|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg har to |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg har reist mye i USA, men ingen by slår Grand Junction i Colorado. Koselig by med verdens beste smoothiebar. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg har vært mange steder i California - fra nord til helt i sør. San Francisco er favorittbyen, men Monterey, Santa Cruz og Carmel har brent seg fast i minnet mitt som verdens mest sjarmerende steder - på hver sin måte. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?New York er fabelaktig! Den byen gjorde støre inntrykk enn jeg hadde trodd på forhånd.
|
|
|
|
#29 |
|
¿Qué?
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Storby: Chicago. New York på en god annenplass, og Memphis var en positiv overraskelse. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Av de stedene jeg har besøkt står San Francisco som et høydepunkt, sammen med Yousemite nasjonalpark.
|
|
|
#32 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Første gang jeg var i USA besøkte jeg California. Jeg elsket San Francisco fra første sekund, og var ellevilt begeistret for nesten alle stedene vi reiste innom på vei nedover Highway 1. Og siden opp til Napa.
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Vi har vært i California (med utgangspunkt i LA) to ganger og i NYC to ganger, og har likt oss fryktelig godt både her og der, men på ganske forskjellige måter.
|
|
|
#35 |
|
både her og der
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg var i Washington DC og i Alexandria i Maryland i fjor sommer, og det var min første tur til USA. Alexandria var en koselig småby, men DC har jeg ikke sansen for. Storbyer som står på ønskelisten er LA og NYC, også har jeg lyst til å dra til sørstatene.
|
|
|
#36 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Har ingen steder i USA som jeg har lyst å dra til, måtte med unntak være Hawaii. USA er ikke noe land som er høyt oppe på listen over steder jeg har lyst å dra til, heller langt nede. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?
Har registrert at det er mange som tenker sånn. Samtidig har jeg registrert at de som har vært i USA, veldig gjerne vil dra tilbake - igjen og igjen. Jeg føler det i alle fall sånn, og tenker som så at USA er så mye. Landet er stort og folkerikt, med det mangfoldet og de motsetningene det innebærer. USA blir som et mikrokosmos både natur- og kulturmessig, og selv om ikke alt er av det gode (skal jo godt gjøres!), så får jeg alltid lyst til å oppleve mer av dette fascinerende landet. Det som er litt snodig (eller kanskje ikke?), er at USAs største kritikere gjerne er dem som aldri har vært der.
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg er ekstremt kritisk til USA som politisk nasjon, og ville nok på det grunnlaget hatt store problemer med å besøke landet hadde det ikke vært for at jeg har bodd der, og har en historie og gode venner der. Jeg har derfor stor forståelse og respekt for dem som ikke ønsker å besøke landet, på lik linje som jeg ikke ønsker å besøke Tyrkia og Israel.
|
|
|
#39 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg har ikke vært så mange steder, men bodde "over there" et år, for noen år siden. Jeg må si jeg stortrivdes på Manhattan!
|
|
|
#40 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva er din favorittby/-sted i USA?Jeg er også kritisk til det politiske USA. Samtidig må jeg si at jeg fikk en liten tankevekker da vi reiste gjennom landet for 7 år siden (New York til Seattle og så ned Stillehavskysten til den mexikanske grensen). Jeg fikk litt mer forståelse for hvor stort landet er. Med så mange stater blir innenrikspolitikken i USA nesten som Europapolitikk for oss nordmenn. Dessuten tror jeg at å reise uansett er positivt og lærerikt - til og med til land man har et ambivalent forhold til.
|
![]() |
|
|