Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 11:17   #21
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Foreldrene mine skal få kalender med bilder av Snuppa. Sammen med søsteren min skal vi gi konsertbilletter til en konsert etter jul. I tillegg får mamma en fancy vinåpner, og et hjemmeheklet skjerf. Pappa vet jeg ikke helt enda, men kanskje en bok og et glass hjemmelaget müsli.

Svigers får kalender. Også sender vi litt melkesjokolade og karameller som de kan fordele mellom barnebarna. Vi får aldri noe av dem, men jeg syns det er hyggelig å sende en liten hilsen siden vi ser dem så sjelden (de bor i utlandet).

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:32   #22
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Vi gir bøker til alle i familien. Unntak er svigerfar som aldri leser bøker; han får en eller annen serie på dvd istedet.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:35   #23
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi giftet oss i år, så de får brudebilde av oss i julegave. Av ungene får de kalender.
Dette året har vært enkelt i forhold til hva det pleier

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:45   #24
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine foreldre får kalender med bilder .a
v jentene + elektrisk salt og pepperbøsse. Svigermor og svigerfar får digitalkamera (har spleiset med mannens søsken).

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:57   #25
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

En geit.

http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx

Gammel 25-11-07, 11:58   #26
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Mine foreldre får lysestaker fra Perfect Home og en ramme med bilder av ungene. Svigermor får en liten engel og svigerfar får gassbrenner til creme brulee. Svigermor skal få en stor gave neste jul, derfor liten gave i år. Skal strikke Mermaid-jakke av Hanne Falkenberg til henne til neste jul.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:10   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

De skal iallefall få whiskeyglass og en duk. Så må de få noe fra lille, men det vet jeg ikke hva blir enda...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:14   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvert år pleier min mor og svigers å få hver sin stor Fotoknudsen-kalender med 13 bilder av barnebarnet, og det er alltid stor stas, spesielt siden alle bildene er trykket på fotopapir og kan klippes ut når kalenderen er "oppbrukt". Dette året sløyfer vi dem (men skal gi neste år igjen) og bestiller heller hvert sitt barnehagebilde i den største størrelsen, kjøper fine rammer og rammer dem inn. Bildene ble så flotte!

Ved siden av dette blir det vel noe hjemmelagde greier (konfekt, marmelade, likør, småkaker). Har ikke kommet så langt enda.

Gammel 25-11-07, 12:45   #29
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Mamma ønsker seg deler til ett servise hun skal starte å samle på, så tenker vi gir litt av det. Til sambos foreldre står det mellom lampe og digital kamera. Av ungene får de bilder.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:21   #30
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt fotokalender til samtlige besteforeldre. Jeg fikk litt hakeslepp da jeg fikk dem i posten - det var SÅ små at jeg neppe tror de greier å lese datoene på den. I tillegg har jeg kjøpt en Victorinox brødkniv til hver, fordi jeg er så lei av at de har elendige kniver.

Gammel 25-11-07, 13:34   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir nok en geit og til mamma har jeg kjøpt øredobber, pappa ønsket seg e flaske akevitt, men jeg vet ikke. Han drikker jo bare to glass juleaften. Jeg tror det er mye igjen fra forrige gang han fikk ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:43   #32
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De får stort sett alltid bøker, i likhet med hele resten av familien og svigerfamilien, unntatt bestemødrene våre. Alle i familien leser mye, og siden jeg jobber i forlag, kan jeg kjøpe bøker med rabatt. Noen ganger blir det musikk eller en film i stedet eller i tillegg.

:ivrig:

Har du noen anbefalinger? Både jeg å mamma elsker å lese

Takk for mangen flotte gaveideer til alle

Gammel 25-11-07, 18:30   #33
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min far og hans kjære får Alessi tekannen med tetrekker og god te i løsvekt.
Søsteren min og jeg spleiser

Mor får en ull ytterjakke, Marions Slør av Roy Jacobsen,bluse,ullvest,en vinbok av Christer Behrens, ja det var alt til henne

Min kjæres mor og far er døde dessverre.
Vi reiser alltid ned på graven med lys og krans på formiddagen.

Gammel 25-11-07, 18:54   #34
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Abonnerer på tråden, er selv ute etter ideer til mine foreldre. De har jo absolutt alt man kan tenke seg og vil bare ha snille barn til jul. Nå som vi er voksne alle tre synes jeg den er litt utdatert....

De bygger hus ved sjøen, med stor tomt. Faren min har gnålt om at han vil ha et par geiter der, til min mors store fortvilelse, så det å gi en geit som faktisk hjelper en fattig familie burde jo være et godt kompromiss.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:53   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Svigermor + mann får hhv A & C smykkesett og lydbok + kalender med ungene
Svigerfar + kone får hhv ullundertøy og sjal + kalender med ungene
Mamma + pappa får hhv et treningssett hun har ønska seg + fin tekopp og te, pappa får lydbok + cd + at de får kalender med ungene

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:53   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre samt svigermor får alle kalender med S på (de er jo blitt rådyre å lage så det er egentlig en solid gave synes jeg...) samt at S har tegnet på porselenskopper til dem, og jeg skal lage noe godt og fylle oppi og pakke pent med cellofan og sløyfe. Så blir det noe mer til dem, men de må sende en ønskeliste først.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:54   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg har kjøpt fotokalender til samtlige besteforeldre. Jeg fikk litt hakeslepp da jeg fikk dem i posten - det var SÅ små at jeg neppe tror de greier å lese datoene på den. I tillegg har jeg kjøpt en Victorinox brødkniv til hver, fordi jeg er så lei av at de har elendige kniver.

Der sier du noe! En ny kniv til mamma og pappa ville virkelig vært noe, de har den samme brødkniven som de hadde alle år da jeg bodde hjemme (det er bare 13 år siden jeg flyttet) og den bruker de vel til det meste.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:49   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene våre skal få ettårsbilde av lillebror, med ramme om vi finner, og så litt annet stæsj som vi mener de trenger.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:46   #39
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har merket meg at pappa og konen hans har en kaffekanne som er mer enn klar for utbytting. Tenker å kjøpe en Stelton-kanne til dem.

Mamma ønsker seg ordbok, enten synonymordbok eller fremmedordbok. I tillegg blir det noen smågaver på henne.

Hva vi skal finne på til svigermor og svigerfar aner jeg virkelig ikke.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:47   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

:ivrig:

Har du noen anbefalinger? Både jeg å mamma elsker å lese

Mamma leser for mye her på forumet til at jeg kan røpe konkrete planer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.