Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Slår du av datamaskina om natta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Slår du av datamaskina om natta?
Ja, alltid 44 44,90%
Ja, som regel 21 21,43%
Nei, ikke så ofte 10 10,20%
Nei, den står på døgnet rundt 23 23,47%
Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 22:13   #21
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slår du av datamaskina om natta?

Slår av. Den er jo ikkje i bruk fra eg legg meg til ettermiddag neste dag, så da er det jo ingen vits å ha den på.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:13   #22
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det hender den står på, men jeg slår alltid av skjermen. Jeg har hatt branntilløp i en skjerm tidligere.

Gammel 26-11-07, 22:15   #23
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi setter dem i dvale, hvilket alternativ passer best da? Hadde jeg fått velge, ville jeg slått alt helt av om natta.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:16   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Slår du av datamaskina om natta?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Har lest en del i det siste om at de mener at alle apperater i "dvalemodus" trekker unødvendig mye strøm.

Hvis de står i ja.
Men min laptop har jo bare laderen i når den er tom for strøm, også lades opp til fullt batteri, før jeg trekker ut laderen
igjen, så det er ikke en "greie" her.
Neste gang jeg legger den i dvale, skal jeg sjekke hvor lenge det står at den har igjen på strømmen, også skal jeg sjekke tallene igjen når jeg "vekker'n" og se om det er forskjell.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:26   #25
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Den stasjonære på kontoret slår jeg alltid av på kvelden, mens de bærbare stort sett alltid står på.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:27   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er sløv på det der.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:28   #27
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte at jeg alltid slår av, men det hender jeg glemmer det.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:33   #28
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Slår du av datamaskina om natta?

Jeg slår den av hver kveld.

Gammel 26-11-07, 22:35   #29
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Slår du av datamaskina om natta?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hvis de står i ja.
Men min laptop har jo bare laderen i når den er tom for strøm, også lades opp til fullt batteri, før jeg trekker ut laderen igjen, så det er ikke en "greie" her.

Jeg antar at strømmen maskinen trekker er den samme uansett om den står med pluggen i veggen eller ikke? Om strømmen kommer fra strømnettet eller batteriet spiller vel ingen rolle?

Her er forresten en link til det jeg har lest. NB! Dette gjelder alle elektriske apperater og er ikke spesielt for PC-er.

Gammel 26-11-07, 22:47   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Slår du av datamaskina om natta?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg antar at strømmen maskinen trekker er den samme uansett om den står med pluggen i veggen eller ikke? Om strømmen kommer fra strømnettet eller batteriet spiller vel ingen rolle?

Åh sånn sett, jeg tenkte på strømregning eller hva_har_du jeg da.
Men som sagt, skal se om min bruker mye strøm i dvale, har aldri registrert det før.
(ikke det at det endrer noe, jeg kommer nok til å fortsette med dvalemodus, det er best for laptopen)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:48   #31
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Den er i dvale.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:58   #32
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Den er i dvale når jeg ikke bruker den.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:59   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Slå den som regel av, den går så innmari tregt om jeg lar den gå over dager. Er en gammel mann skjønner du, så den må hvile ganske ofte.

Gammel 26-11-07, 22:59   #34
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg slår den somregel helt av.

Gammel 26-11-07, 22:59   #35
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står på 24/7, men er jo selvsagt i dvale når den ikke blir brukt.

Gammel 26-11-07, 23:01   #36
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår den av hvis jeg skal ha den med på jobb neste dag. Hvis ikke står den stort sett i hvilemodus.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:02   #37
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har laptop. Slår av.

Gammel 26-11-07, 23:21   #38
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dvale eller av.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:30   #39
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjelden jeg slår den av. Sjelden jeg setter den i dvale også. Tar så lang tid å få liv i den igjen.

Gammel 26-11-07, 23:34   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slår av et par av de som er på soverommet, for at de ikke skal bråke og produsere varme hele natten. Men ellers står de fleste på hele døgnet, tror jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.