet har blitt brukt til nå har det omhandlet personlige opplevelser. Klippet som er linket til er sterk kost det altså, og det er vanskelig å forbli helt uberørt av en slik sak, men jeg syns likevel det er litt tankeløst å legge det på krise og sorg hvis man tar en liten titt på de andre trådene her inne.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:40   #28
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Uff, nei denne vil jeg ikke åpne en gang.

:gravid og meget grinete om dagen:

Gammel 10-12-07, 10:41   #29
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg syns tråden er feilplassert, slik underforumet har blitt brukt til nå har det omhandlet personlige opplevelser. Klippet som er linket til er sterk kost det altså, og det er vanskelig å forbli helt uberørt av en slik sak, men jeg syns likevel det er litt tankeløst å legge det på krise og sorg hvis man tar en liten titt på de andre trådene her inne.

Det er jeg faktisk veldig enig i.

Gammel 10-12-07, 10:45   #30
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nemlig! Sånn er det her i Norge også, SVÆRT mange barn blir sendt fra sykehuset med mistenksomme skader, og rett hjem til foreldrene igjen, fordi de ikke kan bevise HVEM av foreldrene som gjorde det. Retten beskytter altså foreldrene, men driter i barnet.
Det er helt utrolig. Var et program om dette for en stund siden, der en politimann og noen leger stod frem og sa at dette var uholdbart.
Det du sier til slutt er også helt riktig, og det viste jo bare tråden til Magica. Desverre.

Helt ufattelig, men så sant!

Saker blir også henlagt når det er 100% sikkert at barnet har blitt grovt misshandlet fordi man ikke har nok konkrete beviser og man er redd for å "tape" slik at de skyldige blir frikjent. (men man har en full beskrivelse fra barnehage, laange vitneavhør, beskrivelse fra lege om grove skader , en skremt barnepsykolog osv.. men beviser, det har vi ikke sett)

Det er så mange feil i rutinene i hvordan man beskytter barn at det eneste ordet jeg finner er tragisk, så ufattelig tragisk!

Pleier ikke å være så ekstremt opptatt av at forbrytere blir straffet, meni barnemisshandlingssaker er det ekstra trist at det er så lav prosent av forbrytere som får dom. Jeg tenker på barnet som vokser opp uten å nødvendigvis huske overgrep og konkrete hendelser. Om man da ikke har en dom på de skyldige ( spessiellt foreldrene) ser jeg for meg at det er utrolig vanskelig å akseptere hva som var grunnen til at de har blitt "frarøvet" samvær med en forelder. Ekstra tragisk er det da om man i sår ungdomsalder gir seg helt hen til overgriperen og blir sviktet..

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 10-12-07 kl 11:16.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:47   #31
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

I fare for å virke ufølsom, men jeg orker som regel ikke engasjere meg i slike youtube klipp, og heller ikke i mails i brevform med samme type innhold. For det første er de ofte utrolig spekulative i sin form og for det andre er jeg slett ikke sikre på at de er ekte historier som blir fortalt.

:KaldOgUfølsom:

Denne saken er jo litt spesielt i og med at det førte til lovendringer osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:47   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange som er her inne har mer enn nok å slite med i utgangspunktet, så å lete opp ting på nett for å gjøre det enda værre er vel litt unødvendig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:50   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er helt enig.

Gammel 10-12-07, 10:51   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke tråden bare flyttes da i stedet for å diskutere det over 14 sider her? :løsningsorientert: Modder? Jeg er selvsagt helt enig i at den burde ligge på et annet underforum.

Gammel 10-12-07, 10:59   #35
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke tråden bare flyttes da i stedet for å diskutere det over 14 sider her? :løsningsorientert: Modder? Jeg er selvsagt helt enig i at den burde ligge på et annet underforum.

Jeg flyttet den jeg. (Og, det er en grunn for at det er vanskelig å plassere slike tråder her. )

Gammel 10-12-07, 11:12   #36
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DM er flink Her passer den mye bedre, så litt av klippet og synes det er helt forferdelig. Slikt skjer dessverre hver eneste dag rundt om i verden

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:05   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er noe av det vondeste jeg har sett. Bare snørr og tårer jeg nå. Stakkar lille vakre jenta.

Gammel 10-12-07, 13:16   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grusomt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:26   #39
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Beklager, jeg var rett og slett sjokkert og gråt så mye at jeg tenkte ikke over å forklare hva det handlet om. Søsteren min ga meg linken faktisk igår. Og jeg måtte syke meg opp i ett døgn for å kunne se det. Så det var virkelig kort tenkt av meg å legge den ut uten å si ifra på forhånd hva det var. Beklager.

Takk for at dere flyttet tråden. Fant faktisk ingen andre plasser å kunne legge den. Følte akurrat ikke at det var noe skravlete med dette for å kunne legge den inn der.

Gammel 10-12-07, 13:36   #40
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Jeg bare gråter og gråter (Advarsel, sterk link)

Den er grusom den der, har sett den før og orker ikke se den igjen. Glemmer aldri de siste bildene der, man ser at hun har mistet livsgnisten i øynene, og det er grusomt å se ett lite barn sånn.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.