Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det bare jeg som har mer og kulere klær til ungen enn meg selv?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 20:52   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare jeg som har mer og kulere klær til ungen enn meg selv?

Må nok melde at Snuppa har langt kulere garderobe enn jeg har, ja. Det er mye morsommere å shoppe til henne enn meg, for tiden - håper jeg blir kvitt kiloene etter hvert så jeg kan begynne å bruke alle de kule klærne jeg har. Tiden vil vise om det går eller ikke.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:59   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er slettes ikke ofte jeg kommer hjem med bare ting til Lille,
og da er jeg som regel litt stolt over meg selv

Gammel 18-10-06, 21:04   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

hvor skal det ende?

Det ender etter tredje ungen.

Gammel 18-10-06, 21:06   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste grunnen for meg til ikke å handle merkeklær er prisen. Hvis prisen er normal så hadde jeg ikke brydd meg om klærene har merke eller ei.

Gammel 18-10-06, 21:10   #5
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den eneste grunnen for meg til ikke å handle merkeklær er prisen. Hvis prisen er normal så hadde jeg ikke brydd meg om klærene har merke eller ei.

Jeg er forsåvidt enig med deg i det, men jeg tror noen er mer "ukritiske" til å kjøpe en Levisbukse enn en hvilken som helst annen bukse til samme prisen, mye fordi "det er jo en Levis". (Litt som meg selv som kjøper på salg og kommer ut fra butikken med mye mer enn jeg skulle ha, for "det var jo på salg")

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:19   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner meg helt klart igjen. Junior har mye klær og mye kule klær. Jeg har blitt helt hektet på nettshopping i danmark, de har jo bare så masse fint

Men jeg får da shoppet til meg selv også

Gammel 18-10-06, 21:23   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drar til byen med hensikt og skaffe meg noe nytt, tråler butikker i timesvis før jeg gir opp og kjøper noe til gutta isteden.

Man kan vel ikke dra hjem helt uten handleposer.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:25   #8
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Det høres veldig kjent ut.

Gammel 18-10-06, 23:06   #9
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg drar til byen med hensikt og skaffe meg noe nytt, tråler butikker i timesvis før jeg gir opp og kjøper noe til gutta isteden.

Man kan vel ikke dra hjem helt uten handleposer.

Slik er det her og.
Det ligger vel i "mors-genene" dette med å sette barna foran seg selv.

Så satt på spissen : Jeg er mer opptatt av at barna har det de trenger av klær, enn at jeg skal frese rundt i designer klær til tusenvis av kroner, eller fly til frisøren hver fjerde uke..

Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:08   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Så satt på spissen : Jeg er mer opptatt av at barna har det de trenger av klær, enn at jeg skal frese rundt i designer klær til tusenvis av kroner, eller fly til frisøren hver fjerde uke..

Det er vel slike utsagn som terge meg max. Det handle ikkje om at mødre skal gå i designerklær og ungane ikkje ha det dei trenge. Det handle om at ungar har det dei treng, men kanskje ikkje fem dongeriskjørt. Og at mammaen også føle at ho ser sånn passe ok ut, og det går fint an i HM!

Det provosere meg at det skal handle om å ikkje sette barna sine høgt berre fordi en likar å sjå ok ut sjøl også.

Gammel 19-10-06, 09:14   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Det ligger vel i "mors-genene" dette med å sette barna foran seg selv.

Nja, det kan også kalles projisering - overføre egne behov til barna.

Da jeg vokste opp på 70-tallet ( :urgammel: ) hengte moren min opp Kjøpevers av Sidsel Mørck i glass og ramme på veggen. Ergerlig når hun pekte på det hver gang man ønsket seg noe nytt, så klart, men budskapet er vel ikke noe mindre aktuelt i dag:

Å kjøpe kjøpe er blitt en sykdom
og den er farlig fordi vi tror
at det bestandig er nok å ta av
og evig rikdom på moder Jord

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:40   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har ungene kule nok klær, men mor er kulest!

Mine unger har lassevis med klær, jeg varierer shoppingen etter hvem som trenger. Barna har alt fra Benetton, Levis til HM - det samme har jeg.
Før fikk jeg dårlig samvittighet når jeg kjøpte noe til meg selv, men det har jeg sluttet med. I sommer var jeg streng og nektet poden Pumasko til 1000 kr - de ville jeg ha selv og hadde ikke råd til 2 par... Poden fikk rimeligere Pumasko - de ble spilt fotball med og var herpa etter kort tid. Smart trekk, mao.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:47   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene har definitivt bedre klær enn meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:06   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hjemme hos oss skal alle se velkledde ut, men ikke nødvendigvis til en dyr prislapp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:50   #15
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Mine barn har alt de trenger av klær, men jeg kjøper ikke dyre merkeklær. Mine barn skal ikke begrenses i leken på grunn av at man er redd for at klærne skal ødelegges eller bli skitten.

Når det er skrevet, så finnes det jo mye kule klær til en billig penge også da. Så kult behøver jo ikke bety dyrt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 08:57   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Her er det nok ganskelikt ville jeg tro
Jentene har sin egen stil og sine egne penger å shoppe for, men de to gutta shopper jeg til

De har en ganske anderledes stil enn meg, mye Gant,Polo ,Timberland, gutteklær med andre ord

Gammel 19-10-06, 09:20   #17
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hjemme hos oss skal alle se velkledde ut, men ikke nødvendigvis til en dyr prislapp.

Hva legger man i ordet velkledd, når det gjelder barn?

Jeg vil ikke at jenta mi på tre trenger å tenke på matchende farger eller kule plagg eller mote ennå. Jeg vil at hun kan gå i grønn kordfløyelsbukse med rosa blomstergenser og røde cherrox og spidermanlue og føle at hun er fin, fordi hun liker klærne! Og jeg blir pottesur av foreldre som nekter ungene sine å ha på de klærne de selv vil fordi det kanskje ikke matcher, eller fordi buksa er gammel/slitt eller noe i den duren. Ikke fortell meg at barn på fire år ikke er blitt påvirket av foreldrene sine når de sier ting som "du kan ikke bruke den genseren til det skjørtet her, det er jo en helt annen farge jo!"

(Med unntak av hullete eller skitne klær- selvfølgelig)

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 09:26   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I velkledd legge eg at vi ser ok ut. At klærna våre ikkje er slitt, holete eller møkkete.

Men eg er også opptatt av at ting kan sjå fint ut sammen. Det gjelde både meg sjøl og ungane mine. Derimot nekte eg ikkje storebror å gå med fotballtrøye uttapå gensaren sin halve året

Gammel 19-10-06, 10:18   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Velkledd i mine øyne er rene, hele klær. Og som gjerner mather i fargene. Det siste er ikke det viktigste. (ref. mannen min)

Gammel 19-10-06, 11:56   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hva legger man i ordet velkledd, når det gjelder barn?

Jeg vil ikke at jenta mi på tre trenger å tenke på matchende farger eller kule plagg eller mote ennå. Jeg vil at hun kan gå i grønn kordfløyelsbukse med rosa blomstergenser og røde cherrox og spidermanlue og føle at hun er fin, fordi hun liker klærne! Og jeg blir pottesur av foreldre som nekter ungene sine å ha på de klærne de selv vil fordi det kanskje ikke matcher, eller fordi buksa er gammel/slitt eller noe i den duren. Ikke fortell meg at barn på fire år ikke er blitt påvirket av foreldrene sine når de sier ting som "du kan ikke bruke den genseren til det skjørtet her, det er jo en helt annen farge jo!"

(Med unntak av hullete eller skitne klær- selvfølgelig)

Rene og hele klær. Ikke joggebukser annet enn til tur og gym. At det man har på seg passer sammen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.