Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sender "alle" julekort med bilde av barna?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 00:18   #21
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender "alle" julekort med bilde av barna?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg sender bilde av ungene på alle julekortene. Det er jo en ypperlig anledning til å skryte til venner og kjente. Har man verdens deiligste unger er det jo ingen grunn til å ikke vise dem frem.

Samme her, bortsett fra at det er ungen og ikke ungene.

Synes det er veldig kjekt at de som ser oss sjelden, som enkelte i familien får et bilde. Jeg blir selv veldig glad for slikt og liker best julekort med bilder.

Gammel 10-12-07, 00:33   #22
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis, ja, men i år er vi så stressa og slitne at vi ikke har overskudd til å fikse det.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 00:48   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar vanligvis et bilde som er tatt i løpet av året, ikke et eget "julebilde". Jeg synes det er hyggelig å få bildekort fra slektninger og venner vi ikke ser så ofte.

Gammel 10-12-07, 00:53   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi har sendt julekort med bilde av barna de siste 5 årene,- og synes det er hyggelig både å sende og å få julekortbilder.

Gammel 10-12-07, 01:02   #25
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg begynte å sende julekort etter at jeg fikk barn - blant annet fordi det var en anledning til å vise folk jeg ikke ser så ofte hvordan ungen/e ser ut i år. Ikke fordi jeg skal vise fram hvor vakker han er, men for at folk skal få anledning til å følge med i utviklingen. Mannen min syntes det var utrolig tåpelig med slike kort, men etter at han selv fikk barn, har jeg ikke hørt noen kommentarer i den duren. Selv synes jeg det er hyggelig å få slike kort, og de henger på oppslagstavla hele året.

Gammel 10-12-07, 01:27   #26
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sender ikke julekort i år, de gangene jeg har sendt julekort så er det med bilde av ungene.

Gammel 10-12-07, 01:37   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sender bare julekort med bilde av ungene. Sendte ikke julekort før jeg fikk barn.

Gammel 10-12-07, 01:49   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pleid å lage julekort selv med bilder på (plukket noen av de beste fra året som gikk, ikke noe spesielt oppstilt til julekort), men i år satser vi på Unicef-kort med evt. et bilde (eller flere bilder) lagt løst inni.

Gammel 10-12-07, 01:59   #29
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenk om alle skulle gjort dette?? :miljøentusiast:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 02:17   #30
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Vi sender julekort med bilde av ungene til nære og kjære. Hvermannsen får ikke julekort av oss.

Jeg setter selv stor pris på julekort med bilder!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 08:42   #31
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Vi sender julekort med bilde av ungene til nære og kjære. Hvermannsen får ikke julekort av oss.

Jeg setter selv stor pris på julekort med bilder!

Samme gjør vi.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:13   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av min aversjon mot dette bunner nok i at vi i et år opplevde å få et julekort med bilder av noen barn som vi overhodet ikke kjente. Vi var jo overbevist om at det var sendt feil, det sto bare navnene til barna på selve kortet. I romjulen kom bestemoren min på besøk og påpekte at det var hyggelig å se bilder av de andre oldebarna sine i vårt hus. Det viste seg altså at min fetter (som jeg ikke har hatt noe kontakt med på 10-15 år) hadde sendt bilde av sine barn til oss. Søte barn og hyggelig gest, men interessant for meg? Neppe. :kyniker:

Gammel 10-12-07, 09:18   #33
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi sender alltid med bilde av ungene.

Gammel 10-12-07, 10:06   #34
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alltid bilder av barna. Skrev julekort før vi fikk barn også, men synes det er vesentlig mer stas nå når vi kan legge ved bilder av våre to flotte jenter. Har i mange år laget julekortene selv, men innså i år at jeg ikke orket mtp at det tar veldig lang tid - så i år ble det Unicefkort som jeg har limt bilde inni.
Noen kort er har kort tekst, mens andre får mer utfyllende tekst.

Må jo si at jeg synes det er veldig hyggelig å få kort med bilder av barn på også - selvom det er barn jeg ser ganske ofte hele året.

Gammel 10-12-07, 10:10   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har aldri sendt julekort med bilde. Vesla lager julekort i år som i fjor, og før det så sendte jeg vanlige julekort. Det har hendt vi har lagt ved bilder som har vært relevante for dem som skal ha julekortet.

Nå sender vi ikke så mange julekort da. Vi bor i nærheten av de fleste av venner og familie og snakker med dem relativt ofte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:13   #36
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sender med bilde av ungene og personlig tekst.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:30   #37
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg faktisk aldri gjort.

Gammel 10-12-07, 11:19   #38
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sender julekort om jeg husker det, har ikke evnen til planlegging, og det må til får å få julekort med bilder av ungene.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:33   #39
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sender aldri julekort med bilde av ungene. Før jeg fikk unger selv ble jeg drittlei (:utakknemlig: TM) av unge-kort med bare "hilsen oss i Roseveien" som eneste tekst. Etter jeg fikk unger synes jeg det er en smule mer ok med bilde av unger, men dog setter jeg tusen ganger mer pris på en personlig hilsen og litt om hvordan året har artet seg enn "bare" et bilde av ungene.

Kamelen sende-julkort-med-bilde-av-ungene skal jeg aldri svelge.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:06   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en julekort-snylter, synes det er koselig å få, og sender aldri.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.