Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det perfekte juletre!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-07, 23:10   #21
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Juletreet vårt er alltid et estetisk mareritt.
Alt for mange kuler og i alle farger, glitter, flagg, lys og lenker ungene har laget.

Men barna elsker det og det er viktigere for meg en at det skal være en estetisk nytelse.
Vi bruker forresten edelgran.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 01:13   #22
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Juletreet vårt er alltid et estetisk mareritt.
Alt for mange kuler og i alle farger, glitter, flagg, lys og lenker ungene har laget.

Men barna elsker det og det er viktigere for meg en at det skal være en estetisk nytelse.

Signerer denne! Hadde det vært opp til meg, hadde jeg villet ha et enkelt pyntet tre med litt pynt i rødt og gull.

Men barna koser seg så fælt med å pynte i mange farger, glitter osv....det må de få lov til: det er jo først og fremst ungenes jul!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 01:14   #23
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

I år skal jeg bruke rødt, brunt og gull. Tror jeg

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:21   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Nå får jeg jo nesten prestasjonsangst.

Her er treet fra i fjor. Serbergran. Jeg trenger ny stjerne, men finner ingen som duger.


Sist redigert av Chanett : 10-12-07 kl 23:45.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:40   #25
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Vi har barnejuletre vi da. Barna er med på å pynte, så noe stilfult tre blir det ikke. Men full av kos og familiesammenkomst. Hadde den tradisjonen med pappa når jeg var liten. Ingen kan ta fra meg det minne, er noe av det jeg husker aller mest av skikkelig kosetid med pappaen min. Edelgran er forresten min favoritt. De ryr ikke så fælt.

__________________

Sist redigert av Misteri : 06-01-10 kl 16:12.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:58   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Juletreet vårt må være stort og fyldig med masse grener. Og det må være ekte gran som lukter ordentlig jul. Det finnes ikke stilfult, men vi har begge julepynt fra vi var små og endel fra de første julene vi var kjærester/samboere. Det er en fin følelse å åpne esken med juletrepynt og mimre litt om den. Vi har glitter, og jeg har trumfet igjennom tre små remser med flagg. Flaggene har jeg med fordi jeg husker jeg syns de var så nydelige på treet til farmor da jeg hjalp henne å pynte som liten. Med andre ord - det perfekte juletre for en nostalgiker som meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:00   #27
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Her er treet fra i fjor. Serbergran. Jeg trenger ny stjerne, men finner ingen som duger.

Pent tre! Du får koste på deg Georg Jensens julestjerne - den er fin!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:02   #28
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Juletreet vårt er alltid et estetisk mareritt.

Vårt også. Men vi har ingen barn som har laget pynt (ennå).

Min mann har overhodet ingen interesser når det gjelder interiør, men det skal ha seg sånn at akkurat når det gjelder juletre har han en og annen mening.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:08   #29
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Nå kjenner jeg at jeg også drømmer om juletreet til Berglijot!

Vi har snakket om å kjøpe små lys i år da vi styrer like mye hvert år med lyssetting av treet og innbiller oss at det er lettere med smålys. Ellers er julepyntet vår veldig preget av å være kjøpt med studentøkonomi så det vil forhåpentligvis bli kjøpt inne en del nytt i årene som kommer.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:18   #30
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.580
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Berglijot, hva med denne her i stedet for stjerne?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:20   #31
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Dette er sånn som treet vårt pleier å se ut. Røde og sølvfargede kuler, små lys og sånn tynt remseglitter. I toppen et spir med en liten 3-D stjerne.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:35   #32
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.580
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Fiberoptiske juletretopper er heller ikke å forakte. Bare synd det var en engel.


Jeg er på jakt etter Den Perfekte Juletretoppen. Jeg vil helst ha en Marilyn Monroe-figur, men hvorfor finnes ikke det? (Jeg har sett det i en film nemlig, og kjenner at jeg må ha en slik.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:39   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Jeg synes glitter ødelegger treet

Gud så skremmende enige i julepynt jeg og du begynner å bli.
Jeg synes også det er penest når det ikke er fullstendig overdådig. Lysene skal være mange, men små. Og hvite, selvsagt. Fargede lys, spesielt de som blinker, får jeg brekninger av. IKKE FLAGG!! Herregud, ikke flagg. Nei og nei!
Og ikke vanlig sølv-glitter, og skal man ha det skal det iallfall IKKE henge ned fra toppen. Æsj! Jeg pynter i hvitt, rødt og gull, av og til litt sølv. Men nå er jo vesla 4 år og vil delta i juletrepyntinga, og da skal hun få lov til å pynte med sine ting, hjemmelagde ting.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:44   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Jeg synes svigers sitt er veldig fint, de pynter det omtrent likt hvert år. Ser det ikke så godt her, kanskje, men det var det eneste bildet jeg fant (det er fra 2005, så fikk dere kose dere med et bilde av datteren min også, dere er vel heldige):

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:45   #35
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Pent tre! Du får koste på deg Georg Jensens julestjerne - den er fin!

Den har vi også, har fått en fin tradisjon med den. Henger i vinduet fra første desember og når juletreet er ferdigpyntet så flyttes den.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:49   #36
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er på jakt etter Den Perfekte Juletretoppen. Jeg vil helst ha en Marilyn Monroe-figur, men hvorfor finnes ikke det? (Jeg har sett det i en film nemlig, og kjenner at jeg må ha en slik.)

Har du sjekket på Ebay? Man finner alt der, sikkert Marilyn Monroe juletretopp også

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:03   #37
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.580
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Har du sjekket på Ebay? Man finner alt der, sikkert Marilyn Monroe juletretopp også

De har ikke der heller. Jeg har virkelig lett.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:17   #38
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

I lys av tråder om belysning... så lurer jeg på hvordan ditt perfekte juletre ser ut?

Mitt er et grantre, med små hvite lys, uten glitter - og med gull og rød pynt feks

Her er vårt fra i fjor:


Gunnis, det er noen som har drept noen nisser og gjemt dem under treet ditt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:25   #39
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

De har ikke der heller. Jeg har virkelig lett.

Her:
http://cgi.ebay.com/Carlton-Marilyn-...QQcmdZViewItem

Dvs, den står på en sak, men den kan man ta av og bruke den som juletrepynt. Hvis du fikser litt, får du den sikkert til å henge på toppen av treet

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:32   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.580
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Takk Knerten! Jeg har sett den, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få laget et ståstativ til den. Jeg er ikke videre praktisk anlagt, og er redd den bare vil bli rar. Har du tips til hvordan den kan omdannes?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no